  • 1. Data: 2021-11-02 20:59:49
    Temat: Przelewy natychmiastowe
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,

    Nigdy nie korzystałam jeszcze z przelewów natychmiastowych, stąd moje
    pytania do Was.
    Muszę udać się do innego miasta i zapłacić większą sumę pieniędzy.
    W dzień wolny od pracy, zamknięte oddziały banków.
    W tym mieście nie ma żadnego mojego banku i banku odbiorcy.
    Podróż z gotówką nie wchodzi w grę.
    Odbiorca chce mieć wpływ w momencie naszego spotkania.
    Ja i mój kontrahent mamy konta w różnych bankach.

    1. Czy przelewy natychmiastowe maja ograniczenie wielkości kwoty?

    2. Czy taki przelew działa faktycznie _natychmiast_?
    Druga strona zobaczy wpływ w swoim banku po jakim czasie?

    3. Odbiorca: ING
    Ja, nadawca: do wyboru Alior, Inteligo, mBank, lub PeKaO.
    Który bank wybrać do takiej natychmiastowej transakcji? (opłaty bez
    znaczenia).

    4. Sama nie wiem, o co jeszcze zapytać w tej sytuacji. Piszcie swoje
    uwagi, jeśli jest coś istotnego.

    Majka

  • 2. Data: 2021-11-02 21:19:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Majka.
    On 02.11.2021 20:59 you wrote:

> [...]
    > wybrać do takiej natychmiastowej transakcji? (opłaty bez znaczenia).
    > 4. Sama nie wiem, o co jeszcze zapytać w tej sytuacji. Piszcie swoje

    https://www.expresselixir.
    pl/tabela-dostepnosci/?rodzaj_uslugi=przelewy-natych
    miastowe/

    --
    Pete

  • 3. Data: 2021-11-02 21:19:53
    Od: Pete <n...@n...com>

  • 4. Data: 2021-11-02 21:45:21
    Temat: Re: Przelewy natychmiastowe
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 02.11.2021 o 20:59, Majka pisze:
> [...]
    > Ja i mój kontrahent mamy konta w różnych bankach.
    >
    > 1. Czy przelewy natychmiastowe maja ograniczenie wielkości kwoty?

    tak z reguły 10k lub mniej (np. nest 5k)

    > 2. Czy taki przelew działa faktycznie _natychmiast_?
    > Druga strona zobaczy wpływ w swoim banku po jakim czasie?

    te które robiłem dochodziły w kilka minut

    > 3. Odbiorca: ING
    > Ja, nadawca: do wyboru Alior, Inteligo, mBank, lub PeKaO.
    > Który bank wybrać do takiej natychmiastowej transakcji? (opłaty bez
    > znaczenia).

    trzeba by popatrzeć w tabelkę, porównać limity etc.

    > 4. Sama nie wiem, o co jeszcze zapytać w tej sytuacji. Piszcie swoje
    > uwagi, jeśli jest coś istotnego.

    wysyłając powyżej 65k na konto (a czasem mniej lub sporo mniej) w
    szczególnych okolicznościach można się załapać na przeciwdziałanie
    terroryzmowi i i tak nie będą dostępne od ręki ;)

  • 5. Data: 2021-11-02 22:18:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.11.2021 o 20:59, Majka pisze:

    > 4. Sama nie wiem, o co jeszcze zapytać w tej sytuacji. Piszcie swoje
    > uwagi, jeśli jest coś istotnego.

    Dawno tego nikt nie używa, ale może się przyda:
    1) Płatność czekiem potwierdzonym przez bank.
    2) Płatność kryptowalutą.
    3) Poręczenie bankowe.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-11-02 22:28:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 2 listopada 2021 o 21:00:15 UTC+1 Majka napisał(a):
> [...]
    > znaczenia).
    >
    > 4. Sama nie wiem, o co jeszcze zapytać w tej sytuacji. Piszcie swoje

    Hmm, a koniecznie musi ten wpływ być w momencie spotkania dokonywany, czy jedynie
    dokonany?
    No chyba że chodzi p to, że Ty nie chcesz płacić wcześniej, a sprzedający nie chce
    dostać kasy później.

