  • 1. Data: 2008-10-27 17:16:48
    Temat: Kupujcie dolary! Kupujcie dolary!
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Śledząc wydarzenia ostatnich dni nie sposób nie zauważyć następującej
    sekwencji zdarzeń:

    1. Kilkanaście dni temu media zaszumione były informacjami o spadającej
    giełdzie. Waluty były jakby drugoplanowe, niby złoty osłabiał się, ale
    niemrawo, choć regularnie i zgodnie z ogólnoświatowymi tendencjami
    wzmacniania się dolara do innych walut. Kurs USDPLN doszedł mniej więcej
    do 2.65. Jednocześnie trwała blokada wypłacania transzy kredytów
    walutowych, jakby banki za wszelką cenę przetrzymywały walutę.

    2. Nagle w ostatnim tygodniu gwałtowny skok USDPLN do 3.10 I w tym
    momencie ludzie rzucają się do kantorów kupować dolary....za
    ponad 3 zł/$. Serwisy informacyjne pełne są obrazków kolejek przed
    kantorami, i wypowiedzi "kantorzystów" jak to brakuje waluty!
    Ludzie nakręceni strachem i wypowiedziami 25-letnich żelków-analityków
    jaki to kryzys straszny inwestują w walutę "bo dulary i złoto Panie
    to najlepsza lokata na ciężkie czasy!" Zresztą wszyscy widzą już oczami
    wyobraźni dolara po 3.50 albo i 4 zł więc dochodzi pokusa łatwego zysku.
    Machina zaczyna się kręcić coraz szybciej. Sam widziałem jak przed
    pobliskim kantorem, w którym przez lata nie było żywego ducha
    stał kilkunastoosobowy ogonek.

    3. I dolar jak zaczarowany zatrzymuje się...

    Nie chcę aby to było odebrane jako poszukiwanie jakiegoś spisku,
    ale czyż nie był to prościutki (tak prosty, że aż trudny do
    do uwierzenia) manewr dużych graczu na rynku? Zwyczajnie wydojeni
    zostali ostatni w łańcuszku spekulacyjnym, czyli anonimowe masy
    które zakupami dolarów po ponad 3 zł zrealizowały zyski wcześniejszych
    ogniw łańcucha. Tak samo zresztą było wcześniej na rynku akcji....

    I raczej doszukiwałbym się tu roboty polskich graczy gdyż zyski
    osiągnięte zostały w złotych. Ponadto brak waluty na rynku wyglądał
    na oczekiwanie na ten skok.

    Jeśli teraz nagle okaże się, że waluta stanie się dostępna, zacznie
    powolny marsz w dół to idę do pobliskiego banku z butelką koniaku
    i wyrazami gratulacji, "bo wałki to trza Panie umieć robić" .....:)

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 2. Data: 2008-10-27 17:30:25
    Temat: Re: Kupujcie dolary! Kupujcie dolary!
    Od: Michał <n...@p...onet.pl>

    Cubus wrote:

> [...]
    > które zakupami dolarów po ponad 3 zł zrealizowały zyski wcześniejszych
    > ogniw łańcucha. Tak samo zresztą było wcześniej na rynku akcji....

    Wszystko się zgadza :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-10-27 21:30:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cubus wrote:
> [...]
    > powolny marsz w dół to idę do pobliskiego banku z butelką koniaku
    > i wyrazami gratulacji, "bo wałki to trza Panie umieć robić" .....:)

    teraz to dolary trzeba sprzedawac a nie kupowac.
    Na kupowanie to byl czas miesiac temu.

  • 4. Data: 2008-10-28 10:14:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-27, Cubus <c...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Jeśli teraz nagle okaże się, że waluta stanie się dostępna, zacznie
    > powolny marsz w dół to idę do pobliskiego banku z butelką koniaku
    > i wyrazami gratulacji, "bo wałki to trza Panie umieć robić" .....:)

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,69866,58561
    58,Nierzetelny_raport_JP_Morgan___chcieli_uderzyc_w_
    zlotego_.html

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-10-28 14:30:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,69866,58561
    58,Nierzetelny_raport_JP_Morgan___chcieli_uderzyc_w_

    ech kolejna teoria spiskowa.
    wszyscy sie na ta polske uwzięli.

  • 6. Data: 2008-10-28 15:58:53
    Od: "majcher" <m...@t...net>

    > teraz to dolary trzeba sprzedawac a nie kupowac.
    > Na kupowanie to byl czas miesiac temu.

    Coś kantory nie bardzo się garną do skupowania walut

  • 7. Data: 2008-10-28 17:55:52
    Od: WW3 <w...@2...net>

    majcher pisze:

    > Coś kantory nie bardzo się garną do skupowania walut

    Bo wiedza ze zaraz to sie odwroci i poleci na leb 2 razy szybciej.

  • 8. Data: 2008-10-28 18:31:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    majcher wrote:

    > Co? kantory nie bardzo sie garn? do skupowania walut

    A olac ich.
    Po co mi kantor do sprzedania waluty. Rownie dobrze zrobię to w banku.
    Kto mial dolary, to kurs bankowy nizszy o pare groszy i tak mu zwisa.
    zarobil wystarczajaco.
    ja wlasnie sprzedaje