  • 1. Data: 2008-10-27 11:08:52
    Temat: Nie placzmy nad zlotówka.
    Od: " JaC" <p...@p...onet.pl>

    W ciągu ostatnich pięciu dni wartość brytyjskiego funta spadła ze 180 jenów do
    140 jenów

    http://quote2.fxtrek.com/Misc/promoChart.asp?df=iwiz
    ard2

    i jakoś wielkiego lamentu wśród Brytyjczyków nie widać - to raczej Japończycy
    dziś martwią się wzrostem kursu swojej waluty, co ciekawe wzrostem dokładnie
    odwrotnym do silnego spadku indeksów giełdowych w Tokio.
    Dziwny jest ten świat...

  • 2. Data: 2008-10-27 11:22:57
    Temat: Re: Nie placzmy nad zlotówka.
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 12:08:52 +0100, JaC napisał(a):

    > W ciągu ostatnich pięciu dni wartość brytyjskiego funta spadła ze 180
    > jenów do 140 jenów

    Słyszałem taką historię: w połowie września facet wziął auto warte ca. 40
    tys. w leasing, w jenach właśnie. Jen stał po 2,17 zł. Teraz jest coś
    przeszło 3,30 i za owego i30 facet zapłaci 70 tys.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-10-27 11:25:46
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik " JaC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokładnie
    > odwrotnym do silnego spadku indeksów giełdowych w Tokio.

    to nic dziwnego. Słaba waluta jest bardzo prorozwojowa - tanieje sila
    robocza, zwieksza sie konkurencyjnosc gospodarki, rosnie eksport i ssanie z
    zewnatrz. Problemem jest raczej zbyt silna waluta duszaca gospodarke i
    sprawiajaca ze przestaje sie oplacac cokolwiek produkowac. Nie na darmo
    Chiny silowo utrzymuja slaba walute co pozwala im zalewanie swiata tanimi
    towarami i wzrostem pkb kilkunastoprocentowym czy wiecej. Dla polskiej
    gospodarki slaby zloty moze okazac sie zbawienny bo dzieki niemu bedzie
    mozna utrzymac w przyszlym roku wysoki wzrost gospodarczy i zbilansowac
    budzet. A do wakacji 2009 jeszcze kupa czasu i pln sie wzmocni wiec nie ma
    co plakac ze wakacje beda drozsze.

  • 4. Data: 2008-10-27 11:43:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Słyszałem taką historię: w połowie września facet wziął auto warte ca. 40
    > tys. w leasing, w jenach właśnie. Jen stał po 2,17 zł. Teraz jest coś
    > przeszło 3,30 i za owego i30 facet zapłaci 70 tys.

    nie zapłaci tylko zapłaciłby gdyby TERAZ spłacił całość! to wielka
    różnica, być może finalnie zapłaci 70,80 albo 35 tys. ...kurs JPYPLN nie
    został ustalony na sztywno na obecnym poziomie...;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-10-27 12:23:17
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 12:43:33 +0100, RobertS napisał(a):

    > nie zapłaci tylko zapłaciłby gdyby TERAZ spłacił całość! to wielka
    > różnica, być może finalnie zapłaci 70,80 albo 35 tys. ...kurs JPYPLN nie
    > został ustalony na sztywno na obecnym poziomie...;-)

    Leasing ma na 3 lata. Złotówka nie zdąży się wzmocnić w tym czasie aż o
    tyle. Chyba że jen tak zleci, ale na to -- jak sądzę -- trzeba by wojny w
    Japonii.

  • 6. Data: 2008-10-27 13:27:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Leasing ma na 3 lata. Złotówka nie zdąży się wzmocnić w tym czasie aż o
    > tyle. Chyba że jen tak zleci, ale na to -- jak sądzę -- trzeba by wojny w
    > Japonii.

    jasnowidz? spadła w 3 miesiące...nigdy nie mów nigdy, ale generalnie
    branie kredytu na tak krótki czas w walucie to średni pomysł...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-10-27 13:28:35
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Ja tez bym nie plakal. Slaba zlotowka to wzmocnienie
    produkcji/eksportu/wzrostu.
    Byc moze paradoksalnie ulatwi to unikniecie wiekszego spowolnienia.

    --
    in

  • 8. Data: 2008-10-27 14:01:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja tez bym nie plakal. Slaba zlotowka to wzmocnienie
    > produkcji/eksportu/wzrostu.
    > Byc moze paradoksalnie ulatwi to unikniecie wiekszego spowolnienia.

    ale wzrosną ceny towarów i usług importowanych, ludzie zarobią więcej
    (większa produkcja), ale w sklepie wydadzą również więcej

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-10-27 14:04:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RobertS pisze:

    > ale wzrosną ceny towarów i usług importowanych, ludzie zarobią więcej
    > (większa produkcja), ale w sklepie wydadzą również więcej

    Wyższe ceny towarów importowanych spowoduje większą atrakcyjność
    towarów krajowych, co też powinno być korzystne dla gospodarki.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-10-27 21:35:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Wyższe ceny towarów importowanych spowoduje większą atrakcyjność
    > towarów krajowych, co też powinno być korzystne dla gospodarki.

    pod warunkiem, że krajowe towary nie są robione z zagranicznych
    komponentów, surowców itp...

    --
    pozdrawiam
    RobertS