  • Data: 2009-03-21 20:40:31
    Temat: Re: Citibank i KK typu "opt-out"?
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Mar, 21:28, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Nie widzisz nic złego w "zawieraniu umowy poprzez zaniechanie" ?

    Nie widzę. Bardzo często chroni to tyłek delikwenta. Chocby przy
    automatycznym przedłużeniu niektórych umów ubezpieczeniowych. Zresztą,
    zawarcie umowy "przez zaniechanie" trzeba udowodnić. Bank musiałby
    udowodnić, że przesyłkę otrzymałeś, co w przypadku listu zwykłego jest
    niemożliwe.

    Jak Ci
    > wyślę pismo z informacją że jesteś mi winien 1M zł, chyba że w ciągu
    > jednego dnia odpowiesz mi że nie, to... co? To niby ma nieść jakieś
    > skutki prawne? Bzdura... Dziwi mnie, że to w ogóle kiedykolwiek mogło
    > być zgodnie z prawem...

    To nie takie proste...Ten milion musiałbyś udowodnić. Zawarcie umowy o
    kartę w takiej formie nikomu krzywdy nie robi, zwłaszcza, jak to było
    w moim wypadku, kiedy karta jest darmowa. Z reguły także takiemu
    zawarciu umowy towarzyszy jakiś pozytywny przejaw oświadczenia woli ze
    strony oblata, np. uzycie tej karty. Nigdy w przypadku tego typu ofert
    nie spotkałem się z zawarciem umowy "z automatu".