  • 11. Data: 2008-07-02 08:07:44
    Temat: Re: [Multibank] oprocentowanie kredytów hipoteczych w CHF = LIBOR 3M CHF + marża
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    jeszcze raz , bo może zaciemniło mnie wczoraj ciemne piwo (ach te upały) ;-/

    "Marża ma być wyznaczona jako różnica aktulanego
    oprocentowania pomniejszona o wskaźnik LIBOR 3M CHF w miesiącu złożenia
    wniosku."

    aktualne oprocentowanie 3,7 - 2,79 (libor) = 0,91

    libor 3M 2,79 + 0,91 = 3,7 czyli teraz oprocentowanie byloby takie same dla
    obydwu rozwiazan

    wraz ze wzrostem liboru dla CHF rosloby rowniez oprocentowanie kredytu, ale
    marza na poziomie 0,91% to dobra wartosc
    (banki teraz raczej nie daja mniej niz 1-1,2)
    z drugiej strony zarzad rowniez moze podwyzszac oprocentowanie tlumaczac to
    m.in. wzrostem wartosci libor...

    dobrze zrozumialem czy mam jakies problemy z czytaniem tekstu?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2008-07-02 08:29:55
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to m.in. wzrostem wartosci libor...
    >
    > dobrze zrozumialem czy mam jakies problemy z czytaniem tekstu?

    Brawo, teraz dobrze zrozumiałeś.

    Przejścia należy dokonać wtedy, kiedy "oferta zarządu" jest jak najlepsza.
    Wygeneruje to bowiem niską marżę, która pozostanie stała w całym pozostałym
    okresie kredytu, już niezaleznie od dalszych widzimisię zarządu.
    Oprocentowanie nominalne pozostanie bowiem bez zmiany w chwili dokonywania
    zmiany warunków.

    Przejście na nowe zasady w chwili gdy oferta zarządu jest słaba, wygeneruje
    marżę wysoką.

    marekz

  • 13. Data: 2008-07-02 18:24:02
    Od: "quasarus" <q...@N...pl>

> [...]
    > dokonywania zmiany warunków.
    >
    > Przejście na nowe zasady w chwili gdy oferta zarządu jest słaba,

    To może jeszcze pare faktów. Zarząd zmienia oprocentowanie w terminach sobie
    tylko znanych. Od początku kredytu tj. od października 2006 taka zmiana
    nastąpiła 3 razy, z czego można wyciągnąć wniosek, że Zarząd nie dokonuje
    takich zmian zbyt często. Dodatkowo, na podsjęcie decyzji o przejściu na
    system libor + marża jest czas do końca lipca, a ściślej po tym terminie
    zostanę obciążony kosztem aneksu do Umowy Kredytowej w wysokości 200 PLN. Do
    tego czasu bank zwalnia mnie z tej opłaty. Teoretycznie można więc czekać na
    jak największe zbliżenie się liboru oraz oprocentowania ustalonego przez
    Zarząd. Pytanie tylko czy warto w ogóle przechodzić na system libor + marża.
    Jak znam życie to pewnie nie zrobię w tym kierunku nic. Zmiana warunków na
    nowe w obecnej sytuacji nie oznacza dla mnie polepszenia warunków kredytu,
    więc pewnie nie warto się fatygować do oddziału.

    quasarus

  • 14. Data: 2008-07-02 22:02:38
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "quasarus" <q...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dla mnie polepszenia warunków kredytu, więc pewnie nie warto się fatygować

    Ja bym przeszedl. Mam w Multi linię "na lasce zarzadu". Jak startowalem z
    nia jakies 5 lat temu w stosunku do wiboru marza byla jakies 2%. Teraz jest
    okolo 4% (moje nominalne oprocentowanie linii to teraz 10,2%) po
    manipulacjach oprocentowaniem przez zarzad. Imho wskaznik rynkowy plus stala
    marza to jedyne sensowne rozwiazanie.

    marekz