  • 21. Data: 2008-12-21 23:05:36
    Temat: Re: Przedplacone BZWBK
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 21 Dec 2008 19:43:27 +0100, v <n...@n...ma.spamu.pl>
    wrote:

    >Nie takie miałoby mieć to zastosowanie... jednak to zastosowanie w pełni
    >popieram.
    >
    >Państwo, które opodatkowuje rzekomo wolnych obywateli na poziomie
    >bliskim opodatkowaniu niewolników w antycznym Rzymie jest chore.

    Ale skoro wszystkie państwa są chore, to czy to słowo cokolwiek
    znaczy?
    (BTW nie zamieniłbym się na los z niewolnikiem, niezależnie od tego,
    z jakiej epoki historycznej. Ale każdemu jego porno...)

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 22. Data: 2008-12-22 00:38:28
    Od: v <n...@n...ma.spamu.pl>

    Maciej Bojko pisze:
    > Ale skoro wszystkie państwa są chore, to czy to słowo cokolwiek
    > znaczy?

    Z tego co słyszałem niewolnik był obciążony 90-procentową daniną od
    uzyskanych zarobków, chyba na rzecz właściciela. I do tej wielkości
    porównałem polski fiskus.

    Zgodzisz się chyba bez zbędnej dyskusji, że jest wiele liberalniejszych
    państw, których w następstwie nie można by nazwać chorymi, tak?

    Jednak nawet jeśli przyjąć daninę 10-procentową jak napisał szczurwa, to
    z pewnością istnieje wiele państw jeszcze liberalniejszych.

    Ba, istnieją państwa nawet w ogóle bez podatków. _Poddani_ królów
    Saudyjskich, i wielu szejków nie płacą podatków w ogóle.

    .

  • 23. Data: 2008-12-22 00:54:22
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pewnie, że nie płacą, bo już ich wczesniej monarchowie okradli z bogactw narodu.
    JaC

    -----

  • 24. Data: 2008-12-22 05:46:37
    Od: v <n...@n...ma.spamu.pl>

    666 pisze:
    > Pewnie, że nie płacą, bo już ich wczesniej monarchowie okradli z bogactw narodu.

    Przykro mi, ale chyba bzdury piszesz. W Polsce zachodzi praktycznie ta
    sama kradzież, ino na rzecz Skarbu Państwa, więc pod tym względem nie
    mają gorzej niż my.

    .

  • 25. Data: 2008-12-22 06:47:29
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 21 Dec 2008 14:29:47 +0100, Niepoprawny napisał(a):

    > Nie

    Ja nabyłem bez pokazywania dokumentów.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/11-11-2008/ind.php?pid=2&iid=20
    mBank w Warszawie

  • 26. Data: 2008-12-23 23:32:40
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 22 Dec 2008 01:38:28 +0100, v <n...@n...ma.spamu.pl>
    wrote:

    >Z tego co słyszałem niewolnik był obciążony 90-procentową daniną od
    >uzyskanych zarobków, chyba na rzecz właściciela. I do tej wielkości
    >porównałem polski fiskus.

    Aha. Przedstawisz szczegółowe wyliczenia?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 27. Data: 2008-12-24 12:15:55
    Od: " " <b...@g...pl>

    > może i tak ale te karty mają takie niskie limity że tylko dla dzieci się
    > nadają.

    zgadza się, na karcie może być max 3 tys zł - po to aby kolega za dużo nie
    prał :) ale do codziennego używania - podarowania w prezencie czy
    kieszonkowego dla dzieci czy wypłaty premii się nadają.

  • 28. Data: 2008-12-26 06:53:31
    Od: v <n...@n...ma.spamu.pl>

    Maciej Bojko pisze:
    > Aha. Przedstawisz szczegółowe wyliczenia?

    Dzień wolności podatkowej Cim.AM ustanawia rokrocznie w okolicy połowy
    roku, więc obciążenia na poziomie 50% nawet nie będę dowodził.

    Współczynnik powyższy (dzień wolności podatkowej) jest prosty ale ma
    jednak wiele wad i opiera się wyłącznie na dwóch wielkościach
    oficjalnych - wydatków budżetowych i PKB. Tak więc wiele wydatków
    pozabudżetowych czy parapodatków w ogóle nie zostało uwzględnionych. Ot,
    choćby składka emerytalna ZUS. Przecież to parapodatek - nie jest naszą
    własnością, jest obowiązkowa i nie jest płacona na nasze potrzeby. Jest
    to parapodatek płacony na rzecz wydatków państwa związanych z
    utrzymaniem emerytów. Tak więc rzeczywiste obciążenia podatkowe są o
    wiele wyższe niż oficjalne.

    Spotkałem się z kilkoma wyliczeniami rzeczywistego poziomu podatków
    statystycznego Polaka, oscylowały one od 70% do ponad 80%.

    .

  • 29. Data: 2008-12-26 11:22:41
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    v pisze:

> [...]
    > własnością, jest obowiązkowa i nie jest płacona na nasze potrzeby. Jest
    > to parapodatek płacony na rzecz wydatków państwa związanych z

    na szczescie w coraz mniejszej czesci
    duza czesc skladki idzie juz do OFE w obecnych czasach

    > Spotkałem się z kilkoma wyliczeniami rzeczywistego poziomu podatków
    > statystycznego Polaka, oscylowały one od 70% do ponad 80%.

    przykladowo: jesli zarabiasz 3000 brutto,
    netto dostaniesz jakies 2250 PLN (25% podatków)
    jesli za wszystko bedziesz chcial kupic paliwo
    to bedziesz mogl kupic 661 litrow po 3,40 PLN
    z czego
    1100 PLN to bedzie akcyza
    500 PLN to bedzie VAT

    Faktyczny zakup to jakies 650 PLN - obciazenia podatkowe to 78 %

    ale, ale to byl skrajny przyklad.
    Produkty akcyzowe w portfelach wydatkow konsumentow *raczej* nie
    stanowia wiecej niz 25% portfela
    nie wszystkie wydatki rowniez sa objete pelnym vatem.

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 30. Data: 2008-12-26 12:02:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-26, Dannyboy <d...@p...pl> wrote:

    [...]

    > przykladowo: jesli zarabiasz 3000 brutto,
    > netto dostaniesz jakies 2250 PLN (25% podatków)

    Korekta:
    - 3000 bruto = ok. 3550 zł _całkowitych kosztów_, z czego:
    - ok. 2140 zł pracownik dostaje na rękę (ok. 60%)
    - ok. 220 zł to zaliczka na pod. doch.
    - reszta to ZUS

    Więc jak widać obciążeń podatkowych na starcie jest 40%,
    a nie 25%. A jak ktoś wchodzi w drugą/trzecią skalę, to już
    w ogóle. :)

    Dlatego właśnie umowa o pracę się nie opłaca tak naprawdę nikomu.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl