    From: kulka <k...@N...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kredyt mieszkaniowy
    Date: Mon, 17 Feb 2003 21:06:23 +0000 (UTC)

    "Oliwia" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b2qq8q$pnb$1@news.onet.pl:

    > Juz ogladalam pewne mieszkanie spodobalo mi sie i pan
    > z agencji chcial podpisac umowe przedwstepna w ktorej okazalo sie
    > ze 10 % wartosci mieszkania ktore daje wlascicielce w razie gdy
    > bank nie przyzna mi kredytu przepada

    Zgadza się niestety. Zadatek przepada.

    > oraz 50% kaucji za posrednictwo.

    A to już od Agencji zależy.

    > 1. Sprawdzenie zdolności kredytowej i otrzymanie promesy z banku

    Niestety banki wydają promesę wtedy gdy dostarczy się im umowę
    przedwstępną. Przynajmniej te banki które ja sprawdziłam.
    Więc w zasadzie w buty taką promesę.

    Dlatego przed wyłożeniem kasy należy:

    1. Wybrać bank i kredyt najbardziej dla Ciebie odpowiedni.

    2. Dostarczyć bankowi wszystkie informacje niezbędne do przeprowadzenia
    rzetelnej oceny Twojej zdolności kredytowej

    3. Gdy usłyszysz od banku, że masz zdolność kredytową - to dopiero wtedy
    mozesz podpisać umowę przedwstępną. Oczywiście nie jest to jeszcze
    gwarancja tego, że kredyt dostaniesz. Ale jeżeli przy ocenie zdolności
    kredytowej nie zataiłaś żadnych niezbędnych informacji (zarobki, karty
    kredytowe, debety, osoby na utrzymaniu i.t.d.) - nie masz się czym
    martwić.

    4. Podpisujesz umowę przedwstępną, dajesz zadatek (ważne: nie zaliczkę).

    5. Składasz wypełniony wniosek kredytowy, dołączasz umowę przed. + masę
    wymaganych przez bank papierków. I czekasz na decyzję.

    6. Po decyzji pozytywnej podpisujesz umowę kredytową.

    7. Podspisujecie akt notarialny.

    8. Podpisany akt niesiesz do banku i uruchamiasz kredyt.

    9. Notariusz składa w twoim imieniu w Wydziale Ksiąg Wieczystch wniosek
    o założenie KW i dokonanie odpowiednich wpisów w hipotekę. Możesz zrobić
    to również sama.

    Właśnie to wszytsko przerabiam. Gdybyś miala pytania - pisz na priv.

    Pozdrowienia
    --

    k...@N...net /UIN# 25806068 gg# 66466/
    Jeżeli chcesz do mnie napisać, wstaw szkola zamiast NOSPAM.