  • 1. Data: 2008-06-30 17:23:02
    Temat: Jak działa Karta Kredytowa?
    Od: "Juzer" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Pytanie zupełnie serio :-) Nie miałem dotąd takowej, a jej brak coraz
    bardziej doskwiera, więc sie przymierzam...

    Na jakich zasadach korzysta się z KK? Jest gdzieś jakieś miejsce w sieci,
    gdzie WSZYSTKO jest DOKŁADNIE opisane, wraz z najbardziej, wydawałoby się,
    oczywistymi informacjami?
    Mam konto w mBanku i w tym banku chciałbym mieć KK. Zresztą co jakiś czas
    przysyłają jakieś oferty...

    Czytam więc to:
    http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/kredytowe/Vis
    a_Classic/index.html#tabs=0
    i mam informację: Okres bezodsetkowy: 54 dni.
    Wchodzę dalej tutaj:
    http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/kredytowe/Vis
    a_Classic/index.html#tabs=2
    i mam jakiś termin "grace period", który laikowi zdaje się być synonimem
    okresu bezodsetkowego. Piszą tu, że okres bez oprocentowania długu wynosi 24
    dni.
    To jak w końcu to rozumieć? Co się dziejie w okresie 54 dni, a co w okresie
    24 dni?
    Prosiłbym o ewentualne odpowiedzi z użyciem słownictwa mało "branżowego"...
    ;)

    Dalej:
    - załóżmy, że mam limit 15k zł.; robię w byle sklepiku zakupy za np. 1000
    zł. Wracam do domu i np. po kilku h przelewam z eKonta na KK owe 1000 zł.
    Mam taką możliwość? Co wówczas z kosztami owego kilkugodzinnego kredytu?
    - sytuacja jw, ale spłacam "dług" w 25-tym dniu od zakupów; co wtedy?
    - syt. jw. - spłacam w 55 dniu; co wtedy?
    - kolejna "scenka" ;) (nazwijmy ją II): robię zakupy za 10k zł; przed
    upływem 24 dni spłacam np. 5k zł. Jak naliczają się odsetki? Od jakiej
    kwoty?
    - scenka II: spłacam 5k zł przed upływem 54 dni. Co z kosztami?
    - scenka II: splacam przykładowe 5k zł _po_ upływie 54 dni. Załóżmy że
    drugie 5k spłacę ... w 60-tym dniu. Jak naliczają mi koszty obsługi takiej
    "pożyczki"?

    I jeszcze:
    - czy z KK mogę wykonywać przelewy, jak z eKonta? Czy działa to jak Kredyt
    Gotówkowy, że przelew "z konta kredytu" można wykonać tylko na eKonto, z
    którego dlaje już jest pełna swoboda? Co z płatnościami w hamerykanckich
    sklepach? Mogę z poziomu KK "przelewać" środki na zagraniczne konta, czy
    zakupy odbywają się inaczej, poprzez podanie gdzieś w formularzach danych
    dot. KK?

    Dzięki z góry za odpowiedzi ewentualnie za podanie miejsca, gdzie znajdę
    takie podstawowe informacje o kartach kredytowych.

    Pzdr

  • 2. Data: 2008-06-30 17:33:00
    Temat: Re: Jak działa Karta Kredytowa?
    Od: Jelcyn <n...@p...xx>

    http://www.kartyonline.net/arty.php?id=215

    --
    Jelcyn
    www.jelcyn.com

  • 3. Data: 2008-06-30 18:03:22
    Od: "Juzer" <j...@p...onet.pl>

    "Jelcyn" napisał:

    > http://www.kartyonline.net/arty.php?id=215

    Dzięki
    Zagłębiam się w lekturze

  • 4. Data: 2008-06-30 18:06:31
    Od: "arek" <r...@a...pl>

    > Pytanie zupełnie serio :-) Nie miałem dotąd takowej, a jej brak coraz
    > bardziej doskwiera, więc sie przymierzam...

    Nie bierz tego. To niedobre jest :-)

  • 5. Data: 2008-06-30 18:14:50
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Juzer" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > Na jakich zasadach korzysta się z KK? Jest gdzieś jakieś miejsce w
    > sieci, gdzie WSZYSTKO jest DOKŁADNIE opisane, wraz z najbardziej,
    > wydawałoby się, oczywistymi informacjami?

    Wydaje sie, ze citibank zrobil tu dobra robote uruchamiajac portal zrozum
    finanse, ktorego adres ponizej.
    Od razu Cie ostrzege -- nie zakladaj sobie konta w citibanku, bo to
    najbardziej badziewiasty bank wsrod tych, ktore nie powinny byc
    badziewiaste. Korzystasz z mbanku i pewnie jestes zadowolony, to zmiana na
    citi to jak zmiana siekierki na kijek... gorzej: z siekierki na
    wykalaczke, i to nieoszlifowana. Karte kredytowa jesli chcesz mozesz sobie
    tam zrobic, bo to jest jedyna rzecz, ktora robia calkiem calkiem...

