  • 11. Data: 2010-12-27 20:54:16
    Temat: Re: Open jest do odlania.
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Krzycho" <b...@s...bu> wrote in message
    news:ifat56$g3q$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > zostały zakończone dokładnie w dniu ich zapadalności i o te kwoty
    > powiększa się saldo rachunku wewnętrznego którym jest konto optymalne.
    > Wszystko dzieje się z datą zapadalności lokat ale tego dnia pieniędzy
    > nie sposób "dotknąć".
    > Mnie 21 grudnia kończyły się lokaty i miałem tego dnia ważne jeszcze
    > Lokaty Mikołajowe ale kasę przetrzymali mi do 22 i wnioski lokat
    > utraciły ważność.
    > Próbowałem podpytywać na grupie (wątek o zwrot kasy z lokat z 22
    > grudnia) ale napisałeś, że mące to przestałem :) ale dalej jestem ciekaw

    15 grudnia jeszcze zwracali w terminie, czyzby Getin cierpial na brak
    plynnosci? moze stad kolejna promocja lokat 6-m?

  • 12. Data: 2010-12-27 21:05:03
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof <o...@p...onet.pl> napisał(a):

    > 15 grudnia jeszcze zwracali w terminie, czyzby Getin cierpial na brak
    > plynnosci? moze stad kolejna promocja lokat 6-m?

    Ciekawe, ciekawe, co z tą płynnością...

    Mnie 22-go zwrócili w terminie - może dlatego, że na konto w innym banku? Coś
    mi się to konto Getinonline/Open online coraz mniej podoba... :( Wygląda na
    to, że lepiej nie trzymać na nim większej kasy, jeśli się nie chce być
    odciętym od dostępu do niej. :(

  • 13. Data: 2010-12-27 21:09:43
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Mnie 22-go zwrócili w terminie - może dlatego, że na konto w innym banku?

    Toż mnie też mieli przelać do innego banku. Mają mnie w d.... , wyślą
    dopiero jutro.
    Wszystko zgodnie z regulaminem. :(
    Pies ich j......

    wiatrak

  • 14. Data: 2010-12-27 21:16:47
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    wiatrak <w...@y...pl> napisał(a):

    > Mają mnie w d.... , wyślą dopiero jutro. Wszystko zgodnie z regulaminem. :(
    > Pies ich j......

    Z tym psem to niestety racja. A nauka stąd taka: NIE UFAĆ GETINOWI. Niestety,
    dziś jest poświąteczny poniedziałek i jak to zazwyczaj w poniedziałki są
    kłopoty z wyciągnięciem kasy z banków. Gdzież oni wywieźli nasze pieniądzory
    na weekend, na Seszele?

  • 15. Data: 2010-12-27 21:17:11
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    " " <a...@W...gazeta.pl> writes:

    > Ciekawe, ciekawe, co z tą płynnością...

    > Mnie 22-go zwrócili w terminie - może dlatego, że na konto w innym banku? Coś

    Jasne.
    Mi lokata w GO została zwrócona 25 bm. nad ranem na konto skarbonkowe , w
    dniu zapadalności, tak jak się spodziewałem.

    Za to gdy z tej "zwróconej" chciałem założyć kolejną, to nie wpłynęło
    nic do skarbonki.

    Więc może nie dorabiajmy plotek o braku płynności :)

    MSZ mają potężny b...l w systemach (pozwalniali programistów? ludzi
    odpowiedzialnych za informatykę?) i stąd te przygody.
    Ja np. mam przygodę z KK - na razie musiałem 3 razy klarować 3-m różnym
    osobom o co mi chodzi :)
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 16. Data: 2010-12-27 21:27:25
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Krzysztof wrote:

    > "Krzycho" <b...@s...bu> wrote in message

    > 15 grudnia jeszcze zwracali w terminie, czyzby Getin cierpial na
    > brak plynnosci? moze stad kolejna promocja lokat 6-m?

    Zastanawiam się, skąd przekonanie, że środki z zapadającej lokaty
    mogą byc przekazane dnia następnego ?
    Odnoszę wrażenie, że tak w OF nie było - czy rzeczywiście tak
    teraz jest i od kiedy ?
    Generalnie zawsze spotykałem się ze sformułowaniem, że środki
    zostają udostępnione w dniu zapadalności (i mam wrażenie, że to
    zasada ogólna, kodeksowa). A udostępnieniem jest przecież
    księgowanie z określoną datą (na koncie własnym) lub wykonanie
    przelewu (jeśli do obcego banku).
    Więc mam wrażenie, że opisana sytuacja to taki "myk" OF, żeby nie
    zwrócić kasy zgodnie z umową (klient wiedząc, że i tak nie mógłby
    zrobić przelewu, nie będzie walczył o "torbę gruszek"); ale
    przelewy zewnętrzne jednak chyba robią...

