  • 1. Data: 2008-03-20 17:18:31
    Temat: Mozna kupowac USD
    Od: "Pegasus" <p...@a...pl>

    Mozna kupowac USD

    Koniec ery Euro. Dolar wroci do lask chociaz bedzie to pierwsza fala wzrostowa,
    a jak wiadomo druga lubi zabrac caly wzrost. Po tym kroku Fed nikt nie bedzie
    juz oczekiwal obnizek stop bo i nie beda juz potrzebne. Teraz czas na krach na
    surowcach (min 20 %), metalach przemyslowych i szlachetnych (ok.30%). Rynki
    akcji wzrosna ok.20% np.Wig-20 do 3550 pkt. do 12.04.08 r. natomiast S&P do
    1440 pkt. Cale zalozenie opiera sie na hipotezie, ze to bedzie ostatni wzrost
    przed 5 letnia Bessa!(wzrost do przelamanej linii trendu wzrost.,63% zniesienia
    spadku rynkow, zygzaka lub lacznika fali drugiej po wykonaniu pelnej piatki
    spadkowej) Stawiam teze, ze podczas tego wzrostu kapital zagraniczny ucieknie
    rowniez ze wszystkich krajow Emerging Markets i ich walut. Oznacza to ze pod
    koniec marca(kwietnia) gwaltownie zalamie sie PLN i stan ten potrwa kilka lat. P.

  • 2. Data: 2008-03-20 19:52:34
    Temat: Re: Mozna kupowac USD
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Pegasus wrote:
> [...]
    > koniec marca(kwietnia) gwaltownie zalamie sie PLN i stan ten potrwa kilka lat. P.

    mam nadzieję, że masz rację.
    Narazie osobiscie radzę sprzedawać złoto jak ktoś zainwestował.

  • 3. Data: 2008-03-20 21:33:28
    Od: "Rafaello" <z...@s...op.pl>

    A w czym brać kredyt hipoteczny ? (CHF v PLN) ?
    --
    rafal

  • 4. Data: 2008-03-20 21:53:34
    Od: "p...@a...pl" <p...@a...pl>

    > A w czym brać kredyt hipoteczny ? (CHF v PLN) ?
    > --
    > rafal
    >
    > W takiej walucie ,ktorej bank bedzie ci kategorycznie odmawial. Bank wie na
    czym zarobi na tobie , dlatego nie dopuszcza do sytuacji odwrotnej. Zapytaj a
    potem za pare dni mi sie przypomnij na forum, zobaczymy co z tego wyniknie: P.

  • 5. Data: 2008-03-21 10:08:41
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Nawet to i ciekawe, ale nie uwzgledniles jednego z wazniejszych czynnikow
    napedziania koniunktury czyli pozyczek hipotecznych.
    Dzis juz wiadomo, ze to one spowodowaly krachy i powodowac beda nadal, to
    fed robi to pruba reanimacji tego sektora, po USA fala przeleje sie do UE w
    zasadzie juz widac pierwsze oznaki- wysyp angielskiego giganta na rynku
    kredytow hipotecznych Northen Rock, 2008 jest przelomowym rokiem jesli
    chodzi o konfiskate mieszkan/domow w UK, do konca marca takich konfiskat
    bedzie tyle co w calym 2006 roku! Liczba opsob oglaszajacych bankructwo w UK
    juz przekracza wszelkie przypuszczenia.
    Wiesz jak ludzie nie beda mieli gdzie mieszkac, za co splacac kredyt (czasem
    trzeba wiecej splacic niz dom jest wart). To oznacza potezna recesie,
    chwilowe wzwyzki, spadki o 20% itp. jedynie potwierdzaja tezy o glebokim
    kryzysie bo zaczyna dzialac kapital spekulacyjny na duzo wieksza skale,
    zobaczymy na rynki po swietach.
    Mam nadzieje, ze twoja optymistyczna analiza sie sprawdzi. Jednak zdrowy
    rozsadek nakazuje byc bardzo ostroznym, bo banki nie padaja z byle powodu i
    zalamania rynku akcji.

  • 6. Data: 2008-03-21 10:14:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mar 21, 11:08 am, "swen" <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > fed robi to pruba reanimacji tego sektora, po USA fala przeleje sie do UE w

    a jak to się stało, że banki mogły pożyczać (tak dużo) więcej niż
    miały? Czyż nie FED właśnie na to pozwolił?
    Pompowanie pieniądza... To i pęknąć może jak się przesadzi :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski