  • 1. Data: 2022-01-21 13:34:38
    Temat: Re: Bankier.pl: Turcy przestali obniżać stopy procentowe
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Jan 2022 12:51:23 +0100 (GMT+01:00), Eneuel napisał(a):

    > Nawet turecki szaman zrezygnował z opuszczania stóp w obliczu
    > szalejącej inflacji...

    Glapiński bezsprzecznie obserwuje działania speców od polityki monetarnej,
    żeby nie popełniać szkolnych błędów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2022-01-21 13:43:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 13:34:30 UTC+1 Olin napisał(a):

    > Glapiński bezsprzecznie obserwuje działania speców od polityki monetarnej,
    > żeby nie popełniać szkolnych błędów.

    Nie no, przeciez to Glapcio jest podobno jakimś profesorem i to on uczy - sam
    przecież widzisz, jak Glapcio przestał stopy obniżać - a nawet zaczął podnosić, bo
    już obniżać nie miał gdzie - to Erdogan się nawet od niego nauczył.

  • 3. Data: 2022-01-21 15:51:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Nie no, przeciez to Glapcio jest podobno jakimś profesorem i to on
    > uczy - sam przecież widzisz, jak Glapcio przestał stopy obniżać - a
    > nawet zaczął podnosić, bo już obniżać nie miał gdzie

    Brak znajomości liczb ujemnych?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 4. Data: 2022-01-21 16:09:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 15:51:58 UTC+1 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Brak znajomości liczb ujemnych?

    Może coś słyszał, ale przecież z dodatnimi nawet sobie nie radzi.
    Ale mogło by być fajnie, citek dopłacałby mi do kredytu na KK ;>

  • 5. Data: 2022-01-24 11:01:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 21 Jan 2022 20:43:33 +0100 (GMT+01:00), Eneuel napisał(a):

    >: Brak znajomości liczb ujemnych?
    >
    > Ciekawe, kiedy odkryją urojone? ;)

    Wystąpienia Pinokia sugerują, że innymi niż urojone się zupełnie nie
    zajmuje.

    - milion elektrycznych aut
    - 0,5 miliona nowych miejsc pracy wygenerowanych przez Polski Ład
    - 100 tysięcy mieszkań w budowie na koniec 2019 roku
    - 1 prom, który nie wypłynął ze stoczni od czerwca 2017

  • 6. Data: 2022-01-24 11:18:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 11:01:04 UTC+1 Olin napisał(a):

> [...]
    > - 100 tysięcy mieszkań w budowie na koniec 2019 roku
    > - 1 prom, który nie wypłynął ze stoczni od czerwca 2017

    Może on tak po cichutku dośpiewuje takie małe "i" (bo nie "j", to zbyt zaawansowane i
    hermetyczne):
    - 1000000i elektrycznych aut
    - 500000i nowych miejsc pracy wygenerowanych przez Polski Ład
    - 100000i mieszkań w budowie na koniec 2019 roku
    - 1i prom, który nie wypłynął ze stoczni od czerwca 2017

  • 7. Data: 2022-01-24 11:30:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 24 Jan 2022 02:18:36 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Może on tak po cichutku dośpiewuje takie małe "i"

    Ale z drugiej strony inne liczby mają wyłącznie część rzeczywistą.

    - 500+ na każde dziecko
    - 70 mln zł na wybory kopertowe
    - 200 milionów na respiratory od Izdebskiego, których nie było
    - 325 mln dotacji (stan na 1.04.2021) dla Ojca Inkasenta od 2016 roku
    - 43 mln zł grantów dla spółki brata i żony Szumowskiego
    - 1,35 mld na niedoszłą Ostrołękę C

    Dalej mi się nie chce.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2022-01-24 14:43:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2022-01-24 o 11:30, Olin pisze:

    > - 1,35 mld na niedoszłą Ostrołękę C
    >
    > Dalej mi się nie chce.

    Dalej, jak dalej... ale ja zacząłbym(!) od kilku takich Ostrołęk
    utopionych w SKOK-ach. Ale jak wiadomo, tej afery nikt nie ruszy,
    albowiem tatuś dyrektor na tym trzyma łapę.

    --
    -
    Akarm

  • 9. Data: 2022-01-24 21:02:51
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 sty 2022 o 11:30, Olin pisze:

> [...]

    Urojoną część gospodarki mamy...

    > Ale z drugiej strony inne liczby mają wyłącznie część rzeczywistą.

    Rzeczywistą -- mamy...

    Jest to więc >>Zespół MMorawieckiego<<?

    Kto by pomyślał, że psychocośtamy zaatakują mnie ponownie...

    -=-

    Kiedyż wreszcie ktoś umysłowo zdrowy zlikwiduje ZUS? -- z jego
    wieloskładką płaconą na wspólne konto Gertrudy Uścińskiej
    i ,,przez pracownika'', i ,,przez pracodawcę''; na różne cele,
    w tym na nieistniejące w RP renty chorobowe...

