  • Data: 2020-09-22 15:52:55
    Temat: Re: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-22 o 12:54, J.F. pisze:

    > Ale przed wzięciem kredytu ?

    W sumie wyszło, że ponad pół roku przed wzięciem kredytu.
    Najpierw spacer po ulicy na której bank za bankiem.
    Potem targi (wiosna) i wpisałem się na listę promocyjną. Potem spotkanie
    z doradczynią. Potem przysłali umowę ale byłem akurat mocno zajęty.
    Zajrzałem dzień przed terminem i (nigdy wcześniej nie widząc takiej
    umowy) przeraziły mnie kwoty które tam powypisywali (a to było tylko to,
    co wynikało z obowiązku informacyjnego). Nie zdążyłem wyjaśnić co to za
    koszty i termin minął.
    Na jesieni nie było targów w Gdańsku, ale były w Gdyni. Pojechałem. Ta
    sama promocja, ale na stoisku ta sama doradczyni. Głupio mi było drugi
    raz to samo załatwiać, ale jej nie przeszkadzało i tym razem podpisałem
    kredyt tyle, że teoretycznie wziąłem go w jakimś oddziale po drugiej
    stronie Gdyni (bo ona na targach reprezentowała tamten oddział). Na
    szczęście nie musiałem się tam fatygować.

    > No i tak jakos znajemu z arkusza wyszedl ten DB.

    W tym moim spacerze po ulicy pierwszy był akurat DB. Ogólnie wyglądało
    początkowo bardzo fajnie (byłem trochę oczarowany uprzejmością z jaką
    się mną zajęli - nie jestem bywalcem banków). Chyba świadomie nie
    dopowiadali pewnych informacji, ale się dopytałem. Potem w moim arkuszu
    DB miał jakąś czerwoną kartkę (mam zwyczaj niektóre pola oznaczać
    zielonym, żółtym lub czerwonym tłem).
    Na targach (w Gdyni) na stoisku DB namawiali mnie na kredyt frankowy -
    że mam wtedy większą zdolność i mogę sobie wziąć więcej. Ale pokazałem
    pani, że nie podoba mi się np. zapis, że spłacam według kursu ustalanego
    na dany dzień przez bank i skąd ja mam wiedzieć, że bank nie będzie
    akurat na ten dzień ustalał specjalnego kursu. Ona twierdziła, że 'bank
    takich rzeczy nie robi', a ja że jak będzie to zapisane w umowie to mogę
    ją rozważyć.

    > I nie wiem - zapomnial doliczyc koszt konta, czy doszly inne czynniki
    > ("brak zdolnosci kredytowej"), czy nawet z drogim kontem bylo taniej.

    Ja na początku (grudzień 2011) płaciłem prawie 7% odsetek (0,99% marża,
    1% ubezpieczenie do czasu hipoteki, 4,94% wibor). Przy takich odsetkach
    opłata za konto może się wydawać niewielka.
    Ale jak według ostatniego płacę 1,22% (wibor 0,23%) to już nie jest do
    pominięcia.

    > Ale co sie potem naklął na to konto, to jego ...

    Szkoda, że normalny człowiek nie za wiele razy bierze KH i trudno tu
    mówić o uczeniu się na swoich błędach :)
    P.G.