  • Data: 2021-12-18 14:32:05
    Temat: Re: Kursy waluty
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 18 grudnia 2021 o 12:58:05 UTC+1 cef napisał(a):

    > Piszę o kursach z których mogę skorzystać czyli
    > jak zrobię sobie (komuś) przelew w euro na rachunek złotówkowy,
    > to po takim kursie się przewalutuje. Czyli nie kursy kantorowe
    > online- pomijam czy to się w ogóle opłaca.
    > Wiadomo, że najtaniej będzie zrobić przelew walutowy do banku
    > gdzie mam wymianę kantorową online i tam sprzedać.
    > Ale jak kilka dni temu sprawdzałem, to kursy kantorowe różnych banków
    > mieszczą się
    > w kilku groszach a te z tabeli (bo chyba ten będzie przy przewalutowaniu
    > przelewu)
    > mają rozrzut do 20 groszy.

    A widzisz, bo wcale nie ma do wyboru tylko trzech, ale 4 kategorie.
    1) przewalutowanie przelewem - to kosztuje od 3% do 6%
    2) kantory stacjonarne - czyli gotówką, kursy bywają dobre, ale po co wozić kasę
    3) kantory online - wg mnie hazard
    4) kantory bankowe - zrobione żeby banki mogły powiedzieć "my nie okradamy na
    walucie, jak klient wymienia przelewem i przepłaca to jego świadomy wybór, bo mamy
    też u nas kantor"

    Mają alior (jako "osobny bank"), citi, santander, mBąk i podobno nawet skarbonka.

    A nie, jest jeszcze piąta metoda - aion bank i wymiana po kursie średnim, bez żadnego
    narzutu.
    I chyba przelew waluty za darmo (a złotówek na pewno, euro do aion też za darmo).

    A właściwie to czemu się dziwisz?
    Że banki przy przelewach rżną na kursie, a jednocześnie dają kantory?
    Ale kantory nie są 24/7.
    Jedynie w aion masz tak dobrze.