  • 1. Data: 2022-01-21 10:37:05
    Temat: Przerwane łańcuchy dostaw
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Cześć,
    chyba już każdy słyszał o problemach z dostępem do półprzewodników, a co za tym idzie
    z produkcją samochodów. Mam wrażenie, że problem pojawia się też w bankowości.
    Rewolucja technologiczna w bankowości z początku XXI w przyzwyczaiła mnie do
    wszystkiego w trybie instant. Przelew, decyzja kredytowa, lokata, wymiana walut,
    karta itd. Zwykle na przełomie roku robię sobie porządki w usługach finansowych, co
    powoduje m.in. pozbywanie się produktów już niepotrzebnych lub zamianę na lepsze w
    mojej opinii. W tym roku też tak postąpiłem, ponieważ po prawie 2 latach
    ograniczeniach w możliwości przemieszczania się do dowolnego miejsca na świecie
    chciałbym odbić sobie to w tym roku, zdecydowałem o upgradzie jednej z kart z
    ubezpieczeniem podróżnym na kartę z jeszcze większym ubezpieczeniem podróżnym i
    dostępem do saloników na lotniskach.
    Wniosek i zmianę karty przeprocesowany w ciągu minut (jak lubię), karta wirtualna
    wydana po 3 dniach, ale plastiku, a w zasadzie blaszki nie widać, a mamy już 3
    tydzień. Inna karta, zamówiona w mBanku w niedzielę była w skrzynce już we wtorek,
    więc nie wygląda to na problem pandemiczny na PP.
    Jak długo, maksymalnie, czekaliście na dostawę karty?

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2022-01-21 11:02:20
    Temat: Re: Przerwane łańcuchy dostaw
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 01:37:05 -0800 (PST), Mac Ka wrote:
    > chyba już każdy słyszał o problemach z dostępem do półprzewodników, a co za tym
    idzie z produkcją samochodów. Mam wrażenie, że problem pojawia się też w bankowości.

    A ja wlasnie slysze, ze w kraju mamy 750 tys ludzi na kwarantanie.
    I rosnie.

    A kto jest w domu, tego nie ma w pracy :-)

    J.

  • 3. Data: 2022-01-21 11:49:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 10:37:06 UTC+1 Mac Ka napisał(a):
> [...]
    więc nie wygląda to na problem pandemiczny na PP.
    > Jak długo, maksymalnie, czekaliście na dostawę karty?

    Hmm, a co to za bank i karta? Szczególnie intrygująca jest ta "blaszka" - no chyba że
    chodzi o metalową.
    Taki wypas przychodzi zwykłą pocztą? Przecież nawet platyny santander wysyła
    kurierem, są pojutrze.
    W banku pytałeś, co się dzieje?
    Choć jak widać nierychliwy, karta wirtualna po 3 dniach - śmiech na sali ;>
    Chyba że po prostu dopiero po trzech dniach zechciałeś ją mieć.

    Z metalem to może być problem z produkcja, to jednak nie plastiki, gdzie bank ma
    zapas blankietów.
    Chyba że okolicznościowe - np. coś jest na rzeczy, bo mBąk w tym roku dopiero od 10
    stycznia wydaje debetówki WOŚP. a zwykle było to już w grudniu - chyba nawet w
    zeszłym roku, gdy final też był na koniec stycznia OIDP.

    mBąk też jest śmieszno żałosny w rysowaniu paska w apce (a może i w ST) - i
    zaznaczania na nim "karta zamówiona", "krta wysłana" (no na to jeszcze może mieć
    jakiś wpływ) oraz "karta dostarczona" - tutaj to jest kompletne wannabe (to chyba
    inteligo mi napisało, że poczta polska "ma obowiązek dostarczyć list w ciągu 5 dni i
    wtedy przyjmujemy, że doszedł" - i od tej daty biegnie np. okres wypowiedzenia).
    orkiestrową dostałem teraz w piątek, przy zamówieniu w poniedziałek (pierwszego
    możliwego dnia).
    Ale było kiedyś tak raz czy dwa, że rzeczywiście karta z mBąka zwykłą pocztą przyszła
    na drugi dzień od zamówienia.

    Maksymalnie to trudno określić, nie pamiętam czekania dłużej niż tydzień - no chyba
    że przyjmiemy karty zgubione przez pocztę - zdarzyło się akurat przy wysłaniu
    poleconym - i nawet bankowi nie udało się od poczty uzyskać informacji, co się z tą
    przesyłką stało...

    Chyba że kiedyś citek - od rozmowy z "konsultantem" do karty minął chyba miesiąc - a
    że "konsultant" sam zadzwonił, to już myślałem, że się nabrałem na jakiś scam - ale
    to citek się sam zatkał.