    Pierwsza rada - załóż konto w ING, będzie najpewniej (no chyba że akurat w ten dzień
    będzie przerwa techniczna).
    Może nawet da się szybko założyć przez net z potwierdzeniem przelewem.
    Potem możesz zamknąć.

    Express elixir zwykle pozwala na 5k w jednym przelewie, kosztującym zwykle 5zł
    (santander za darmo).
    Oczywiście można puścić kilka.
    Wszystkie wymienione banki mają wysyłanie prawie 24/7, ING odbiór 24/7.
    No ale mogą być limity ukryte itp.

    Więc lepiej konto w ING.

    A może wypłata gotówki z bankomatu na miejscu (oby tyle miał ;) ?

  • 7. Data: 2021-11-03 07:54:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Dawid Rutkowski.
    On 02.11.2021 22:28 you wrote:

> [...]
    > Pierwsza rada - za=C5=82=C3=B3=C5=BC konto w ING, b=C4=99dzie
    > najpewniej (n= o chyba =C5=BCe akurat w ten dzie=C5=84 b=C4=99dzie
    > przerwa techniczna). Mo=C5=BCe nawet da si=C4=99 szybko
    > za=C5=82o=C5=BCy=C4=87 przez net z potwi= erdzeniem przelewem. Potem
    > mo=C5=BCesz zamkn=C4=85=C4=87. Express elixir zwykle pozwala na 5k w
    > jednym przelewie, kosztuj=C4=85cym zw= ykle 5z=C5=82 (santander za
    > darmo). Oczywi=C5=9Bcie mo=C5=BCna pu=C5=9Bci=C4=87 kilka. Wszystkie
    > wymienione banki maj=C4=85 wysy=C5=82anie prawie 24/7, ING odbi=
    > =C3=B3r 24/7. No ale mog=C4=85 by=C4=87 limity ukryte itp.

    Ing pozwala na 100 tys. jednorazowo. Alior też, więc da się 100 tys
    przepchnąć jednym przelewem.
    Brak informacji ile przelewów dziennie pozwala wykonać Alior.

    > Wi=C4=99c lepiej konto w ING.

    Tak chyba najwygodniej.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2021-11-03 07:59:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Nov 2021 20:59:49 +0100, Majka wrote:
> [...]
    > Muszę udać się do innego miasta i zapłacić większą sumę pieniędzy.
    > W dzień wolny od pracy, zamknięte oddziały banków.

    A te przelewy natychmiastowe dzialaja w dni wolne od pracy?

    Zostaja jeszcze przelewy24.pl

    > W tym mieście nie ma żadnego mojego banku i banku odbiorcy.
    > Podróż z gotówką nie wchodzi w grę.
    > Odbiorca chce mieć wpływ w momencie naszego spotkania.
    > Ja i mój kontrahent mamy konta w różnych bankach.

    To sie moze umowcie na konto w jednym banku ... tylko sprawdz limity
    przelewow internetowych, oraz mobilnych :-)
    On w twoim, ty w jego, albo jakis trzeci ..

    To zaloz sobie konto w ING.

    J.

  • 9. Data: 2021-11-03 08:02:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Popieram.
    Tylko jeżeli pierwszy przelew w tym banku ma być zdalny (z telefonu ;)), w dzień
    wolny i na dużą kwotę, to można się nadziać na "po
    telefoniczne potwierdzenie przelewu zadzwonimy do klientki w pierwszy dzień roboczy".

    -----

  • 10. Data: 2021-11-03 09:39:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.11.2021 o 07:59, J.F pisze:

    > To sie moze umowcie na konto w jednym banku ... tylko sprawdz limity
    > przelewow internetowych, oraz mobilnych :-)
    > On w twoim, ty w jego, albo jakis trzeci ..

    Chyba najlepiej "on w twoim", żeby ten przelew na milion w niedzielę
    wieczór nie szedł ze świeżutkiego konta, bo wtedy na 99% bank to
    zatrzyma do wyjaśnienia. A i tak ryzyko jest, do mnie PKO dzwoniło, jak
    płaciłem za samochód.

    MJ