    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CASH BACK
    Date: Fri, 12 Apr 2002 23:15:18 +0200

    Wojtek Piecek wrote:

    > Ja tam wole żonę, ale gratuluje wyboru.

    A czy ja napisałem, że zamiast?

    (...) Dostałem taki tytuł na kwotę 150zł za niezapłacony, zagubiony

    > Co z tym biznesem - mandat dostac mozesz bez znaczenia czy prowadzisz
    > biznes czy nie.

    Podobnie jak tytuł egzekucyjny.
    Podróż (ta od mandatu) była biznesowa, tytuł prywatny, konto biznesowe;

    > To chyba pekaosa zatrudnia konwojentow aby do twojego komputra kase wozili.

    Skrót myślowy.

    > Jak to? Przeciez mozna zamknac konto w bigu i otworzyc w normalnym
    > banku! To jest wlasnie wiedza.

    Owszem, ale jeżeli to nie jest moje konto, to jest o mocno utrudnione.
    Sugestia, że wszystko będzie dobrze, gdy wszyscy dokonają mądrych
    wyborów jest nadużyciem intelektualnym.

    > E tam, wlasnie sprzedalem dzialke i dostalem kase przelewem.

    Sugerujesz, że wszyscy płacą w terminie, bo tobie płacą? Jest to
    wyciąganie wniosku uogólnionego na podstawie pojedynczej
    niereprezentatywnej póbki; kolejne intelektualne nadużycie.

    > Przeczytales? TAM nie ma obowiazku kupowac.

    A gdzie jest obowiązek kupować? Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać;)

    > To, jesy wynikiem tego ze DG _musi_ miec rachunek. Ale moze patrzac w
    > inna strone aby zebrac kase od ludzi nalezy im cos zaoferowac - tak
    > wlasnie robi mbank.

    mB jest OK. Natomiast przymus rachunku w DG jest obraźliwy dla obywatela
    i nie jest jasno nakazany. Ustawodawca nie nakłada tego obowiązku
    wprost, lecz "naokoło", w ten sposób, że intytucje wykonawcze np. ZUS
    inaczej sobie niż z konta nie winszują.

    > Umowa. Podobnie jak przejechanie na czerwonym swietle nie powoduje od
    > razu zabicia 400 osob, ale lamie pewne ustalenia.
    >
    > Dostales kredyt na 100zl to _nie_ wolno zaplacic 101zl.

    Przejechanie na czerwonym świetle może(chociaż nie musi) spowodować
    zabicie człowieka - przekroczenie debetu o 1% raczej nie.Policja
    wysokość mandatu uzależnia także od okoliczności, czy powstało znaczne
    zagrożenie, czy nie.
    Umowy należy przestrzegać, pewnie dlatego niektóre banki nie afiszują
    się z ich treścią przed podpisaniem. Np. Pekao SA oczekuje deklaracji,
    ile będziesz wpłacał. Nic takiego, deklaracja, wpiszę sobie coś tam.
    Przy umowie o linię kredytową z deklaracji robi się obowiązek, którego
    niespełnianie może spowodować postawienie kredytu w stan natychmiastowej
    wymagalności - nie po to go się jednak przecież bierze. Oczywiście można
    nie podpisać. Kto jednak zawiera umowy, by ch nie podpisywać?

    > Przeciez to nie ja szukam wokol siebie spisku. Maszeruj za bialym
    > krolikiem.

    Ja też nie szukam spisku, tylko małych, maluteńkich interesików, które
    baraszkują wokół kojej kieszonki na pieniążki.

    Catbert, Demoniczny Szef Działu Kadr, jak zawsze pełen jadu;-)