    Za to palmę najszybszej kredytówki dzierżył przez jakiś czas eurobank - od wniosku w
    oddziale do zapłacenia minął tydzień.
    Potem jednak była kredytówka w "punkcie" bnp paribas - wydawana na miejscu - od
    "dzień dobry" do zapłacenia (w obi obok) 45 minut ;>
    Więc już platyna z santandera przychodząca kurierem 2 dni po "kliku" nie miała szans.
    Oczywiście PIN do niej (tzn. do dodatkowych - ale dodatkowa też wysyłąna kurierem)
    przysyłają zwykłą pocztą, idzie jakiś tydzień...

  • 4. Data: 2022-01-21 12:29:30
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 11:49:49 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Hmm, a co to za bank i karta? Szczególnie intrygująca jest ta "blaszka" - no chyba
    że chodzi o metalową.

    Tak, karta metalowa, grawerowana laserowo.

    > Taki wypas przychodzi zwykłą pocztą? Przecież nawet platyny santander wysyła
    kurierem, są pojutrze.

    NIe wiem jak przychodzi, założyłem, że jak każda inna karta. Platynę z tego banku
    dostałem zwykłą pocztą.

    > W banku pytałeś, co się dzieje?

    Złożyłem reklamację, ale bardziej dotyczyła tego, że pozamykali mi juz bezcenne
    chwile, a chciałem zamienić punkty na cegiełki dla WOŚP, a nie mogę już korzystać z
    benefitów na nowej karcie, bo nadal jej nie mam.

    > Choć jak widać nierychliwy, karta wirtualna po 3 dniach - śmiech na sali ;>
    > Chyba że po prostu dopiero po trzech dniach zechciałeś ją mieć.

    W procesie migracji lojalnie podają, że karta pojawi się po 3 dniach i wtedy też się
    pojawiła. Jako drugi punk podają, że obecna karta zostanie zablokowana po aktywacji
    nowej, ale nie później niż .... i tego nie zapamiętałem.

    > Z metalem to może być problem z produkcja, to jednak nie plastiki, gdzie bank ma
    zapas blankietów.

    Myślę, że tu jest tak samo. muszą mieć zapas "blankietów" metalowych i na nich
    grawerują spersonalizowane dane.

    MK

  • 5. Data: 2022-01-21 12:58:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 12:29:31 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

    > Tak, karta metalowa, grawerowana laserowo.

    Ja mam "laserowe grawerowanie" na plastikowej platynie z santandera wg nowego wzoru.
    Rzeczywiście nawet wyczuwalne pod palcem.

    Pierwszą z tych nowych wzorów miałem mc world (dzięki temu nawet oszczędziłem 15zł,
    bo odnowienie
    zbiegło się z wprowadzeniem nowych wzorów i ich ochrzaniłem, że wzięli ode mnie 15zł
    za nowy wzór,
    który mi się nie podoba - a oni, że to takie wspaniałe są te nowe karty i z
    "laserowym nadrukiem" - to
    poszła odpowiedź, że mogli się tym pochwalić wcześniej, to bym zrezygnował, a nie
    dopiero w odpowiedzi na reklamację)
    i właśnie na niej bezskutecznie tego "laserowego nadruku" szukałem - bredzą równo.

    > NIe wiem jak przychodzi, założyłem, że jak każda inna karta. Platynę z tego banku
    dostałem zwykłą pocztą.

    Hmm, poszukaj na fly4free - mi się coś kojarzy, że jednak powinien być kurier.

    > Złożyłem reklamację, ale bardziej dotyczyła tego, że pozamykali mi juz bezcenne
    chwile, a chciałem zamienić punkty na cegiełki dla WOŚP, a nie mogę już korzystać z
    benefitów na nowej karcie, bo nadal jej nie mam.

    No i nadal nie będzie mógł, nawet jak dostaniesz, bo to już będzie visa a nie mc.

    A "wirtualna" jednak nie jest równa "fizycznej"? W czym jest gorsza?

    W sumie to chyba tak samo było w santanderze z tymi ich "mobilnymi" kredytówkami -
    one były tylko "mobilne",
    a nie "mobilne world" - więc droższe ew. przewalutowanie - czy "mobilne platinum" -
    czyli ubezpieczenie
    (tym bardziej, że na infolinii ubezpieczenia musisz podać numer karty).
    A skarbonka, o ile nic się nie zmieniło, wciąż od google pay stroni, i ma tylko
    własne HCE (znam firmę, która
    to dla nich robiła - i dla żubra też) - a tamte z santander też były własne HCE,
    teraz zrezygnowali i przeszli tylko na google pay (był okres, że można było mieć i
    tak i tak - i tablet inaczej się zachowywał przy płaceniu ;).

    Co do małocennych chwilek - OIDP ostatnio zmieniali i logujesz się już mailem, a nie
    numerem karty.
    I punkty też zostawały po zastrzeżeniu karty.

> [...]
    się pojawiła. Jako drugi punk podają, że obecna karta zostanie zablokowana po
    aktywacji nowej, ale nie później niż .... i tego nie zapamiętałem.

