    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Do czego prowadzą sztywno utrzymywane niskie stopy?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <606196f9$0$510$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <6062344d$0$544$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <60623d1f$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3uqld$oir$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <6062f8d3$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3uudr$rai$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <6062fffc$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3v5iv$9o$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <60633bfb$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <606498e4$0$516$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <6064abf6$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <606c7466$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <607028f0$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    Date: Mon, 12 Apr 2021 05:48:10 +0200

    Dnia Fri, 09 Apr 2021 19:26:26 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > Owszem. Ale mody ustawiał intem 10h. Wiem, grzebaliśmy w tym nieco.

    Moze sie myle, ale w int 10h byly tyby standardowe.
    A SVGA wprowadzala niestandardowe ...

    > No to były firmy, które tak robiły. Np. słynne monitory NEC.
    > Kwestia kosztów, taki NEC (zależnie od modelu) kosztował od nieco
    > poniżej $1000 do znacznie powyżej. Za tę ostatnią kwotę można było
    > zupełnie przyzwoity komputer (bez monitora) kupić.
    >
    > Później takie multisynki to była norma.

    za "zwykla cene"

    > No ale jak doregulować, przecież tamte monitory nie miały takich
    > możliwości. Bez otwierania obudowy przynajmniej.

    Mialy. Galki od rozmiaru i polozenia obrazu.
    Ustawiales tak, aby bylo dobrze ... a innych trybow nie bylo.

    > Ja napisałem o 400 liniach :-)

    Jak widac - to nieinteresujace bylo :-)

    > Oczywiście. Przecież to TV.

    Ale na karcie EGA.
    W jednym z trybow CGA, ale jednak karta i monitor EGA.

    > Te to może w ogóle miały jeden lub dwa zakresy (VGA). Tajwańczyki były
    > jednak korzystniejsze.

    Oczywiscie. "We don't care. We don't have to. We're IBM.:

    > Ekstremalnie drogie.

    Owszem, choc chyba z czasem tanialy.

    > Ale to były sztywne (i dość wąskie) zakresy.

    Dosc szerokie, np 31-35kHz, a w praktyce to troche ponad te 35 bylo
    mozliwe. ponizej 31 pewnie tez troche, ale to niepotrzebne juz.

    > Nie w pecetach raczej.

    Owszem, dedykowne do innych ... ale i w pececie mogles taka
    profesjonalna kare zamowic. Cena z kosmosu.

    Ale to w jakim specjalnym trybie?

    Moze i tak, ale klopotow chyba mnostwo - tryb specjalny, int 10h nie
    dziala, wyjscie karty jednak tylko VGA, jakiegos konwertera trzeba, na
    monitorze VGA podgladu nie zobaczysz.

    > Trybu mogło nie być, ale w świecie post-DOSowym tryby przestały mieć
    > znaczenie, ważne były Modelinie, VESA timings i specjalne utile do
    > grzebania w ustawienia windowsowych driverów graficznych (normalnie

    No wlasnie - dalo sie ustawic ..

    > także DDC, ale TV z DDC + BIOS - raczej wątpię).

    Moze i tak.

    J.