  • 11. Data: 2008-12-25 19:10:03
    Temat: Re: [Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Sebastian pisze:
    > No i kiedy większość terminali będzie akceptować karty procesorowe to
    > może jakiś bank zdecyduje się wydać kartę tylko z chipem. No i może
    > wtedy będzie taka karta użyteczna. Dzisiaj w Polsce nie jest.

    Odkąd mam kartę z chipem to na kilkadziesiąt użyć całe dwa razy
    sprzedawca korzystał z paska. Osobiście byłbym gotów pozbyć się paska z
    karty, bo jednak nawet w średnich sklepach osiedlowych są już terminale
    chipowe.

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2008-12-25 19:26:44
    Od: "Krzysiek Z." <t...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > będzie taka karta użyteczna. Dzisiaj w Polsce nie jest.
    >
    > Tyle, że dużą naiwnością jest przekonanie, że to "zupełnie skuteczne"

    A ja mam w d... cały ten skimming. Niech sobie skanują pasek i zczytują PIN.
    Na ekonto w mbanku do którego mam kartę robię przelew tylko wtedy, kiedy
    chcę wypłacić kasę z bankomatu, albo zapłacić kartą.
    Jeśli zapomnę zrobić przelew w domu to robię to za pomocą telefonu (nie
    potrzebuję do tego połączenia z internetem) i cała operacja trwa dosłownie
    minutę.
    Jak widać proste rozwiązanie jest w zasięgu ręki, a Wy tu jakieś kombinacje
    z blokadami :)

    Pozdrawiam
    Krzysiek Z.

  • 13. Data: 2008-12-25 20:13:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek Z. wrote:

    > A ja mam w d... cały ten skimming. Niech sobie skanują pasek i zczytują PIN.
    > Na ekonto w mbanku do którego mam kartę robię przelew tylko wtedy, kiedy
    > chcę wypłacić kasę z bankomatu, albo zapłacić kartą.

    Naiwny.
    Najwyzej bedziesz miał duzy debet do spłaty i to jeszcze z odsetkami.

  • 14. Data: 2008-12-25 22:07:13
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Mithos pisze:

> [...]
    > sprzedawca korzystał z paska. Osobiście byłbym gotów pozbyć się paska z
    > karty, bo jednak nawet w średnich sklepach osiedlowych są już terminale

    W mojej okolicy wszytko na pasek. Tylko bankomaty piszą coś o
    weryfikacji karty chipowej.

    Sebastian

  • 15. Data: 2008-12-26 03:00:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Sebastian <n...@n...com> writes:

    > No i kiedy większość terminali będzie akceptować karty procesorowe to
    > może jakiś bank zdecyduje się wydać kartę tylko z chipem.

    Juz mi sie naprawde nie chce tlumaczyc kolejny raz ze nie jest istotne
    ze karta jest "tylko" z chipem. Istotne jest, ze jest w ogole z chipem.

    > No i może
    > wtedy będzie taka karta użyteczna. Dzisiaj w Polsce nie jest.

    A co ma do tego Polska albo nie Polska? To sa zwykle karty
    miedzynarodowe, mozna nimi placic w roznych krajach.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2008-12-26 06:31:21
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent witek nadaje:

    > bedziesz miał duzy debet do spłaty i to jeszcze z odsetkami.

    Niby w jaki sposób jak on ma tam 100 zł i do tego rzadko kiedy? ;-)
    Tak nawiasem to chyba główny sens istnienia eMaxa.

  • 17. Data: 2008-12-26 07:40:37
    Od: Kamil Kosiński <k...@...tak.dalej>

    Dnia 25-12-2008 o 20:10:03 Mithos <f...@a...pl> napisał(a):
> [...]
    > sprzedawca korzystał z paska. Osobiście byłbym gotów pozbyć się paska z
    > karty, bo jednak nawet w średnich sklepach osiedlowych są już terminale

    A po czym to wnioskujesz? Bo ja na razie nie zauważyłem żadnych różnic w
    obsłudze karty z chipem i bez. Chyba, że różnica jest tak dyskretna, że
    nawet jej nie zauważam.

  • 18. Data: 2008-12-26 09:46:35
    Od: k...@o...pl

    On 26 Gru, 07:31, "JanKo" <b...@m...tu> wrote:
    > Niby w jaki sposób jak on ma tam 100 zł i do tego rzadko kiedy? ;-)
    Autoryzacja nie przejdzie ale to nie znaczy, że na pewno nie da się
    wykonać płatności.

  • 19. Data: 2008-12-26 10:10:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Kosiński pisze:
    > A po czym to wnioskujesz? Bo ja na razie nie zauważyłem żadnych różnic w
    > obsłudze karty z chipem i bez. Chyba, że różnica jest tak dyskretna, że
    > nawet jej nie zauważam.

    Kartę z chipem odczytuje sie inaczej niż kartę z paskiem ? (dla
    ułatwienia - wsadza się ja do czytnika chipem, a nie przeciąga paskiem).

    --
    Mithos

  • 20. Data: 2008-12-26 10:11:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    JanKo pisze:
    > Niby w jaki sposób jak on ma tam 100 zł i do tego rzadko kiedy? ;-)
    > Tak nawiasem to chyba główny sens istnienia eMaxa.

    A słyszałeś jak była awaria VISY i mBank "zminusował" konta swoich
    klientów ? Wtedy wyszło, że wszelkie blokady i ograniczenia limitów są
    nic nie warte.

    --
    Mithos