  • Data: 2022-05-02 10:29:30
    Temat: Re: Konto w walucie a bezpieczeństwo na wypadek inflacji
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Szymon" t482ra$4gq$...@g...aioe.org

    > Pomarańczowy sok z Biedronki w promocyjnej cenie:

    Chodzi o zastępowalność produktów. Przed inflacją kupowałem coca-colę za
    2zł/l (teraz: 2,50), pokonywałem 100 km za 30 zł (paliwo, teraz: 40 zł),
    chodziłem do kina za 20zł/bilet. Teraz piję wodę (grosze), jeżdżę PKP
    (8zł/100km), mam Netfliksa.
    Z McDonald'sa też już nie korzystam. Jadłem ryż za 3,5/kg, ale gdy
    podrożał na 3,99 to przerzuciłem się na kaszę za 3zł.

    To... więcej mi zostaje w budżecie domowym czy mniej? ;-) A! Mam
    obligacje indeksowane inflacją. Jeszcze rok temu dawały 1,3%. Teraz
    majowe wyliczyli mi na 11,75% rocznie. Brutto niestety.