    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 3 Sep 2021 06:40:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kto JDG rozłoży na raty?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 3 września 2021 o 15:12:55 UTC+2 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    promo KK w citi, citek swoim zwyczajem przyznał im maxymalne możliwe limity, ludzie
    dostali małpiego rozumu i wszystko rozpuścili, a teraz spłacają tylko minimalną.

    > Przy aktualnym oprocentowaniu (wydaje mi się, (ale nie sprawdzałem) że
    > na KK z City teraz mam chyba około 2%) i inflacji to może należący do
    > marginesu spłacającego w GP nie zachowują się zbyt racjonalnie.
    > Też należę, ale właśnie się zacząłem zastanawiać czy to ma sens.

    2% to mają tylko starzy klienci citi (sprzed grudnia 2018) - o ile im citek karty nie
    wypowiedział z propozycją zmiany na nową, już z 7,2% i kwotowym warunkiem
    bezpłatności.
    Trudno powiedzieć, komu składali takie propozycje - tym, co nie korzystają w ogóle
    (bezpłatna karta w szufladzie), tym, co korzystają niewiele i spłacają w GP czy też
    tym, co mają jakieś stałe zadłużenie, od którego płacą odsetki.
    W reszcie banków jest 7,2%.

    A z drugiej strony co byś chciał zrobić z tą kasą, jaką z kredytówki wyciągniesz,
    dochodząc pod korek limitu powiedzmy przez 6 miesięcy niespłacania (bo jeszcze
    sytuacja nie jest tak zła, aby konieczne było specjalne wydawanie pieniędzy, jak np.
    w Niemczech lat 30 XXw.) normalnych wydatków?
    Trzymać na koncie 0%, w najlepszym wypadku 1,5% w aion? Skoro i tak kosztuje to 2%?
    Sytuacja przez zerowe stopy mimo inflacji nie jest normalna - ale to nie jest powód,
    by się przestać normalnie zachowywać ;>
    Zakładam oczywiście, że zarabiasz.
    A jak ktoś potrzebuje pożyczki, to KK rzeczywiście jest najtańszą opcją, chyba że ma
    się ofertę na kredyt odnawialny "w koncie" z 0% prowizji - tylko tu trzeba uważać, bo
    to 0% prowizji to może być tylko za pierwszy rok.
    Ten odnawialny ma zaletę przy potrzebie pożyczki, którą trzeba wyciągnąć z banku w
    formie gotówki - bo jest to łatwe i darmowe, przy KK trzeba kombinować z
    "przyjaciólmi" typu revolut czy aion - a i u "przyjaciół" są niestety limity
    drenowania KK.

    PS.: Planowałem wpaść do Ciebie do Gdańska po autograf na książce - znalazłem
    egzemplarz w firmie - ale krucho z czasem było. Cóż, może następnym razem - przy
    okazji się w końcu dowiem, wewnątrz której z gdańskich pętli tramwajowych mieszkasz -
    tej w Nowym Porcie (zwiedzałem w to lato) czy w Brzeźnie?