  • Data: 2002-10-15 09:07:09
    Temat: Re: Nowe oprocentowanie w GE
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > go
    >
    > Masz rację jeśli chodzi o większość banków, ale akurat w GE (kredyty brane
    > jakiś rok temu) waluta była przeliczana w obie strony po kursie średnim NBP.
    > jedna z niewielu zalet ich kredytów walutaowych. Zastrzegam, że nie wiem jak
    > jest teraz.
    >
    > Tom
    >
    > --
    Nie wiedziałem o tym wyjątku. Bardzo przepraszam. Jest jednak jeszcze jedna
    pułapka. Wytłumaczę to na przykładzie. Dzisiaj otrzymałeś kredyt na 10 lat w
    wysokości 17.967,51 CHF lub 17.967,51*2,7828 = 50.000PLN; 2,7828 to kurs NBP na
    wczoraj. Zakładam dla uproszczenia, że prowizje i opłaty są zerowe oraz kurs
    NBP przez rok jest stały. Po roku spłaciłeś 1.797,75 CHF kapitału a praktycznie
    5.000 PLN i pozostało Ci do spłacenia jeszcze 16.170,76 CHF lub 45.000 PLN.
    Wtedy jednak kurs wzrósł o 10% (bardzo prawdopodobne ) i wynosi
    1,1*2,7828=3,0611. Co robisz. Natychmiast przewalutowujesz (za darmo jak Ci
    podpowiada jeden „uprzejmy”). Po tym fakcie pozostaje Ci do spłaty
    16.170,76
    *3,0611 =49.500 PLN kapitału. Co to oznacza dla Ciebie. Przez rok spłaciłeś
    5.000 PLN kapitału a w rzeczywistości tylko 500 PLN. Jeżeli myślisz, że
    przewalutujesz przed wzrostem kursów, to jesteś duchem świętym lub
    tym „uprzejmym”. Przemyśl to dobrze. Jak zauważyłeś nic nie mówię o
    odsetkach.
    Jak je uwzględnisz to będzie jeszcze gorzej.