  • 1. Data: 2005-12-06 22:28:36
    Temat: Problem z wyborem trzeciego filaru emerytury
    Od: "kris" <k...@r...pl>

    Witam,

    Obecnie mam 28 lat, drugi filar emerytury posiadam w CU i zastanawiam sie
    nad trzecim filarem.
    Z archiwum grupy dowiedzialem sie, ze najlepiej oddzielac oszczedzanie na
    trzecim filarze od ubezpieczenia na zycie.
    Tak wiec poszukuje formy oszczedzania bez zadnych ubezpieczen. Mysle o
    jakims funduzy inwestycyjnym.
    Na dluzszy okres czasu polecany jest fundusz agresywny (inwestycje w akcje).
    Bede wdzieczny za opinie ze taki sposob oszczedzania bedzie dla mnie dobry,
    jestem w stanie placic miesieczna skladka w
    wysokosci max 200 - 300 PLN. Mam jeszcze pytanie odnosnie IKE, czy IKE mozna
    jakos polaczyc z funduszem inwestycyjnym?
    Jak to w praktyce wyglada?
    Jakie konkretne fundusze mozecie polecic?

    Z gory dziekuje za pomoc i wszelkie uwagi.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 2. Data: 2005-12-07 01:00:58
    Temat: Re: Problem z wyborem trzeciego filaru emerytury
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    kris <k...@r...pl> wrote:
    > Jak to w praktyce wyglada?
    > Jakie konkretne fundusze mozecie polecic?

    IKE mozna - gdybym ja wyberal - zastanowilbym sie nad Arka BZ WBK (bo dobre
    wyniki) lub moze jakims Skarbcem z Multi (bo tam mam sporo rzeczy).
    A generalnie - zalezy tez to od kwoty zobacz oferte SFI w mBanku - to tez
    ciekawa forma zbierania kasy na starosc :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 3. Data: 2005-12-07 08:58:16
    Od: Cyb <c...@p...niespam.onet.niespam.pl_niespamuj>

    On Tue, 6 Dec 2005 23:28:36 +0100, "kris" <k...@r...pl> wrote:

> [...]
    >wysokosci max 200 - 300 PLN. Mam jeszcze pytanie odnosnie IKE, czy IKE mozna
    >jakos polaczyc z funduszem inwestycyjnym?

    ja masz w miare silna wole to ja bym ci polecil SFI w mBanku. swoboda
    wplaty, swoboda wyplaty, co miesiac mozesz wplacac np. po 100pln na
    kilka funduszy zeby zdywersyfikowac (wiem ze do niektorych funduszy
    mozesz wplacac juz po 50pln, nie wiem czy do wszystkich).

    pozdrawiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2005-12-07 14:55:50
    Od: Ranwers <r...@p...onet.pl>

    kris napisał(a):
> [...]
    > jakos polaczyc z funduszem inwestycyjnym?
    > Jak to w praktyce wyglada?
    > Jakie konkretne fundusze mozecie polecic?

    Witam!

    Jeżeli chodzi o trzeci filar, to polecam Ci Eventusa, gdzie w
    przeciwieństwie do polecanych funduszy masz gwarantowane minimalne
    oprocentowanie. Niewątpliwym plusem jest też zwolnienie z 19% podatku Belki.

    Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania zapraszam na priv

    A o Eventusie możesz jeszcze poczytać tutaj:
    http://www.hmi-world.pl/produkty.html
    http://www.hestia.pl/sigeh/servlet/www.SIG_TopicServ
    let?EM=2265&TOP_ID=1267