  • Data: 2008-12-27 23:30:05
    Temat: Re: [Prasowka] Upadlosc konsumencka
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 27 Dec 2008 23:08:51 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Dzieki uprzejme. A nie jest przypadkiem tak, ze jesli tych dlugow nie
    > bedziesz splacal zgodnie z planem, to cala upadlosc idzie do kosza
    > i znow masz "cale zycie"? Cokolwiek ryzykowne :-)

    Nie wiem, tak głęboko się w projekt nie wczytywałem.

    > Taak, jak tylko komornik stwierdzi, ze egzekucja niemozliwa,
    > a mieszkania zastepczego nie ma. I bez zadnych rat.

    Zależy jaki komornik.

    > Ciekawe jak oni sobie wyobrazaja te splaty przez 5 lat, jesli ktos
    > bedzie mieszkal pod mostem.

    Wedle projektu zostaje jakaś kwota wolna od zajęcia i tyle.

    > obowiazku korzystania z niej. Tyle ze chyba nie o to chodzi? Powinno
    > chodzic o to, by wierzyciel mogl odzyskac przynajmniej sensowna czesc
    > dlugu, a mogloby tak byc tylko wtedy, gdyby takze dla dluznika bylo to
    > korzystniejsze niz niekorzystanie z ustawy.

    Akurat nie. Chodzi o to, żeby wierzyciel również ponosił ryzyko. Co więcej,
    lepiej jak to ryzyko jest jawnie ustalone.
    I teraz okaże się, że bank nie może dawać kredytów na lewo i prawo, a co
    wicej - jak zaczyna jakąś egzekucję, to bardziej mu się opłaca iśc na
    ugodę, niże strzyc klienta do gołej skóry, bo wie, że jak przegnie, to
    klient ogłosi upadłość i bank odzyska mniej.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356