  • 1. Data: 2008-06-13 22:57:22
    Temat: Konto w walucie australijskiej - gdzie?
    Od: smogg <s...@N...pl>

    Witam,
    jaki bank w Polsce oferuje konto walutowe w walucie dolar australijski ?

    Drugie pytanie dotyczy przelewu - w jaki najtańszy sposób przelać dolary
    australijskie z Polski do Australii ? Można oczywiście przelać PLN czy
    GBP, ale wtedy bank przeliczy to na $AUD po swoim kursie (często 10-15gr
    wyższym niż w kantorze...)

    pozdro
    smogg

  • 2. Data: 2008-06-14 08:21:12
    Temat: Re: Konto w walucie australijskiej - gdzie?
    Od: "zbyszek" <znowacki@na_serwerzepoczta.onet.pl>

    Użytkownik "smogg" <s...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > jaki bank w Polsce oferuje konto walutowe w walucie dolar australijski ?

    zapomnij - szczególnie dla gotówki.
    Jak chcesz dużo przelać - negocjuj kurs , jak mało - chyba nie warto
    kombinować z kursami. Nie bardzo wierze, że kantor będzie 15 gr lepszy.
    Możesz jeszcze porównać stawki PayPal.

  • 3. Data: 2008-06-14 09:00:37
    Od: smogg <s...@N...pl>

    homo sapiens o pseudonimie "zbyszek" naskrobał/a:

    > Możesz jeszcze porównać stawki PayPal.

    ale jak? myślałem nad tym, ale nie da rady chyba... chodzi o to, że kasa
    jest teraz w PLN i GBP, tanio mogę mieć $AUD i chcę to jakoś przelać do
    Australii

    mam np. konto w GBP i mogę przelewać do na konto w UK GBP bez żadnego
    chorego kursu banku, tylko jakaś tam nie duża prowizja...

    nie mając konta w $AUD przelewając na konto w AU bank policzny mi
    każdego dolara po ok. 2.18zł, a w kantorach można kupić po 2.05, więc
    przy większej kwocie to trochę jest...

    pozdro
    smogg

  • 4. Data: 2008-06-14 11:00:05
    Od: "kashmiri" <s...@a...nie.znajdziecie>

> [...]
    > australijskie z Polski do Australii ? Można oczywiście przelać PLN czy
    > GBP, ale wtedy bank przeliczy to na $AUD po swoim kursie (często 10-15gr

    Temat przelewów międzynarodowych wraca jak bumerang... Przeglądałeś archiwum
    grupy?

    Generalnie są opcje:
    - PayPal, Moneybookers, Moneygram, Western Union itd.;
    - Przelew bankowy (przelew w obrębie grupy Citibank za darmo, dowiedz się
    jak z to jest w HSBC - oba działają w Australii);
    - Wyrobienie dodatkowej karty debetowej i wysłanie jej za granicę (albo
    założenie IzzyKonta w mBanku + karta);
    - Przekaz pocztowy;
    - Czeki podróżne walutowe (na czekach wpisać nazwisko odbiorcy i wysłać
    pocztą).

    Ceny wszystkiego są do porównania online. Google Twoim przyjacielem.

  • 5. Data: 2008-06-15 10:19:38
    Od: "zbyszek" <znowacki@na_serwerzepoczta.onet.pl>

    > nie mając konta w $AUD przelewając na konto w AU bank policzny mi każdego
    > dolara po ok. 2.18zł, a w kantorach można kupić po 2.05, więc przy
    > większej kwocie to trochę jest...

    Kantor sprzedaje po kursie średnim, czyli ze stratą ? ciekawe
    (http://www.money.pl/pieniadze/nbp/srednie/)
    zmień bank, patrz na kursy dewiz.

    http://www.kredytbank.pl/kursy_walut?print2=&export2
    =&from=12%2F06%2F2008&cpMonth=6&cpYear=2008&to=15%2F
    06%2F2008&submit=+Szukaj+&okres=day&filtr=
    http://www.bph.pl/pl/narzedzia/kursy_walut

  • 6. Data: 2008-06-15 10:32:37
    Od: smogg <s...@N...pl>

    homo sapiens o pseudonimie "zbyszek" naskrobał/a:

    > Kantor sprzedaje po kursie średnim, czyli ze stratą ? ciekawe
> [...]

    to są średnie kursy banków, to co innego niż kursy w kantorach, po 2.
    kupując/sprzedając w kantorze więkoszą ilość dostajesz lepszy kurs, a po
    3. mam taniej walutę, bo mam kantor w rodzinie :)

    pozdro
    smogg

  • 7. Data: 2008-06-16 19:07:57
    Od: "zbyszek" <znowacki@na_serwerzepoczta.onet.pl>

    > to są średnie kursy banków, to co innego niż kursy w kantorach, po 2.

    nie, to kursy dewiz kupna sprzedaży i nie są złe. Gotówką w AUD nikt się
    nie bawi w banku, bo to nisza.