    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Będą zmiany w podatku Belki!
    Date: Thu, 18 Aug 2022 13:57:54 +0200
    <wxrnde5nsuwz$.1v7lwur8re8z$.dlg@40tude.net> <td2v89$uj$1@gioia.aioe.org>
    <td496r$dv1$1@gioia.aioe.org>
    <1ueggsea5rak4$.klwupbtjhor1$.dlg@40tude.net>
    <td5d57$h5j$1@gioia.aioe.org>
    <1s5eb58atlr11.7xeiu106hczw$.dlg@40tude.net>
    <tddeqa$hq8$1@news.icm.edu.pl>
    <1ojyeacg44k1g.1qpd9wk02zr9e$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1javejec91a7n.1h4i5mug2y9q8$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <1hfyosbv8wfxn$.zy9epa1crot8$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <4uw2mdl8e1xa$.1bjqvokcpckk0$.dlg@40tude.net>
    <tdji2q$s9u$1@gioia.aioe.org>

    W dniu 17 sie 2022 o 22:12, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Prowadzę eksperyment. Kupiłem przed kwadransem mleko w Biedronce, płacąc
    > 2.99 pln za litr tłustego (3.2%) w butelce, bo takie było najtańsze...
    > Zanim jutro kupię kolejną butelkę -- pooglądam wszystkie złotówki, które
    > mam -- a nuż (nuże) rzucą tańsze mleko, 2%, po 2.79 pln za litr... Do
    > tej pory nie kojarzyłem oglądania złotówek z brakiem taniego mleka...

    > Dam znać o wynikach eksperymentu...

    Wczoraj nie oglądałem złotówek -- celowo, by zwiększyć szanse na
    uczciwe wyniki!! [po co mam im pisać, że zapomniałem?...]

    Dziś niestety (około południa) nie znalazłem w Biedronce taniego mleka,
    więc kupiłem dwie butelki kefiru -- matka lubi kefir. Ja (biedniejszy)
    przerabiam [nielegalnie, ale co tam!] mleko na kefir od wielu miesięcy,
    ale matka (bogata) nie chce pić takiego kefiru...

    > Może trzeba by zatrudnić złotówkowych oglądaczy?
    > Stworzyć miejsca pracy?
    > Może by nawet warto było zatrudnić do tego zadania krowy?!
    > Stoją bezczynnie w oborach czy na pastwiskach -- żrą, przeżuwają,
    > żyją jako pasożyty!!! Niech przynajmniej spróbują uczynić coś
    > pożytecznego... ;)

    Mnie te bezczelne krowy irytują!!! -- wylegują się, żrą trawę,
    przeżuwają... Nic nie robią całymi dniami!!! Jeszcze na dodatek
    paskudzą!!! Trzeba by naprawdę dać im jakieś pożyteczne zajęcie
    -- choćby właśnie oglądanie złotówek!!!

    -=-

    Dziś odebrałem szczotki do pralki... Kupiłem wraz ze szczotkotrzymakami.
    Myślałem, że kupuję prawe -- kupiłem lewe. Zamontowane mam lewe ale
    chyba prawe też by pasowały...

    Jeden serwis w Białymstoku proponował za podróby 200 pln; inny też 200,
    bez wnikania w oryginalność; jeszcze inny -- 150... W necie znalazłem
    szczotki za 37 pln z groszami plus ~10 pln za przesyłkę z polskiego
    sklepu, ale nie dogadałem się... Zaproponowano mi pstryknięcie (przeze
    mnie) fotki znamionowej tabliczki silnika... Silnik nie nosił owego
    znamienia, więc padła kolejna propozycja -- fotki całego silnika...
    Zamiast tego w Chinach kupiłem szczotki wraz ze szczotkotrzymakami;
    zapłaciłem mniej niż za samą przesyłkę w Polsce, tj. całość (szczotki,
    szczotkotrzymaki i przesyłka) kosztowała mnie 9.81 pln...

    Przyspieszenie normalne
    Do obliczeń niewymagających bardzo wysokiej precyzji przyjmuje
    się tzw. przyspieszenie ziemskie normalne, oznaczane

    g =9,80665 m/s^2

    Wartość ta została przyjęta przez 3 Generalną Konferencję Miar
    i Wag w 1901 roku[2]. Odpowiada ona ziemskiemu przyspieszeniu
    grawitacyjnemu na poziomie morza na szerokości geograficznej
    około 45,5°

    Jakoś tam będzie... ;)

    Wkrótce podejdę do pralki, by wstawić do niej nowe szczotki... Na razie
    ścieram stare -- jedna z nich zawiesiła się, dając w efekcie najpierw
    iskrzenie, później problemy z wirowaniem (czyli odciskaniem wody) aż
    wreszcie brak obracania w ogóle... Po przeczyszczeniu jest OK, choć
    stare szczotki są raczej krótkie...

    -=-

    Poprzednia pralka pokonała mnie -- doprowadziła do rozwalenia mego
    kręgosłupa.

    --