    -=-

    Tu uwaga!!! Obecnie liczymy składkę zdrowotną (w ogromnym
    uproszczeniu) jakoś tak:

    składka_zdrowotna((przychód-rozchód)-(składki_społec
    zne(przychód-rozchód)))

    Myk zamieniający wszystkie składki w podatek dochodowy de facto
    podniesie składkę zdrowotną jakoś tak:

    składki(przychód-rozchód)

    czyli podstawą zdrowotnej też będzie
    dochód,
    nie zaś (jak jest ;) teraz)
    (dochód pomniejszony o społeczne)...

    Nie tylko kwota wolna od podatku obejmie zdrowotną -- co władza
    NA PEWNO zauważy, ale także zwiększy się podstawa zdrowotnej, co
    być może ;) umknie władzy...

    Innymi słowy -- teraz ;) (nieustannie wszystko ulega zmianom, więc
    nie wiem, czym jest 'teraz') liczymy najpierw składki społeczne
    oparte o dochód, następnie pomniejszamy ów dochód o te składki
    społeczne i dopiero od różnicy liczymy zdrowotną...

    Po upraszczającej reformie liczylibyśmy zdrowotną od wyższej podstawy.

    Weźmy przykład:

    1000 platynowych to przychód
    800 platynowych to rozchód
    społeczne liczymy od 200 platynowych
    zdrowotne zaś od (200 platynowych - społeczne)

    po ewentualnym uproszczeniu MMorawiecki by liczył jakoś tak:
    społeczne liczymy od 200 platynowych
    zdrowotne liczymy od 200 platynowych
    dochodowy liczymy od (200 platynowych - składki)

    Na razie liczymy podatek dochodowy od zdrowotnej, czyli od podatku,
    ale po ,,naprawie'' możemy mieć jeszcze wyższe obciążenia...

    Dlaczego obecnie ;) liczymy dochodowy od składki? -- bo zdrowotnej
    nijak nie ujmujemy ani w koszty, ani w podatek... Do ubr. społeczne
    obniżały nam dochód a zdrowotne -- podatek... Oczywiście ;) tylko
    w uproszczeniu -- inaczej liczone są Fundusze, inaczej reszta
    społecznych i tylko część zdrowotnej umniejszała podatek...
    Rzecz jasna to *nadal* jest tylko uproszczenie...

    Teraz ;) dochodowy liczymy od (200 platynowych - społeczne)
    i zdrowotne tak samo liczymy -- płacimy dochodowy od zdrowotnej
    lub zdrowotną od podatku... (ani podatku nie odliczamy -- co
    zrozumiałe, ani zdrowotnej)

    Coś podobnego do nawarstwiających się zniżek...

    10% na piękne oczęta
    10% na niechciane zaqpy
    10% za surowcową płatność
    .
    .
    10% za zabranie zaqpów ze sobą

    w sumie?... 100%... ;)

    Zamiast obniżki do (.9^10=0,3486784401), uzyskujemy obniżkę do zera.
    Rzecz jasna można by niżej niż do zera... Lub nawet (MMorawieckiego
    na to stać) w bok, czyli wprowadzić składkę ;) urojoną...

    -=-

    Raz jeszcze: obecnie ;) podatek dochodowy liczymy od zdrowotnej, czyli
    MMOrawiecki, by nazbierać na swoją pensję, liczy podatek od podatku...

    GUścińska jest sprawiedliwsza -- nie płacimy podatku dochodowego
    od składki rentowej, z której Gertruda zbiera na swoją pensję...

    -=-

    Rozumiem, że nie każdA z sióstr mnie pojmuje...
    Nie wszyscy wierzyli w istnienie obozów zagłady i zwożenie setek
    tysięcy (łącznie aż milionów) ludzi bydlęcymi wagonami do owych
    obozów, celem zagazowania... Ludzki rozum broni się, buntuje...

    Ale mają Siostry net -- mogą poczytać o składkach i podatkach...

    składki dzielimy na:
    - społeczne
    - zdrowotne

    Te społeczne mają dwa przekroje:
    - płatne przez pracownika
    - płatne przez pracodawcę

    oraz inny przekrój:
    - emerytalne
    - rentowe (co do zasady nie ma w RP chorobowych rent)
    - wypadkowe
    - fundusze

    z tego fundusze inaczej ujmujemy w koszty niż resztę społecznych...

    Na to nawarstwiają się zasiłki chorobowe -- płacone przez pracodawcę
    lub ZUS, których względna (procentowa) wysokość zależy od kilku ;)
    czynników, w tym od wieku (tu jest pułapka) chorującego i sposobu ;)
    chorowania, w tym od czasu chorowania...

    Aby było sprawiedliwiej -- obecnie ,,różnorodność chorobowa'' ;)
    została nieco spłycona...

    -=-

    Wszystkie te składki są płacone razem, na jedno konto
    i (w razie potrzeby) są uzupełniane wpływami z innych podatków...

    -=-

    Dziesiątki tysięcy ,,pracowników'' ZUS: opracowują, kontrolują,
    rozliczają owe kuriozum z jednej strony; zaś z przeciwnej strony
    miliony podatników naliczają itd...

    O ile do ubr. było w RP skomplikowane prawo podatkowe, o tyle
    teraz ;) jest tutaj niezbyt skomplikowany podatkowy chaos...

