  • 1. Data: 2008-10-27 13:38:27
    Temat: Problem z kredytem w CHF
    Od: "Rysiek G." <r...@o...pl>

    Witam.

    Czy komuś już dostało się po domowym budżecie
    na wahnięciu kursu? Przygotowuję materiał na ten temat
    i jestem ciekaw czy znacie kogoś takiego, czy może sami
    tego doświadczyliście.

    R.

  • 2. Data: 2008-10-27 13:49:07
    Temat: Re: Problem z kredytem w CHF
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > na wahnięciu kursu? Przygotowuję materiał na ten temat
    > i jestem ciekaw czy znacie kogoś takiego, czy może sami

    ja bede mial wg dzisiajszego kursu CHF 150 pln wiecej do zaplacenia 15.
    listopada :)

    pozdro, wromek

  • 3. Data: 2008-10-27 13:55:18
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Rysiek G. <r...@o...pl> popełnił(a):

> [...]
    > na wahnięciu kursu? Przygotowuję materiał na ten temat
    > i jestem ciekaw czy znacie kogoś takiego, czy może sami

    Rata u mnie wzrosła na dziś o jakieś 300 PLN. Po domowym budżecie raczej się
    nie dostało, bo kredytu nie brałem na granicy swojej zdolności kredytowej i
    miałem w głowie świadomość, że kiedyś być może będę płacił więcej. Fakt, że
    te 300 zł mógłbym teraz wydać na np. waciki :))) - ale wcześniej właśnie te
    300 zł wydawałem na "waciki". Założyłem sobie wydatek na hipoteczny większy
    o jakieś 400-500 zł niż harmonogram i tyle - co do przodu dla mnie, co do
    tyłu... ;). Ponadto przy wypłacie kredytu zyskałem ok. 5000 PLN i przez
    prawie rok jednak płaciłem niższe raty niż bym płacił w PLN.

    A tak w ogóle to każdy kto spłaca kredyt wzięty w walucie obcej "dostaje" po
    budżecie :) - mniej lub więcej.
    Chyba, że pytasz o ludzi, którzy z pasztetowej musieli się przerzucić na
    chleb z wodnym roztworem o niskiej zawartości cukru po wzroście kursu :)

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 4. Data: 2008-10-27 13:57:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > na wahnięciu kursu? Przygotowuję materiał na ten temat
    > i jestem ciekaw czy znacie kogoś takiego, czy może sami

    oberwało się każdemu kto ma kredyt w CHF, nie liczyłem ile ale pewnie
    kilka setek wyjdzie, w każdym razie do kwoty raty jaką płaciłbym w pln
    jeszcze daleko...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-10-27 14:11:41
    Od: "Rysiek G." <r...@o...pl>

    > oberwało się każdemu kto ma kredyt w CHF, nie liczyłem ile ale pewnie kilka setek
    wyjdzie, w każdym razie do kwoty raty jaką
    > płaciłbym w pln jeszcze daleko...

    No, to wiadomo że każdy z Was dostał po tyłku, ale wcześniej chyba poszliście
    ładnie do przodu na CHF. Po prostu interesuje mnie czy jest ktoś, albo może
    znacie kogoś kto naprawdę ucierpiał przez to, czy jednak ludzie w Polsce mądrzy
    i nie biorą kredytów które mogą ich zabić wahnięciami kursu.

    Pozdr.
    R.

  • 6. Data: 2008-10-27 15:12:23
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik "Rysiek G." <r...@o...pl> napisał

    > Czy komuś już dostało się po domowym budżecie
    > na wahnięciu kursu? Przygotowuję materiał na ten temat
    > i jestem ciekaw czy znacie kogoś takiego, czy może sami
    > tego doświadczyliście.

    No coz, prawie 600 zl wiecej do zaplaty niz pol roku temu.

    Nie dosc ze frank drozszy to jeszcze z dwa tygodnie
    temu PKO BP podnioslo oprocentowanie. :/

  • 7. Data: 2008-10-27 16:26:12
    Od: "scalem" <m...@f...org.pl>

    > No coz, prawie 600 zl wiecej do zaplaty niz pol roku temu.
    >
    > Nie dosc ze frank drozszy to jeszcze z dwa tygodnie
    > temu PKO BP podnioslo oprocentowanie. :/

    Ja 780zl doplaty. :(

    Pzdr,
    scalem

  • 8. Data: 2008-10-27 21:40:19
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No, to wiadomo że każdy z Was dostał po tyłku, ale wcześniej chyba
    > poszliście
    > ładnie do przodu na CHF.
    kilka postów wyżej masz taki przypadek...pt. refinansowanie w dobie
    silnego wzrostu kursu, książkowy przykład jak robić NIE należy

> [...]
    > mądrzy
    > i nie biorą kredytów które mogą ich zabić wahnięciami kursu.
    mądrzy ludzie nie wypisują takich głupot jak powyższe...wartość raty
    wzrosła, ale nadal jest sporo niższa niż gdyby kredyt był w PLN, wniosek
    taki, że na każdej racie "zarabiam" w stosunku do spłaty w PLN z tym, że
    nieco mniej niż wcześniej, ale nadal się opłaca!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-10-27 21:41:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja 780zl doplaty. :(
    >
    > Pzdr,
    > scalem

    a teraz policzcie ile płacilibyście, gdybyście mieli kredyt w
    PLN...porównanie może być interesujące (u mnie jest)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2008-10-27 22:13:50
    Od: "gg" <g...@m...com>

    > a teraz policzcie ile płacilibyście, gdybyście mieli kredyt w
    > PLN...porównanie może być interesujące (u mnie jest)

    a mnie interesuje o ile wzrósł kapitał w przeliczeniu na PLN
    to jest bardziej interesujące szczególnie jak trzeba będzie jednak
    przewalutować za miesiąc lub dwa

    --
    pozdr
    P.