eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm › Re: Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz http://telefix.ugu.pl/banki.htm
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 15 Jan 2021 06:40:34 -0800 (PST)
    Subject: Re: Aktualizacja zestawienia opłat za rachunki dla osfiz
    http://telefix.ugu.pl/banki.htm
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, jak jeszcze potrzebujesz konto dla 1-os. DG w tym samym banku, to sprawa się
    komplikuje.
    Nawet jeśli nie wymagasz debetówki ;)

    Santander od grudnia mocno pogorszył warunki kont fizolskich. "Konto jakie chcę",
    czyli ROR obecnie w ofercie, wymaga dla bezpłatności (chyba) i wpływu i machania
    debetówką - pozamykałem.
    Dobrze, że póki co dla kont przejętych z db wprowadzili tylko wymóg wpływu.
    W TOiP nie ma nic o wymaganiu "wpływu zewnętrznego" (a np. w mille jest), więc może
    to być nawet wpływ z własnego KO, albo między RORami (jak ma się np. indywidualny
    oraz wspólny z żoną) - konsultowałem to nawet na infolinii i pani się ze mną zgodziła
    - a w razie, jakby nie zadziałało, to od razu poradziła składać reklamację ;) - ale
    nie testowałem w praktyce, robię ping-pongi z milkiem oraz z citkiem.

    mBąk wciąż gimbazi z ST, choć w moim subiektywnym uczuciu inne banki bywają jeszcze
    gorsze.
    Np. citek - gdyby nie ST, to bym radził, ale tak to musisz sam ocenić - i jeszcze
    sprawdzić, jakie tam są warunki dla DG, kiedyś był dobry pakiet priority z kontem
    firmowym, ale ostatnio priority też popsuli - mnie póki co na rok zwolnili z opłat po
    groźbie zamknięcia, ale to marna zabawa. Ale "nowe citi konto" póki co ofertę ma
    dobrą, zobaczymy, czy popsują.
    Jak masz KK w citku to ROR fizolski założysz przez telefon (do oddziału nie ma co
    chodzić, sprawdzałem - dokumenty muszą iść do centrali do zatwierdzenia i trzeba
    przyjść kolejny raz za 2h - jakbym nie przeżył to bym nie uwierzył, choć np. w VW
    banku też z teściową chyba ze 2h spędziliśmy na zakładaniu konta - a na kuriera z VW
    banku czekałem tydzień... - a taką oranżadę w salonie telefonii komórkowej można było
    założyć od ręki - oczywiście jeśli trafiło się na "konsultanta", który potrafił to
    robić). Ale czy dla DG też będzie tak łatwo to nie wiem.

    Jak nie potrzebujesz debetówki do bankomatów to mille traci na atrakcyjności - tym
    bardziej że też coraz bardziej pogłupiają ST.

    Hmm, w sumie wychodzi na to, że praktycznie nie ma czego polecać.
    Jak się tak przyglądam, to z aktualnej oferty mamy tylko milka konto 360 (z
    warunkami), inteligo (tu się nic nie zmienia dla fizoli, dla DG wiadomo -
    pogorszyli), IKA i N26. Cała reszta to RORy wycofane z oferty i/lub specjalne warunki
    (na czas ograniczony).