    -=-

    Po co komu ten chaos? -- diabeł tkwi w szczegółach, w mętnej wodzie
    łatwiej łowić ryby itd... Ten chaos jest źródłem zarobków GUścińskiej,
    MMOrawieckiego itp...

    -=-

    Jeśli chcecie poznać powód Waszej ewentualnej biedy -- nie szukajcie
    mafii paliwowych czy VATowych i nie zrzucajcie winy na kogokolwiek
    poza sobą... To Wy, Kochane Siostry, wybieracie władze Najjaśniejszej
    Rzeczypospolitej -- a te władze Waszą pracę wpuszczają w tak zwany
    gwizdek...

    -=-

    Szaman MMorawiecki obiecuje Wam? -- z czego da?!
    Z podatków? -- nie będzie tak dużo podatków, by dotrzymać obietnic...
    Tedy ;) ograniczy inwestycje... Wówczas jeszcze mocniej zdołuje
    gospodarkę, co przełoży się na kolejne podatki, których nadal
    będzie brakowało...

    Inaczej ów szaman liczy zadłużenie rządu RP ,,po polsku'', inaczej
    ,,po europejsku'' -- dlaczego?... I jaka jest różnica?...

    -=-

    USA i UK zabierają swoich z Ukrainy -- wojna jest niemal pewna...
    Na tę wojnę Najjaśniejsza też musi wyruszyć... Wojny są kosztowne...
    Nadal mamy dziwną wojnę na granicy z Białorusią a i bez tej
    granicy -- Polska graniczy bezpośrednio z FR, zaś rozmieszczone
    w Kaliningradzkim obszarze FR Iskandery pokrywają niemal całe
    terytorium Polski... Ponoć nie noszą broni termojądrowej, ale
    są zdolne do noszenia...

    Sama zaś dziwna wojna białorusko-polska wymaga wysłania prawdziwych
    wojsk (pogranicznicy nie wytrwają długo, bo nie do takich zadań są
    przygotowani) i niszczy dawną Rzeczpospolitą swego rodzaju domową
    wojną...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 10. Data: 2022-01-24 23:46:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ssn0lc$1qhj$...@g...aioe.org

> [...]

    > czynników, w tym od wieku (tu jest pułapka) chorującego i sposobu ;)
    > chorowania, w tym od czasu chorowania...

    Rzecz jasna nie o to pełza, że za 2 dni dwakroć więcej niż za 1... ;)

    Wiek pracownika wpływa na czas chorowania opłaconego przez pracodawcę.
    Podobnie z funduszami...

    Na to jeszcze nakłada (bądź nakładał) się PIT zero, bo coś, nie
    wszystko, jest zwolnione z podatku dla młodego pracownika... BTW
    zwolnienia -- gdybym był młodym, ów zerowy PIT byłby dla mnie
    niezbyt korzystny; w takiej sytuacji księgowa musiałaby w mym
    wypadku zrezygnować z dobrodziejstwa zerowego PIT... Na tę ;)
    okoliczność za każdym razem księgowa musi sprawdzić, czy
    aby na pewno warto skorzystać z zerowego PIT...

    > Aby było sprawiedliwiej -- obecnie ,,różnorodność chorobowa'' ;)
    > została nieco spłycona...

    NIECO, choć można by spłycić mocniej bez wpływu
    na budżetowe wpływy ;) i fiskalne obciążenia...

    Można by też zrezygnować z ,,pracy dojazdowej'', która ma się nijak
    (można do pracy dojeżdżać ;) via net -- czyli korzystać na
    większej, dojazdowej zniżce podatkowej bez ruszania się z domu)
    do ,,zdalnej pracy'' -- różnica kilku plnów na miesiąc, ale zamieszanie
    duże -- JKaczyński UWIELBIA takie mącenie!!! W mąceniu tym upatruje
    przyszłości Najjaśniejszej Ojczyzny!!!

    Teraz ;) chyba ;) można równie dobrze chorować w jakimś (nie jestem
    pewien, czy w każdym -- raczej niekoniecznie) szpitalu i poza...

    > -=-

    > Wszystkie te składki są płacone razem, na jedno konto
    > i (w razie potrzeby) są uzupełniane wpływami z innych podatków...

    Na jedno konto przez jednego pracodawcę -- pracownik nie płaci niczego.
    Gdyby pracownicy płacili -- powstałby bunt, pracownicy wyszliby na ulice,
    byłyby zamieszki, polałaby się pracownicza krew, spadłby PKB, władza nie
    miałaby na swe pensje... Pracodawcy wszystko zdzierżą...

> [...]

    > poza sobą... To Wy, Kochane Siostry, wybieracie władze Najjaśniejszej
    > Rzeczypospolitej -- a te władze Waszą pracę wpuszczają w tak zwany

    -=-

    Być może za jakiś czas koszt pobierania PIT przekroczy wpływy z tegoż PIT...

    Jak już pisałem -- mielenie wody młynkiem do kawy
    zmieli twarde ostrza młynkowe, nie miękką wodę...
    Woda w chwil kilka po mieleniu będzie taka, jaką była przed mieleniem...

    --