  • 111. Data: 2008-12-30 11:23:50
    Temat: Re: Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Czyli złapaliśmy kolejny bank na fałszowaniu TOiP ;-) (chyba że masz na
    > myśli zwolnienie z opłaty za 10 transakcji w miesiącu).

    Nie. Za darmo mi dali nowe.
    Zaraz tam fałszowanie...
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/karty_kredytowe/v
    isa_credit/oplaty_i_oprocentowanie

    Stoi jak byk "Opłata za wydanie karty dodatkowej bez opłat".

  • 112. Data: 2008-12-30 11:26:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 113. Data: 2008-12-30 21:15:53
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda - reklamację możesz złożyć zawsze w przypadku PODEJRZENIA
    > niezgodności wyciągu. Nie Tobie stwierdzać czy wykonałeś czy nie wykonałeś
    > transakcji. Mogłeś po prostu nie pamiętać o jakiejś i tyle.

    Oczywiscie, ze zlozyc reklamacje mozesz zawsze. Ale widziales
    formularz do zlozenia reklamacji w jakims banku transakcji kartowej?
    Jest tam jak byk napisane, ze stwierdzasz iz tarnsakcja nie byla
    wykonana przez Ciebie. Oczywiscie nie sadze, zeby
    bank polecial do porkuratora, jezeli rzeczywiscie bys
    sie walnal z jedna transakcja ale kilka takich numerow
    i mozna sie tego spodziewac.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 114. Data: 2008-12-30 21:23:24
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    > Chip te problemy rozwiazuje, spychajac odpowiedzialnosc dalej - nie
    > odpowiada wystawca karty (a wiec takze klient), odpowiada ten, kto nie
    > uzyl chipa. Wiekszy wskaznik fraudow i wszedzie beda czytniki kart
    > procesorowych (przynajmniej tam, gdzie moga byc, i gdzie fraudy sa
    > mozliwe).

    Mozesz wskazac gdzie jest to napisane w regulaminie jakiegos
    banku w Polsce? Albo w jakichs innych regulacjach?
    Bo wszyscy sie powoluja na ustalenia Visa-bank
    ale do takich dokumentow nie ma dostepu klient
    i nie bardzo ma sie na co powolywac przy reklamacji.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 115. Data: 2008-12-31 19:51:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin" <u...@u...eu> writes:

> [...]
    > bank polecial do porkuratora, jezeli rzeczywiscie bys
    > sie walnal z jedna transakcja ale kilka takich numerow

    Bajki, na takim formularzu jednym z powodow reklamacji jest to, ze
    klient nie rozpoznaje danej transakcji. Jesli ktos ma tam takie
    stwierdzenie, to mozna je wykreslic.

    Tak czy owak nie ma obowiazku korzystania z formularza, mozna po
    prostu wziac pioro albo inny komputer i samemu wysmarowac reklamacje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 116. Data: 2009-01-01 02:01:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin" <u...@u...eu> writes:

> [...]
    > Bo wszyscy sie powoluja na ustalenia Visa-bank
    > ale do takich dokumentow nie ma dostepu klient
    > i nie bardzo ma sie na co powolywac przy reklamacji.

    Regulacje np. VISA sa czesciowo dostepne, m.in. z ich strony WWW.
    Podstawa reklamacji powinno byc IMHO to, ze transakcja zostala
    przeprowadzona nielegalnie, przy uzyciu skopiowanej nielegalnie karty,
    i bez pomocy (ani w ogole swiadomosci) klienta. Na rozne informacje
    z WWW mozna sie przy okazji powolac, choc teoretycznie nie powinno to
    byc nawet potrzebne.

    Aczkolwiek domyslam sie ze gdy karty procesorowe beda akceptowane
    w Polsce w podobny sposob jak w UK, to i swiadomosc bankowcow w tym
    zakresie bedzie wieksza.
    --
    Krzysztof Halasa