  • Data: 2011-03-12 08:44:17
    Temat: Re: NOL3 pod linuksem?
    Od: "skippy" <m...@t...moon> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Isajew"

    > Wracając do sprawy z NOL'em, jeżeli o mnie chodzi to nie tyle
    > chciałbym zobaczyć wersję NOL'a dla Linux'a, co otwarte API,
    > którym jako klient BOŚ'a mogę się podłączyć z dowolnego systemu,
    > którego używam i, np. odbierać notowania on-line. BOŚ ostatnio
    > takie API udostępnił, tyle, że ... wymaga ono NOL'a jako
    > pośrednika w komunikacji. Kółko się zamyka.
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > P.

    No i to jest sedno sprawy.
    Jakby było API, to powstałyby aplikacje i na Linuxa i na Maca.

    I już pisałem, Ty to potwierdzasz, ale sprawa jest bezdyskusyjna: niby BOS
    ma API - na ten moment to tylko zabawka z prostego powodu wymogu
    równoczesnego odpalenia NOL3.

    W związku z tym należy zapomnieć o możliwości puszczenia automatu i
    zostawienia, jest to niebezpieczne:)
    Oraz wymusza zastosownie Windozy na PC.
    Nie da się zastosować tego API na żadnej innej platformie.

    Czyli Nazwa Bossa API jest nieco myląca, to tylko marka rynkowa.
    W rzeczywistości mamy do czynienia z "NOL3 API"

    Tu dochodzi jeszcze jedna kwestia, o wiele szersza i jest to niedostępność
    źródeł danych z notkami na żywo.
    Więc jeśli powstaną niezależne softy na inne platformy, ze składaniem zleceń
    (bo np ktoś zrobi PRAWDZIWE API), to niestety bez wykresów i notek.

    Ale skoro nie ma w ofercie MT4 na Maca, to o czym w ogóle mowa.