  • 11. Data: 2007-02-19 22:11:09
    Temat: Re: Polbank i kredyt w kk tylko 5% ?...
    Od: "Kredyty gotówkowe, rachunki, lokaty" <w...@b...pl>

    Użytkownik "zbig" <z...@p...com> napisał w wiadomości
    news:er3gh5$5o6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > mi wychodzi 11.31% - co jest jednak tansze od KO w mbanku!

    A w jaki sposob wyliczyłeś to efektywne oprocentowanie.
    Bo z tego co ja wiem to płacisz 5% od wartości którą chcesz rozłożyć i to
    wszystko,
    więc skąd się wzięło 11,31 ?

    pzdr

  • 12. Data: 2007-02-20 08:44:32
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > A w jaki sposob wyliczyłeś to efektywne oprocentowanie.
    > Bo z tego co ja wiem to płacisz 5% od wartości którą chcesz rozłożyć i to
> [...]
    no tak, ale placisz te 5% Z GÓRY (decyduje wartosc pieniadza w czasie) i
    dlatego oprocentowanie efektywne jest inne

    pozdr.
    RobertS

  • 13. Data: 2007-02-20 18:43:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <r...@x...pl> writes:

    > no tak, ale placisz te 5% Z GÓRY (decyduje wartosc pieniadza w czasie)
    > i dlatego oprocentowanie efektywne jest inne

    Tu akurat chyba placi sie czesc (1/12 itp.) tych 5% co miesiac, ale
    zadluzenie ciagle spada.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2007-02-20 22:28:19
    Od: zbig <z...@p...com>

    Kredyty gotówkowe, rachunki, lokaty napisał(a):

    > A w jaki sposob wyliczyłeś to efektywne oprocentowanie.
    > Bo z tego co ja wiem to płacisz 5% od wartości którą chcesz rozłożyć i to
    > wszystko,
    > więc skąd się wzięło 11,31 ?

    płacisz 5% ale jeszcze jest ważne, kiedy je płacisz?
    jest różnica pomiędzy tym czy 5% dostaniesz od razu przy udzieleniu
    pożyczki (zmniejszając wypłacaną kwotę), czy będziesz to doliczał do
    każdej raty, czy też zostanie to zapłacone dopiero po 10 miesiącach?

    a technicznie takie kalkulacje robię w arkuszu kalkulacyjnym funckja IRR
    oraz wzorem na procent składany przeliczam stopę miesięczną na roczną

    pozdr
    zk