  • Data: 2019-08-04 11:22:52
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-08-03, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Taki jak zwykle - wysłanie owemu klientowi treści, które nie zostaną
    > prawidłowo "obsłużone" przez urządzenie.

    Ale jak chciałbyś je wysłać? Mailem? Aplikacja mailowa nie wie co
    z taką treścią zrobić. SMS? To samo. A aplikacja bankowa nie przyjmuje
    treści drogą mailową, czy SMS.

    > A tak swoją drogą - nie używam ich sprzętu, to nie wiem - myślisz, że
    > w ich "sklepie" nie można umieścić trefnego oprogramowania, albo że może
    > ich system jest na to oprogramowanie odporny?

    Jeśli wykluczymy potencjalne błędy systemu, to owszem, nie można.
    Aplikacja systemu iOS nie może sobie swobodnie korzystać z wszystkich
    fukcji dostępu do systemu operacyjnego, ma bardzo ograniczony
    i wydzielony zestaw instrukcji (opisany jako SDK). I takie rzeczy
    jak próba skorzystania z niedozwolonych funkcji są wykrywane przez
    automaty na etapie wrzucania do AppStore. A bez dostępu do takich
    funkcji nie uda Ci się napisać żadnej złośliwej aplikacji.

    Model działania aplikacji mobilnej w iOS, w przeciwieństwie do aplikacji
    na komputerze zakłada uruchomienie jej z minimalym zestawem pozwoleń
    i pozwalaniu na rozszerzenie tych pozwoleń przez użytkownika, w bardzo
    ograniczony sposób (i przez czytelnyne komunikaty).

    A mówiąc prościej: na początku aplikacja może operować wyłącznie
    w swoim środowisku, potencjalnie może Cię poprosić o zgodę na np.
    odbieranie notyfikacji (ale tylko własnych), ale już nie może
    Cię poprosić o "daj mi roota" jak na komputerach, bo system
    takich mechanizmów nie udostępnia.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com