    Strona z informacjami:
    http://zrozumfinanse.pl/poland/portal/wszystko_o/kar
    tach.htm

  • 6. Data: 2008-06-30 19:36:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 30 Jun 2008 19:23:02 +0200, "Juzer" <j...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >24 dni?
    >Prosiłbym o ewentualne odpowiedzi z użyciem słownictwa mało "branżowego"...

    Dzieje się tak:
    1. Robisz transakcje bezgotówkowe (zaopłata za towar/usługę)
    2. Robisz (a raczej nie robisz, ale możesz) transakcje gotówkowe
    (wypłata gotówki z bankomatu).
    3. Nadchodzi Dzień Generowania Wyciągu. Bank nalicza odsetki od 1 i 2,
    i daje na wyciąg aktualne saldo zadłużenia + odsetki od 2 (tylko
    gotówkowe).
    4. Masz na wyciągu termin spłaty, jest to 54-31 dni, czyli jesli
    pierwszą transakcję zrobiłeś w pierwszym dniu okresu rozliczeniowego,
    to masz za nią zapłacić 54 dni później.
    5. Teraz clou =- jesli w terminie wskazanym spłacisz całą kwotę, jaką
    bank na wyciągu wykazał, to bank odsetki od 1 anuluje. W przeciwnym
    wypadku je doliczy w kolejnym wyciągu.

> [...]
    >Mam taką możliwość? Co wówczas z kosztami owego kilkugodzinnego kredytu?

    Ty ich nie płacisz.

    >- sytuacja jw, ale spłacam "dług" w 25-tym dniu od zakupów; co wtedy?

    Zależy kiedy był DGW ;)

    >- syt. jw. - spłacam w 55 dniu; co wtedy?

    J.w.

    >- kolejna "scenka" ;) (nazwijmy ją II): robię zakupy za 10k zł; przed
    >upływem 24 dni spłacam np. 5k zł. Jak naliczają się odsetki? Od jakiej
    >kwoty?

    Zależy, czy spłacisz w terminei całośc, czy nie.

    >- scenka II: spłacam 5k zł przed upływem 54 dni. Co z kosztami?

    Nic. Nie płacisz.

    >- scenka II: splacam przykładowe 5k zł _po_ upływie 54 dni. Załóżmy że
    >drugie 5k spłacę ... w 60-tym dniu. Jak naliczają mi koszty obsługi takiej
    >"pożyczki"?

    Trochę meiszasz, bo nie liczy się ilośc dni od zakupu, a ile spłacisz
    w terminei na wyciągu. Jeśli nei spłacisz całości zadłużenia z
    wyciągu, to zapłacisz odsetki naliczone za każdy dzień od salda w
    danym dniu.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-06-30 19:37:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 30 Jun 2008 20:14:50 +0200, "ygreko" <...@...com> wrote:

> [...]
    >wykalaczke, i to nieoszlifowana. Karte kredytowa jesli chcesz mozesz sobie
    >tam zrobic, bo to jest jedyna rzecz, ktora robia calkiem calkiem...

    I która jest lepsza od mbankowej...
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 8. Data: 2008-06-30 21:02:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Juzer" g4b4po$31p$...@i...gazeta.pl

    > Pytanie zupełnie serio :-)

    Raz na miesiąc dostajesz rachunek/zestawienie transakcji -- jak
    wszędzie, na przykład w telefonie czy za gaz lub elektryczność.

    Jeśli spłacisz w ustalonym terminie -- za zakupy w sklepie nie
    zapłacisz ani prowizji, ani odsetek.

    Nie jest istotne, czy użyłeś telefonu w ostatnim dniu okresu :)
    czy w pierwszym -- rozmowa trafia do tego samego rachunku. Tak
    więc jedną rozmowę masz skredytowaną przez miesiąc plus czas na
    zapłacenie rachunku, inną tylko przez 1 dzień plus ten sam czas
    na zapłacenie rachunku. Tak samo z elektrycznością czy gazem
    -- używasz przez miesiąc, a płacisz raz na miesiąc. I za każdym
    razem masz jakiś czas na zapłacenie -- na przykład 3 tygodnie od
    momentu wystawienia rachunku. I tak samo jak przy telefonie czy
    gazie lub elektryczności -- korzystasz z kolejnego okresu, gdy
    tymczasem stuka (odlicza się) czas spłacenia poprzedniego.

    -=-

    Jeśli jednak pobierasz z karty pieniądze -- jest gorzej, bo
    zazwyczaj płacisz odsetki i/lub prowizję także wówczas, gdy
    spłacisz zadłużenie w terminie pokazanym na przysłanym Ci
    wyciągu/zestawieniu_transakcji/rachunku.

    Płacisz też odsetki (a czasami i karę) za przekroczenie wskazanego
    na zestawieniu terminu: jeśli będzie dług a nic nie zapłacisz -- bank
    doliczy Ci karę; jeśli będzie dług i spłacisz przynajmniej minimalną
    kwotę pokazaną na wyciągu -- bank kary nie naliczy, ale doliczy odsetki...

    -=-

    Innymi słowy -- kartę trzeba spłacić w całości i używać tylko w sklepach
    czy w inetrnecie. Są oczywiście wyjątki i promocje.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2008-07-01 19:08:03
    Od: "Juzer" <j...@p...onet.pl>