    NB. w Eurobanku miałem taką sytuację, że przelew (zresztą z OF :-)
    ) przyszedł i został zaksięgowany "nieskutecznie" (był wliczony do
    salda, ale nie był uwzględniony w środkach dostępnych), wskutek
    czego do 24:00 nie mogłem przelać kasy na konto oszczędnościowe -
    zrobiłem to dopiero rano. Złożyłem reklamację i zwrócili różnicę
    oprocentowania za ten jeden dzień.

    W opisywanym przypadku, jeśliby nie mieli prawa nie zaksięgować
    środków z lokaty w dniu jej zapadalności, to można byłoby walczyć
    o stratę z tytułu niezałożenia tamtej nowej lokaty.

    witrak()

  • 17. Data: 2010-12-27 21:47:44
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > ale przelewy zewnętrzne jednak chyba robią...

    Przecież pisałem, ze panienka w openie mi powiedziała, ze zrobią przelew
    jutro bo pozwala im na to regulamin.

    http://openonline.pl/static/dokumenty/Regulamin_otwi
    erania_terminowych_lokat_oszczednosciowych_droga_ele
    ktroniczna.pdf

    § 7.

    1. Po zakończeniu Okresu umownego Bank przekaże w terminie jednego dnia
    roboczego kwotę Lokaty wraz z należnymi odsetkami pomniejszonymi o podatek
    od zysków kapitałowych, naliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
    na rachunek wskazany w Dyspozycji założenia lokaty lub w Dyspozycji
    telefonicznej,

    wiatrak

  • 18. Data: 2010-12-27 21:53:37
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    [...]
    Może stąd: https://wnioski.openonline.pl/static/dokumenty/Regul
    amin_otwierania_terminowych_lokat_oszczednosciowych_
    droga_elektroniczna.pdf
    (par. 7)

    > Odnoszę wrażenie, że tak w OF nie było - czy rzeczywiście tak
    > teraz jest i od kiedy ?
    MZ odpowiedni zapis był zawsze (nawet nie wiem czy nie był
    dyskutowany na grupie), tyle, że OF się wyrabiał. A teraz przestał.
    KJ

    3rd Law of Computing:
    Anything that can go wr
    fortune: Segmentation violation -- Core dumped

  • 19. Data: 2010-12-27 21:59:19
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Regand" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ooo, kolejny co podpisuje cokolwiek mu sie pod nos podstawi a potem
    > marudzi, ze go oszukali ;)

    Opowiem Ci pewną historię.
    Zadzwoniłem kiedyś do Opena z zapytaniem dlaczego nie przysyłają
    papierowych potwierdzeń lokat, (dawniej takie papierowe zamawiałem) albo
    przysyłaja je bardzo późno, nawet juz po zakończeniu lokaty. Powołałem się
    na regulamin:
    http://openonline.pl/static/dokumenty/Regulamin_otwi
    erania_terminowych_lokat_oszczednosciowych_droga_ele
    ktroniczna.pdf

    "3. Klient ma możliwość zamówienia potwierdzenia założenia Lokaty w formie
    papierowej poprzez stronę openonline.pl lub poprzez złożenie dyspozycji
    telefonicznej. "

    Wiesz co mi odpowiedział konsultant? Że tam jest napisane, ze klient ma
    prawo zamówić, ale nie jest napisane, ze musi dostać, i kiedy ma dostać. Po
    czym odłożytł słuchawkę.

    Jednym słowem zapisy regulaminu są tak sformułowane, ze klientowi należy się
    g......... Klient ma tylko obowiązki, a tylko bank ma prawa.

    wiatrak

  • 20. Data: 2010-12-27 22:23:54
    Od: g...@o...pl

    > Jedna  z lokat w Openie  kończyła się 27 grudnia, czyli dzisiaj. Oczywiście
    > dziś rano zniknęła z systemu Opena. Czekałem do wieczora, ale nie pojawiła
    > sie w banku docelowym. Mój bank stwierdził, ze zaksięgował juz wszystkie
    > dzisiejsze sesje.

    Mnie się skończyła w OF 25 grudnia (sobota) i w poniedziałek koło południa już
    była w EB. Pewnie najpierw puszczali weekendowe, a później poniedziałkowe...