    From: "Redart" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KIR a CERI - można utożsamić ?
    Date: Fri, 8 May 2009 12:25:22 +0200

    Użytkownik "P.H." <k...@g...w.sieci> napisał w wiadomości
    news:gu104q$ch$1@inews.gazeta.pl...

    > moim zdaniem nie
    > przeglądnąłem pobieżnie WWW CERI i nie znalazłem tam informacji że oferują
    > usługę wymiany informacji między bankami.
    > Poza tym żeby wymiana miała sens CERI musiałby interfejsować się z KIRem
    > albo z każdym z banków.
    >
    > btw czy któryś z banków korzysta jeszcze z SYBIRu?

    Hmmm... Z dokumentacji naszego systemu i relacji co bardziej świadomych
    serwisantów
    wynika, że jakiś czas temu zrezygnowano z usług KIRu na rzecz podłączenia
    siedo CERI
    - który pewnie z KIR'u korzysta, ale ceny są już inne. Staram się teraz
    zweryfikować
    twierdzenie 'został wymieniony' - czy jest to jakiś skrót myślowy, bo może
    wymiana
    jest tylko częściowa. W każdym bądź razie wyglada na to, że wychodzące
    przelewy
    ZUSowskie, US i jakieś tam jeszcze idą do NBP, zwykłe zwiazane z rachunkami
    bankowymi
    idą do CERI a wszystkie przychodzące idą z NBP'u. KIR'u tu nie ma.
    Zamieszanie jakieś...
    Chyba, że ktoś dokonał w dokumentacji skrótu myślowego typu "KIR to NBP" ...