  • 1. Data: 2021-11-08 11:23:41
    Temat: Podpis w DO
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak się zastanawiam, czy nasz podpis w DO nie ułatwia nauczenia się go przez osobę
    trzecią?

  • 2. Data: 2021-11-08 21:26:27
    Temat: Re: Podpis w DO
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak się zastanawiam, czy nasz podpis w DO nie ułatwia nauczenia się go przez osobę
    trzecią?

    miałeś czas do piątku...

  • 3. Data: 2021-11-09 18:08:02
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-08 o 21:26, Andrzej Kłos pisze:

    > miałeś czas do piątku...

    Jaki podpis? Nie ma podpisów w dowodach.

    --
    animka

  • 4. Data: 2021-11-09 18:40:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 9 listopada 2021 o 18:09:17 UTC+1 Animka napisał(a):

    > Jaki podpis? Nie ma podpisów w dowodach.

    W moim (wydanym 2014) jest.

    @Andrzej Kłos: a co z tym piątkiem?

  • 5. Data: 2021-11-10 00:11:59
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    wtorek, 9 listopada 2021 o 18:40:12 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > @Andrzej Kłos: a co z tym piątkiem?

    Dowód wydawany po 7 listopada 2021 roku (e-dowód)

    W e-dowodzie znajdziesz następujące dane na swój temat:

    imię lub imiona i nazwisko,nazwisko rodowe,imiona swoich rodziców,datę i miejsce
    urodzenia,płeć,zdjęcie,podpis (jeżeli masz ukończone 12 lat, chyba że nie możesz
    złożyć podpisu),numer PESEL,obywatelstwo.

  • 6. Data: 2021-11-10 09:44:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 10 listopada 2021 o 00:12:00 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

> [...]
    urodzenia,płeć,zdjęcie,podpis (jeżeli masz ukończone 12 lat, chyba że nie możesz
    złożyć podpisu),numer PESEL,obywatelstwo.

    No dobra, to od kiedy nie było podpisów?
    I czy ten podpis jest teraz nadrukowany na e-dowodzie - tak jak ja mam - czy jest
    tylko zapisany ekektronicznie?

    Ten 7 listopada to jakaś kolejna zmiana czy tylko odroczona z bodajże końca lipca
    (m.in. miało wejść zdejmowanie odcisków palców)?
    Czy może cofnięcie tej właśnie "biometrii" (bo jak w sierpniu odbierałem dowód,
    zamówiony na szczęście w czerwcu, to już czytnik paluchów oraz ten do dowodów - np.
    do ustawiania PIN do podpisu elektr. - na stanowisku były).

  • 7. Data: 2021-11-10 16:10:19
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-10 o 00:11, Mac Ka pisze:
> [...]
    > rodziców,datę i miejsce urodzenia,płeć,zdjęcie,podpis (jeżeli masz
    > ukończone 12 lat, chyba że nie możesz złożyć podpisu),numer

    Czy tam jest napisane tylko PŁEĆ czy PŁEĆ/SEX?
    Ktoś otrzymał taki dowód i jest ta osoba wkurzona.

    --
    animka

  • 8. Data: 2021-11-10 16:17:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 10 listopada 2021 o 16:12:52 UTC+1 Animka napisał(a):

    > Czy tam jest napisane tylko PŁEĆ czy PŁEĆ/SEX?
    > Ktoś otrzymał taki dowód i jest ta osoba wkurzona.

    No ale spytałaś tej "osoby", czy to jej pierwszy "nowy" dowód?
    Bo w "nowych" (czyli w formie karty) jest tak napisane od samego początku, a mój
    pierwszy był z 2002 bodajże.
    Zaś "książeczkowe" straciły ważność dawno temu.
    Choć właściwie nie wiem, możliwość otrzymania DO to prawo obywatelskie, czy też
    obowiązkiem jest go posiadać (i to jeszcze ważny)?

  • 9. Data: 2021-11-10 21:52:24
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 10 Nov 2021 00:44:48 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Ten 7 listopada to jakaś kolejna zmiana czy tylko odroczona z bodajże końca lipca
    (m.in. miało wejść zdejmowanie odcisków palców)?
    Odroczona.
    https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/nowe-dowody-osobis
    te-od-7-listopada

    "Dokumenty z odciskami palców i podpisem właściciela miały być
    wydawane w Polsce od 2 sierpnia. Termin został jednak przesunięty z
    uwagi na zastrzeżenia, co do bezpieczeństwa urządzeń do pobierania
    odcisków palców."

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 10. Data: 2021-11-11 16:43:23
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Wed, 10 Nov 2021 16:17:48
    From: Dawid Rutkowski
    [...]
    > Choć właściwie nie wiem, możliwość otrzymania DO to prawo
    > obywatelskie, czy też obowiązkiem jest go posiadać (i to jeszcze
    > ważny)?

    USTAWA [1]
    z dnia 6 sierpnia 2010 r.
    o dowodach osobistych
    [...]
    Art. 5. 1. Prawo do posiadania dowodu osobistego przysługuje
    każdemu obywatelowi Rzeczypospolitej Polskiej.
    2. Pełnoletni obywatel Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkujący na
    jej terytorium jest obowiązany posiadać dowód osobisty.

    [1] http://eli.sejm.gov.pl/eli/DU/2021/816/ogl

    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and