  • Data: 2017-11-03 19:08:27
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: Tomaszek <t...@t...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale czemu waluta musi mieć pokrycie w czymś fizycznym? BTC jest poparte
    > ideą ludzi które w nie wierzą, tak samo jak normalne waluty są poparte
    > wiarą w daną grupę ludzi zwaną "państwem", albo nawet "bankiem".

    Idea jest niczym niemierzalna. A pieniądz jak najbardziej.

    > Albo analogicznie, w przypadku gotówki pokrycie mamy w:
    > - narkotykach
    > - seks biznesie
    > - szarej strefie
    > - radość mennic państwowych
    >
    > Bo sorry, ale pokaż mi państwo które "pokryło" swój dług?
    > Może Grecja? :P Czy może państwa które zbankrutowały?

    No tak, tylko piewcy idei BTC zawsze podkreślają, że BTC jest lepsze od
    walut fiat. A ty teraz dowodzisz zdaje się, że jest co najmniej tak samo
    złe. Jeśli byłoby lepsze, to po co byłoby je wymieniać na waluty fiat?

    > Powiało myślą PRLowską. Tam też generalnie jakikolwiek przejaw
    > samodzielności i odpaństwowienia był czymś złym i używano
    > podobnych porównań. Gratuluję wzorców! :)

    Mylisz się co do wzorców, to moja opinia i zawsze dokładam starań by
    była ona tylko moja, choć nie mogę wykluczyć jakiś naleciałości.
    Spekulacja to przejaw samodzielności i odpaństwowienia?... jestem zdziwiony.

    --
    t0maszek