  • 1. Data: 2008-03-12 11:49:54
    Temat: Re: reklamacja do pko bp (dlugie)
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 20 Mar 2008 15:34:47 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Przedstawi zbiorczy raport korespondencji z dnia?

    Jako dowód na co?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 2. Data: 2008-03-12 11:50:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 21 Mar 2008 01:38:41 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >sie zaakceptowanym przez klienta regulaminem, wykorzystuja mozliwosc
    >wysylki powiadomien zwykla poczta i jak je moga "udokumentowac".

    Nie mogą. Mogą udokumentować, że list został wysłany. Nic więcej.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2008-03-20 05:19:29
    Temat: reklamacja do pko bp (dlugie)
    Od: asdf <d...@g...com>

    Witam!
    osoby biegle w dochodzeniu swoich praw w bankach tudziesz inni
    zainteresowani prosze o pomoc co zrobic z ponizszym:
    chcialbym zlozyc reklamacje w banku pko bp. sytuacja wyglada
    nastepujaco:

    w banku pko bp o/gdansk wziąłem kredyt gotówkowy i spłacałem go
    regularnie zgodnie z harmonogramem spłat który otrzymałem przy
    podpisywaniu umowy. Wysokość raty wg harmonogramu 152pln, a co miesiąc
    przelewałem (udokumentowane) 154pln. Podczas spłacania wzrosły stopy
    procentowe i wysokość rat wzrosła do 156pln. A wiec co miesiąc
    pojawiła sie niedopłata około 2pln. W tym miejscu przyznaje ze jest to
    moje niedopatrzenie i mój błąd. Jednakże od banku na przestrzeni wielu
    miesięcy nie otrzymałem żadnego monitu, telefonu czy informacji o
    1.zmianie wysokości rat 2. powstającym zadłużeniu przeterminowanym.
    Sprawa wypłynęła przy okazji wniosku o kredyt hipoteczny w innym banku
    - dostałem odpowiedz negatywna ponieważ widnieje w bik'u jako
    nierzetelny klient.
    W dniu odmowy spłaciłem pozostały kapitał oraz odsetki przeterminowane
    + opłaty za wysłane monity kredytu gotówkowego w pko bp.

    Teraz przyszedl czas na analize.
    Podczas podpisywania umowy kredytowej z bankiem pko bp podałem swój nr
    komórkowy, adres zameldowania i adres korespondencyjny (gdańsk). Po
    kilku miesiącach dyspozycją zmieniłem adres korespondencyjny na
    Malbork.
    W związku z zadłużeniem przeterminowanym, nowym harmonogramem spłat i
    w jakichkolwiek innych sprawach bank nie przysłał żadnych informacji
    ani na adres zameldowania ani na drugi korespondencyjny(malbork), tel
    również milczał. Być może monity szły na adres gdański.
    W dniu spłaty całości nadpłaciłem około 500pln poza pozostały kapitał.

    Czy istnieją realne podstawy na reklamacje postępowania banku tzn
    braku informacji?
    Czy w przypadku braku mojej reakcji na monity bank nie powinien wysłać
    wezwania na adres zameldowania bądź skontaktować sie telefonicznie?
    Dodam, ze raty spływały regularnie ale zaniżone o około 2pln.

    Czy miesiąc po zamknięciu kredytu mogę jeszcze wyciągnąć informacje
    dotyczące tego kredytu tzn. historii spłat, zmiany adresu
    korespondencji, potwierdzeniu w banku o wysłanych monitach itp.?
    Przyda sie Arbitra Bankowego.

    Proszę o podpowiedz czy jest szansa na zwrot nadpłaconej kwoty i jak
    to uzyskać.

    Z poważaniem
    asdf

  • 4. Data: 2008-03-20 05:48:46
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Mar, 06:19, asdf <d...@g...com> wrote:

    > Proszę o podpowiedz czy jest szansa na zwrot nadpłaconej kwoty i jak
    > to uzyskać.

    Zobacz w tym watku
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _frm/thread/71d0dd4ea49e2c5d#

    Jesli masz w reku dowod na zlozenie dyspozycji o zmiane adresu
    korespondencyjnego, a on slali na nieaktualny, to sadze, ze odzyskasz
    pieniadze.
    Jesli maja w dokumentacji, ze slali na aktualny adres, to juz chyba
    nie - bo tak smiesznie jest, ze wyslanie listu zwyklego jest
    traktowane jako skuteczne doreczenie adresatowi.

    Nie poruszaj moze tematu zmiany adresu do czasu, az bank wylegitymuje
    sie "no przeciez slalismy powiadomienia na adres x" - i wtedy bedziesz
    wiedzial na czym stoisz.

  • 5. Data: 2008-03-20 09:12:06
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > od banku na przestrzeni wielu
    > miesięcy nie otrzymałem żadnego monitu, telefonu czy informacji o
    > 1.zmianie wysokości rat 2. powstającym zadłużeniu przeterminowanym.
    [...]
> [...]
    > komórkowy, adres zameldowania i adres korespondencyjny (gdańsk). Po
    > kilku miesiącach dyspozycją zmieniłem adres korespondencyjny na
    [...]

    Nie znalazłem na stronie PKO BP regulaminu udzielania kredytów, ale opierając
    się na kilku innych w niemal każdym mamy zapisy pokroju:
    "O każdej zmianie regulaminu (warunków umowy) bank powiadomi kredytobiorcę
    pisemnie listem zwykłym na adres korespondencyjny".
    oraz
    "Doręczenia przesłane na ostatni znany bankowi adres korespondencyjny uważa się
    za skutecznie doręczone w terminie pierwszego awiza".

    W związku z Twoją sytuacją, jeśli posiadasz dokument potwierdzający zmianę
    adresu korespondencyjnego a nie otrzymałeś nań żadnej informacji to może być wg
    mnie podstawą do rozmowy z bankiem. Z drugiej strony informacje od banku są
    wysyłane listem zwykłym, więc nie będą miały potwierdzenia doręczenia.

    Ja bym zrobił podobnie jak radzi kolega wyżej - spytać bank kiedy wysyłał monity
    i na jaki adres a dopiero po upewnieniu się wyjść z informacją, że zmieniałeś
    adres korespondencyjny.

    Pozdrawiam
    Parl Dro

  • 6. Data: 2008-03-20 14:21:39
    Od: s...@g...com

    On 20 Mar, 10:12, "Parl Dro" <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > i na jaki adres a dopiero po upewnieniu się wyjść z informacją, że zmieniałeś

    Dodam tylko, ze podobne klauzule (ale nie takie same) - zakladajace,
    ze cos zostalo dostarczone, jesli uslugodawca to wyslal,
    zakwestionowal juz UOKiK. Jezeli masz dowod zlozenia dyspozycji idz z
    nim i z lista klauzul (http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/
    niedozwolone_klauzule/rejestr_klauzul_niedozwolonych
    /) jako dodatkowym
    argumentem do banku. Pokaz im. np. klauzule 1207. Oczywiscie problemem
    moze byc, ze uprawomocnila sie 11 lipca 2007, a umowe kredytu
    podpisywales pewnie wczesniej. Ale na pewno nie zaszkodzi.

    Pzdr

    MS

  • 7. Data: 2008-03-20 17:08:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 19 Mar 2008 22:48:46 -0700 (PDT), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Jesli maja w dokumentacji, ze slali na aktualny adres, to juz chyba
    >nie - bo tak smiesznie jest, ze wyslanie listu zwyklego jest
    >traktowane jako skuteczne doreczenie adresatowi.

    Zwykłego? Od kiedy?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356