  • Data: 2010-02-25 09:33:59
    Temat: Re: Co po Grecji- realnie...?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Lut, 21:36, Michal_Ko <m...@n...org> wrote:

    > Tylko ja jakoś jestem przerażony konsekwencjami ekonomicznymi takiego
    > upadku... Z dwojga "złego" już lepiej by było, jakby strefa euro
    > przetrwała, za to uczestnicy wzięliby się w końcu po ludzku,
    > wolnorynkowo, do reform gospodarczych... Jest przecież możliwość, że w

    IMHO błądzisz. Właśnie pozwolić upaść bankrutom (PIIGS, euro-obszarowi
    w ogóle) to działanie wolnorynkowe. Ratowanie trupa pieniędzmi
    obywateli to nie wolny rynek.
    Poza tym: co to jest "ratowanie"? "Dodruk" pieniędzy i inflacja albo
    dalsze życie ponad stan. Tak czy siak - obywatele ucierpią.
    Parafrazując Kwinto: to już wolę przejść kryzys par excellance jako
    posiadacz gówno wartej waluty niż dymany kolejny raz przez "rynki
    finansowe".
    Chyba tylko dlatego nie ma jakichś wielkich wahań EUR/USD, że USD jest
    tak samo "psuty".

    Tu jest celna (IMHO) analiza sytuacji (po angielsku):
    http://www.europac.net/externalframeset.asp?from=hom
    e&id=18180&type=browne

    --
    pozdrawiam,