  • Data: 2023-05-19 17:20:23
    Temat: Re: Obligacje skarbowe i oprocentowanie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 May 2023 16:11:27 +0200, a wrote:

    > Ziewam...

    > Marzę o wysokiej inflacji. Już przy obecnej odsetki są zacne. Zdaje się,
    > że Morawieckiemu wyliczyli, iż też na tych obligacjach zarabia więcej
    > niż z etatu. ;-)

    Odsetki są może i zacne, ale pieniędzy przybywa tylko nominalnie.
    Wartosc nabywcza spada.

    Morawiecki ma inny problem - coraz więcej trzeba odsetek płacic od
    długu państwowego. Bez druku pieniędzy sie nie uda.

    Ale może mysleć, ze to nie jego problem.

    > kapitał + inflacja + 1% marży.

    ale ile warte.

    > To perspektywa wychodząca poza zakres mojego życia.

    żebyś sie nie zdziwił. Gierek to zrobil w parę lat,
    Jaruzelski podobnie ... i najlepiej na tym wyszli ci,
    co mieli kredyt do spłaty, a najgorzej ci, co mieli oszczednosci.

    > Ale fakt - w
    > przypadku narastającego globalnego ocieplenia już za kilkaset lat może
    > być ciężko tutaj żyć. Kiedy prognozujesz koniec życia na Ziemi? Bo nie
    > wiem czy warto wchodzić w 10-latki. ;-)

    Ty sie patrz raczej w prognozy i wyniki dzietnosci.
    Bo kto ci będzie spłacał.

    Albo zainwestuj we własne dzieci ... i kup działki gdzies na Pomorzu,
    albo w Szwecji ...

    > Specjalnie dla Ciebie:
    > 1 okres 2,4%
    > 2 okres 3,65%
    > 3 okres 9,75%
    > 4 okres 19,65%
    >
    > tak to mi wyszło.

    To teraz zobacz ile kosztowało mieszkanie 3 lata temu, a ile bedzie
    kosztować za rok ...

    J.