  • Data: 2005-08-23 22:44:36
    Temat: Re: Akt notarialny...znowu ja ;))
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message
    news:deg60i$sv9$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To nie o to chodziło - kupujący nie miał całej kwoty, sprzedawał
    poprzednie
    > mieszkanie już po kupnie nowego.

    Mysle, ze dla sprzedajacego byloby bezpieczniej podpisac umowe przedwstepna.
    Nalezy pamietac o tym, ze jesli umowa przedstepna bedzie sporzadzona w
    formie wymaganej dla umowy (w tym przypadku kupna/sprzedazy nieruchomosci,
    czyli w formie aktu notarialnego) strony maja obowiazek sie z niej wywiazac.
    Umowa przedwstepna jest o tyle bezpieczna, ze nie przenosi prawa wlasnosci
    (zabezpiecza sprzedajacego przed przeniesiem prawa wlasnosci przed
    otrzymaniem zaplaty), a kupujacemu daje pewnosc, ze sprzedajacy bedzie
    musial sie z niej wywiazac (sprzedac nieruchomosc na warunkach w niej
    okreslonych, gdyby sprzedajacy chcial sie wycofac to sad podejmie za niego
    wlasciwa decyzje ;)).

    Maciej