  • Data: 2019-08-04 14:14:34
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Iphony w ogóle nie otrzymują treści z zewnątrz?

    Otrzymują. Można przez wifi chociażby wrzucić pliki na urządzenie.

    > A nie może być tak, że aplikacja zacznie używać owych funkcji dopiero
    > podczas ataku? Albo że będzie używać funkcji (teoretycznie
    > "nieszkodliwych"), które są błędnie obsługiwane przez system?
    > A procesor i w ogóle sprzęt. Czy wykluczasz możliwość, że sam procesor
    > posiada błędy, które pozwolą np. na podniesienie uprawnień? Albo
    > np. "młotkowanie" RAM, sprzęt Apple jest odporny na wszystko?

    Fałszywe aplikacje w appstore się pojawiają. Tutaj przykład takowej:
    https://niebezpiecznik.pl/post/zlosliwa-aplikacja-ap
    ple-appstore/

    Oczywiście jakaś tam ingerencja użytkownika też musi być. O ile jednak
    użytkownicy Windowsa są zazwyczaj czujni, o tyle przekonanie (już od
    dość dawna nieaktualne), iż na Maca nie ma wirusów, bezpieczny sprzęt,
    nie zawiesza się itp. itd. bywa bardzo złudne.

    > Tak teoretycznie, to wiele współczesnych systemów jest całkowicie
    > odpornych na wszelkie ataki (pomijając te związane z fizycznym
    > dostępem do sprzętu).

    Wydaje mi się, że jednak "błąd ludzki" to podstawa ataków.

    W szczególności dotyczy to masowo używanych
    > systemów. Oczywiście pod pewnymi warunkach, takimi jak ustawienie
    > silnych haseł (ale nie mam tu na myśli żadnych aktualizacji, bo takie
    > teoretycznie nie byłyby potrzebne).

    Sposobem na atak mogłyby być aktualizacje. Taka "fałszywa aktualizacja"
    mogłaby dokonać niezbędnych hakerowi zmian w systemie. Jednocześnie
    liczba aktualizacji jest na tyle duża, iż użytkownicy często
    automatycznie je akceptują lub instalują w tle.