  • 1. Data: 2005-02-23 10:34:07
    Temat: BIK przegrał w Sądzie
    Od: "tyler" <p...@p...onet.pl>

    "Biuro Informacji Kredytowej musi wykasować dane o 9 mln klientów. Tak uznał we
    wtorek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Spółka zapowiada odwołanie -
    pisze "Gazeta Wyborcza"."

    Całość tutaj: http://biznes.onet.pl/0,1058286,wiadomosci.html

  • 2. Data: 2005-02-23 12:16:29
    Temat: Re: BIK przegrał w Sądzie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    tyler wrote:

> [...]
    > uznał we wtorek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Spółka
    > zapowiada odwołanie - pisze "Gazeta Wyborcza"."

    Przykre. Bo ostateczny skutek będzie taki ze wzrośnie cena kredytu dla
    uczciwych klientów.

  • 3. Data: 2005-02-23 13:03:56
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> writes:

    > Przykre. Bo ostateczny skutek będzie taki ze wzrośnie cena kredytu dla
    > uczciwych klientów.

    Jassne. Ciekawe tylko, że ja nie widziałem, by po pojawieniu się BIK
    ta cena jakoś zauważalnie spadła.

    Nie widzę specjalnego powodu, by jakaś dziwna instytucja miała sobie
    prawo trzymać dane o tym kiedy, jaki i na ile kredyt brałem i w jakim
    tempie go spłacałem - zwłaszcza gdy już tego kredytu a co za tym
    idzie, zobowiązań z jego tytułu, udało mi się pozbyć.

    Jeśli jakiś bank uważa spłacenie poprzedniego kredytu za powód do
    obniżenia marży (he, he, jest jakiś taki, przykład proszę...), to może
    po prostu zaoferować taką opcję klientom, którzy przytaszczą
    np. kwitek z banku który dawał kredyt informujący o tym że jest on
    spłacony.

  • 4. Data: 2005-02-23 13:26:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Marcin Kasperski wrote:

> [...]
    > tempie go spłacałem - zwłaszcza gdy już tego kredytu a co za tym
    > idzie, zobowiązań z jego tytułu, udało mi się pozbyć.

    Cztery lata temu starałem się o dość duży kredyt na samochód. Nie
    dostałem. Według panienki w banku, którą znam, przyczyną było to, że
    nigdy wcześniej nie brałem kredytów. Przez ostatnie lata robiłem sobie
    "historię" różnymi drobnymi kredytami konsumpcyjnymi. W tym roku bez
    problemu otrzymałem nieco wyższy kredyt niż chciałem w 2001 w tym samym
    banku pomimo, że moja pensja nie wzrosła.

> [...]
    > po prostu zaoferować taką opcję klientom, którzy przytaszczą
    > np. kwitek z banku który dawał kredyt informujący o tym że jest on

    Nie zauważyłeś (albo nie chciałeś zauważyć), że mają być także usuwane
    informacje o kredytach spłacownych z opóźnieniami. Myślisz, że klient
    będzie się tym chwalił?

  • 5. Data: 2005-02-23 15:39:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 23 Feb 2005 14:26:17 +0100, jureq
    <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> wrote:

> [...]
    >problemu otrzymałem nieco wyższy kredyt niż chciałem w 2001 w tym samym
    >banku pomimo, że moja pensja nie wzrosła.

    Kłopot polega na tym, że BIK nie przechowuje informacji o dobrych
    kredytach.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 6. Data: 2005-02-23 15:45:52
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Adam Płaszczyca said the following On 2005-02-23 16:39:
    [...]

    > Kłopot polega na tym, że BIK nie przechowuje informacji o dobrych
    > kredytach.
    Jak to nie przechowuje?
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 7. Data: 2005-02-23 15:52:55
    Od: "Ghost" <...@...com>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Przykre. Bo ostateczny skutek będzie taki ze wzrośnie cena kredytu dla
    > uczciwych klientów.

    Czy po pojawieniu sie BIK ceny kredytow spadly? Ciekawe tez z czego jest
    utrzymywany BIK, bo jesli jego dzialanosc jest oplacana przez banki to ok,
    bo dzieki temu unikaja wpadek, ale jakies koszty unikania ponosza. Gorzej
    jessli z pieniedzy podatnika...

  • 8. Data: 2005-02-23 15:56:10
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> writes:

    > Kłopot polega na tym, że BIK nie przechowuje informacji o dobrych
    > kredytach.

    Ekhem, tam tego. Wyrok sądu jest właśnie na temat tego, że ma już
    przestać przechowywać.

  • 9. Data: 2005-02-23 16:17:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Ghost <...@...com> wrote:
> [...]
    > banki to ok, bo dzieki temu unikaja wpadek, ale jakies koszty
    > unikania ponosza. Gorzej jessli z pieniedzy podatnika...

    Moglbys poczytac troche co to jest to BIK i od kiedy jest, a przestac takie
    rzeczy pisac?
    TRudno wpisac cos do wyszukiwarki?
    wiec albo zadawaj pytania, albo przestan z pytaniami swoje torie wyglaszac
    ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 10. Data: 2005-02-23 16:36:47
    Od: "Ghost" <...@...com>

    napisał w wiadomości news:cviaal$23o$1@news.onet.pl...

    > Moglbys poczytac troche co to jest to BIK i od kiedy jest, a przestac
    > takie rzeczy pisac?

    Jakie rzeczy? Kogos wprowadzielm wblad? Od kiedy pytanie jest wypisywaniem
    "takich rzeczy". Sprawa nie nurtuje mnie az tak bym chcial cokolwiek
    wyszukiwac, ot taka mala dygresja - wiesz co to jest dygresja? Wiesz do
    czego sluzy usenet? .

    > TRudno wpisac cos do wyszukiwarki?

    Wysun postulat by skasowac usenet.

    > wiec albo zadawaj pytania,

    Wlasnie zadalem.

    > albo przestan z pytaniami swoje torie wyglaszac ;)

    Proponuje bys mnie wyplonkowal, zaden koszt. Podobno umiejacy czytac maja
    przewage, mam wrazenie, ze nie zalpales co napisalem, ale wzajemnie bo ja
    tez nie potrafie zalapac co znaczy: "z pytaniami swoje teorie wyglaszac"

    Zegnam. Filter On.