  • Data: 2020-09-22 13:48:18
    Temat: Re: Podwyżki w santander od grudnia.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:9534ab2f-8f65-43b2-9c70-3cd996817573o@g
    ooglegroups.com...
    W dniu sobota, 19 września 2020 12:21:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca
    napisał:

    >Popytałem (bez nadziei na sukces) i rzeczywiście można.
    >Póki co mam odpowiedzi z santandera, mille i inteligo, że zablokować
    >PZ się nie da,

    W jakim sensie ?
    Chcialbys w ogole zablokowac PZ z konta ?

    Bo PZ dla konkretnego odbiorcy zablokować sie da, czy jak wolą -
    wycofac zgode, czyli dopiero po pierwszym pobraniu.

    Teoretycznie, to pobierajacy powinien miec pisemna zgode klienta, i
    moze nawet przekazac ja do banku klienta, ale podejrzewam, ze banki
    doskonale to olewaja, przychodzi polecenie elektronicznie i przyjmuja
    za dobra monete bez zadnego sprawdzania.

    Tu co prawda piszą
    http://www.poleceniezaplaty.org.pl/jak_uruchomic

    "Od 1.06.2019 - zgoda nadal pozostaje w użyciu. Jednak jej wymagalność
    zostaje ograniczona do Twojej relacji z wierzycielem. Musisz ją nadal
    udzielić wierzycielowi (tak jak obecnie) jednak tu rozpoczynają się
    różnice. Wierzyciel nie ma obowiązku rzekazania zgody do TWojego
    banku. Mając podpisaną przez Ciebei zgodę może od razu rozpocząć
    obciążanie TWojego rachunku. "

    Teoretycznie, to klient moglby sprawe karna zglosic, bo ktos
    sfalszowal jego podpis, ale pewnie sie rozmyje po kosciach - nie mamy
    zadnej zgody, wiec i zadnego falszerstwa.
    Owszem - obciazylismy klienta bez zgody, ale to jakas pomylka
    komputera. A poza tym nie ma tu mowy o zadnej kradziezy, bo te
    pieniadze nam sie po prostu nalezaly :-)

    W Santanderze to w ogole obsluga sie malo na PZ zna.
    A w ogole wiekszosc bankow traktuje to PZ troche po macoszemu, tzn
    wcale nie dba o klienta.
    Pewnie dlatego, ze na tym zarabiaja, wiec klientem jest pobierajacy, a
    nie płacący.

    Jeden mbank kombinuje jakby w dobrą stronę, tylko mam wrazenie, ze
    skonczyc nie moze tego kombinowania, a głownym powodem dbania jest 2
    zl, ktore chce brac od klienta co miesiac :-)

    >W mBąku i bnp nie zapytałem - w mBąku nie ma poczty wewnętrznej,

    https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/pytania-i-o
    dpowiedzi/przelewy/polecenie-zaplaty/

    Kluczowe jest tu IMO
    "Oszczędność - miesięczna opłata za Polecenie Zapłaty to tylko 2 zł,
    niezależnie od liczby realizowanych przelewów."

    A wiec klient musi wyrazic jawnie zgode na PZ, bo inaczej nie ma go
    jak obciazyc :-)
    Ale jak juz wyrazi jedną zgodę ... bank cos jeszcze sprawdza ?

    J.