    No to działa jeszcze czy już nie?
    Mi tak kiedyś citek przysłał bez pytania, z okazji odnowienia, mc platinum zamiast
    visy platinum - i miałem pierwszy raz okazję się przekonać, jak to jest gdy próbujesz
    zapłacić zastrzeżoną kartą - bo *** zastrzegli visy po miesiącu od wysłania mc, czyli
    gdzieś w połowie grudnia, a nie dopiero na koniec lutego, czyli datę ważności visy.
    Dobrze, że to był tylko biedronek, a mamie nie zadziałało gdzieś w kiosku, i obyło
    się bez kulsonerii.

    > Myślę, że tu jest tak samo. muszą mieć zapas "blankietów" metalowych i na nich
    grawerują spersonalizowane dane.

    No to widać zapas się skończył, a skarbonka w swoim stylu się tym w ogóle nie
    przejmuje i wnioski dalej przyjmuje.
    A skończyć się mógł, bo mamy nowego, potężnego przyjaciela ("przyjaciela? a co z
    Ludwikiem?" - swoją drogą w końcu znalazłem - w leclercu - płyn czyszczący z NaOH - i
    to był właśnie Ludwik, za nieco ponad 5zł), czyli aion bank, który pozwala za darmo
    wyrabiać płatności 20k na miesiąc - a to starcza nawet na visę infinite ze skarbonki,
    więc popyt mógł baaaardzo wzrosnąć ;>

  • 6. Data: 2022-01-21 13:32:26
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 12:58:06 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > No i nadal nie będzie mógł, nawet jak dostaniesz, bo to już będzie visa a nie mc.

    Ale ja o tym wiem, tylko liczylem na to, ze do czasu korzystania z MC bede mógł
    korzystac z programu, niestety tak nie jest. Login mailowy i hasło nie działaja,
    numer karty i data urodzenia tez nie dziala.

    > A "wirtualna" jednak nie jest równa "fizycznej"? W czym jest gorsza?

    Np. w niektórych wypożyczalniach wymagają jednak kart fizycznych, jak wychodzisz
    pobiegać to trzeba brac telefon, bo jak sam pisales w Gpay na smartwatchu nie
    zadziala ;).

    > A skarbonka, o ile nic się nie zmieniło, wciąż od google pay stroni, i ma tylko
    własne HCE (znam firmę, która

    I tu bardzo pomaga Curve :).

    > Co do małocennych chwilek - OIDP ostatnio zmieniali i logujesz się już mailem, a
    nie numerem karty.
    > I punkty też zostawały po zastrzeżeniu karty.

    No, to nie u mnie. Chyba, ze skladajac wniosek o zmiane karty zablokowalem jakies
    zgody marketingowe.

    > No to działa jeszcze czy już nie?

    Dziś działa, jak bedzie jutro nie wiem.

> [...]
    gdzieś w połowie grudnia, a nie dopiero na koniec lutego, czyli datę ważności visy.

    Hehe, jak mi przysłali MC to grzecznie odpowiedziałem, że chce zostać z VISA. Drugi
    raz juz nie próbowali wymieniac.

> [...]
    wyrabiać płatności 20k na miesiąc - a to starcza nawet na visę infinite ze skarbonki,

    Hehe... az ktoś nie wciśnie stop ;). Np. karty Zen nie mozna zasilić karta PKO, ani
    Curve.

    MK

  • 7. Data: 2022-01-21 13:33:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 13:30:25 UTC+1 Eneuel napisał(a):
    > "J.F"
    >
    > : kto jest w domu, tego nie ma w pracy :-)
    >
    > Można pracować w domu?

    Na stanowisku pracy "doręczyciel przesyłek" w poczcie polskiej?
    No, można by doręczyć sobie samemu ;> Tylko kłopot, jak po przesyłkę iść na pocztę.
    Ale może już niedługo będzie możliwa praca doręczyciela z domu - będzie sobie
    sterował dronem ;>

  • 8. Data: 2022-01-21 14:20:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 04:33:49 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > Ale może już niedługo będzie możliwa praca doręczyciela z domu - będzie sobie

    Na stanowisku "personifikator kart" tez chyba trudno.
    Albo na stanowisku "obsluga linii produkcji kart"

    J.

  • 9. Data: 2022-01-21 17:10:13
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 21 Jan 2022 01:37:05 -0800 (PST), Mac Ka <m...@i...pl>
    wrote:

    >Jak długo, maksymalnie, czekaliście na dostawę karty?
    Santander zamówiona w październiku - prawie miesiąc.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 10. Data: 2022-01-21 17:34:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 21 stycznia 2022 o 17:10:17 UTC+1 WAM napisał(a):
    > Santander zamówiona w październiku - prawie miesiąc.

    I doszła? Czy dopiero następna?
    Jaka to karta?