    From: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK przegrał w Sądzie
    Date: Wed, 23 Feb 2005 21:26:27 +0100

    napisał w wiadomości news:cvii6b$9lk$1@news.onet.pl...

    > Moze odwolywac jak splacicl wszystko w terminie itp.

    No. Itp. czyli jak nie splacil w terminie ale splacil po terminie.

    > Ale pozostanie w bazie bedzie w jego interesie,

    Teoretycznie bedzie w interesie. Jakby historia kredytowa miala w tym kraju
    porownywalne znaczenie jak w usa, zapewne bylo by w interesie.

    > Rozni sie to tym, ze teraz jakbym nawet nie chcial byc wykreslony - to
    > mnie wykresla. A w nowej sytuacji bedzie odwrotnie. No i nie widze powodu,
    > zeby dobrzy dluznicy masowo chcieli sie wypisywac z BIKu, a Ty?

    Dobrym dluznikom bedzie to najprawdopodobniej w obecnym stanie rzeczy
    obojetne. Pomijajac ten niewielki odsetek dluznikow, ktorzy beda sie chcieli
    wykreslic dla zabawy. Albo na przyklad z zasady nie lubia udostepniac swoich
    danych osobowych itp.

    Ogolnie to mam wrazenie, ze inteligentnych niesolidnych dluznikow, to przy
    pomocy instytucji typu BIK sie nie wylapie. Wylapie sie przypadkowe osoby,
    ktore sa tam czesto przypadkowo, lub za jakies smieszne zaleglosci, typu 15
    złotych i dwanascie groszy, wzglednie oszustow glupich, ktorych i tak by sie
    w duzej czesci wylapalo w trakcie trwania procedury przyznawania kredytu.
    Nie mam w sumie zdania na temat istnienia podobnych instytucji jak BIK, moze
    to i dobrze ze istnieja. Ale nie sadze aby w istotny sposob podnosily
    bezpieczenstwo bankow.

    marekz