  • 11. Data: 2007-02-03 10:49:08
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej [KK]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "camasa" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:eq1laq$mjq$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Płacąc za paliwko sprzedawca podsunął mi takie wszędzie spotykana urządząka
    > gdzie wpisujesz PIN i naciskasz enter. Osobiście nie widzę tu nic dziwnego
    > ...czy powinienem?

    Większość kart kredytowych poza bankomatem wymaga podpisu na "slipie", a nie
    PIN-u.

  • 12. Data: 2007-02-03 11:12:55
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Mario napisał(a):

    > Może ktoś sam się upoważnił bez Twojej zgody? Trzymasz PIN razem z KK?

    Właśnie. Gdzie została wykonana omawiana transakcja? W okolicach
    zamieszkania, czy na drugim końcu Polski? W bankomacie (jakim?), czy w
    sklepie (jakim)?
    Więcej danych!!

  • 13. Data: 2007-02-03 12:02:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Sat, 03 Feb 2007 10:05:25 +0100, camasa <c...@o...eu> wrote:

    >Dzięki za odpowiedz. Z tej karty korzystałem jak wspominałem
    >dwa razy - zapłata za paliwo na stacji benzynowej (lipiec 2006) i
    >wypłata gotówki z bankomatu (listopad 2006). W każdym z tych miejsc
    >wprowadzałem kod PIN .

    No i to jest ładny przykład na to, dlaczego nei nalezy używac kart,
    które wymagają podania PIN-u.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Grzybki.jpg

  • 14. Data: 2007-02-03 12:07:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Sat, 03 Feb 2007 10:53:40 +0100, camasa <c...@o...eu> wrote:

    >Oczywiście łatwo powiedzieć że KK i PIN były źle chronione. Może tak
    >jest w niektórych przypadkach, ale nie w moim. Nr PIN nie rozdaje się
    >jak wizytówki.

    Tyle, że to Twoje pieniądze i Ty musisz tego dowieść tego, że
    chroniłeś PIN.
    W praktyce - bez prawnika ciężko jest. Inna sprawa, że mozna dowieść,
    że skoro musisz dla dokonania transakcji podać PIN, to nie możesz go w
    100% chronić.

    W każdym razie zgodnie z ustawą o Elektronicznych Instrumentach
    Płatniczych Twoja odpowiedzialność kończy się bodaj na 200 euro.

  • 15. Data: 2007-02-03 12:23:38
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
> [...]
    Wszysko wskazuje na to że ktoś się upoważnił.

    Trzymasz PIN razem z KK?
    Owszem ale nie przy sobie, ale w domu. Włamania nie było. Gości również
    ostatnio.

    > Właśnie. Gdzie została wykonana omawiana transakcja? W okolicach
    > zamieszkania, czy na drugim końcu Polski? W bankomacie (jakim?), czy w
    > sklepie (jakim)?
    > Więcej danych!!

    Wszystkie "złośliwe" transakcje zostały dokonane w miejscu mojego
    zamieszkania w sensie miasta. W kilku pierwszych dniach stycznia.
    Wypłaty było kilka. Karta miała limit dzienny.

    Sądzę że wszystko to bankomaty. Jeden w placówce bankowej. Dokładnych
    danych nie mam bo Cetelem w zestawie operacji ogranicza się do
    minimalnego zużycia tuszu.

    W sprawie bardziej precyzyjnych danych zwróciłem się do banku z
    podaniem. Mam je dostać jakoś szybko.

  • 16. Data: 2007-02-03 12:29:46
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > Tyle, że to Twoje pieniądze i Ty musisz tego dowieść tego, że
    > chroniłeś PIN. > W praktyce - bez prawnika ciężko jest.
    To jak mam udowodnić, że karta i PIN leżą cały czas w skarpecie, w
    schowku pod lóżkiem?

    Inna sprawa, że mozna dowieść, że skoro musisz dla dokonania transakcji
    podać PIN, to nie możesz go w
    > 100% chronić.
    To jest dobre.

    > W każdym razie zgodnie z ustawą o Elektronicznych Instrumentach
    > Płatniczych Twoja odpowiedzialność kończy się bodaj na 200 euro.
    Gdzie o tym można więcej poczytać? Czyli w takiej sytuacji zwracam
    bankowi 700 pln a reszta?!!

    pzdr

  • 17. Data: 2007-02-03 12:47:40
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    camasa napisał(a):

> [...]

    > Wszystkie "złośliwe" transakcje zostały dokonane w miejscu mojego
    > zamieszkania w sensie miasta. W kilku pierwszych dniach stycznia.

    Obstawiam zatem, że nikt karty nie podrabiał, tylko zwyczajnie
    "pożyczył" z miejsca spoczynku.

    A wcześniej płaciłeś tą kartą (te dwa razy) gdzie - w mieście w którym
    mieszkasz, czy poza?

    > Sądzę że wszystko to bankomaty. Jeden w placówce bankowej. Dokładnych
    > danych nie mam bo Cetelem w zestawie operacji ogranicza się do
    > minimalnego zużycia tuszu.

    Dziwny wyciąg. To co na nim w takim razie jest?
    Od operacji bankomatowej jakaś opłata chyba powinna być, jakieś odsetki?

    > W sprawie bardziej precyzyjnych danych zwróciłem się do banku z
    > podaniem. Mam je dostać jakoś szybko.

    Dziwny bank.

  • 18. Data: 2007-02-03 12:50:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Większość kart kredytowych poza bankomatem wymaga podpisu na "slipie", a
    > nie PIN-u.

    E tam, zależność jest raczej taka - karty elektroniczne PIN, karty
    wypukłe - podpis.
    A to jest zwykła płaska karta electronic use only.
    Kwestia rozliczenia z bankiem to kwestia drugorzędna.

  • 19. Data: 2007-02-03 12:53:06
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
    > Kwestia rozliczenia z bankiem to kwestia drugorzędna.
    Co masz na myśli drugorzędna?

  • 20. Data: 2007-02-03 13:02:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message

    > E tam, zależność jest raczej taka - karty elektroniczne PIN, karty
    > wypukłe - podpis.

    Hm... wypukle karty BZWBK sa autoryzowane PINem nawet gdy do transakcji nie
    jest wykorzystywany chip.

    MK.