  • Data: 2022-05-17 10:36:59
    Temat: Re: Aion Bank nie funguje?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 17 maja 2022 o 09:14:18 UTC+2 witrak() napisał(a):
    > Zlecony wczoraj w południe przelew nie dotarł do Inteligo. Dzisiaj nie mogę się
    zalogować w aplikacji.

    > To już?

    "To już" - ale bez znaku zapytania to jest jak dziecko się zaczyna rodzić ;>

    Ale na szczęście nie dałem się szantażowi i ich olałem (choć maila z potwierdzeniem
    zamknięcia konta
    wciąż nie ma) zamiast wpłacać 5k.

    To w sumie nieco przypominało piramidę finansową, czytałem taki list "prezesa" takiej
    piramidy,
    jak już cała kasa poszła w krzaki, jak to on ma zamiar wszystko "uzdrowić" (bo
    przedtem "za mało
    nadzorował managerów i były za duże prowizje dla sprzedawców") - czyli ma zamiar
    znaleźć
    następnych frajerów i z "marży sprzedażowej" wszystko odda.
    A marża była rzeczywiście niezła - np. 1/100 udziału w spółce o nominalnej wartości
    50zł (kapitał spółki z o.o.5k)
    sprzedawali po 40k - a do tego jeszcze na zakup nieruchomości przez tą spółkę klient
    musiał zrobić dopłatę
    w wysokości 3105 razy swój udział (i tak dobrze, bo w umowie spółki było max. 7200
    razy - a jak nie dopłacisz,
    bo udziały są przymusowo umarzane - oczywiście rekompensata wg wartości nominalnej, a
    nie wartości zakupu).
    Sprzedawcy-naciągacze dostawali 15%.
    A na koniec została spólka-wydmuszka, bo "jakimś dziwnym trafem", choć podobno kasa
    "była wpłacana na konto
    dewelopera", to jakaś inna spółka-krzak odmówiła im podpisania aktu notarialnego.
    No i co z czymś takim zrobić?