  • 1. Data: 2003-02-22 18:12:58
    Temat: Konto dla firm
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Witam,
    wkróce będę musiał zdecydowanie doradzić (innymi słowy, co powiem, to
    zostanie uznane ;]) osobie prowadzącej działalność gospodarczą założenie
    jakiegoś konta. Przejrzałem archiwum, przejrzałem większość ofert i mam
    kilka pytań. Dotyczących tego, czego nie ma na stronach (chyba).
    Najpierw jednak kilka informacji o potrzebach.
    Musi być możliwość dokonywania przelewów przez internet (i dobrze by było,
    gdyby się dało przez WAP lub telefon).
    Istotną sprawą będą koszty przelewu, gdyż przewidywanych będzie sporo
    przelewów (płatności za towar), w różnych wielkościach i terminach, do
    różnych banków. ZUS i podatki standardowo.
    Czasami może być konieczność wyciągnięcia gotówki w celu dokonania płatności
    za towar.

    W zasadzie byłem przekonany do Multi, ale mocno zacząłem się zastanawiać po
    jednym z ostatnich wątków dotyczących informacji zawartych na wyciągach. Czy
    te informacje rzeczywiście są niewystarczające dla księgowości przy
    powyższych założeniach?
    Czy Telepekao jest propozycją, która może być warta polecenia? Bo z
    powszechnych tu opinii co do konta osobistego wnioskuję, że nie, ale może z
    firmami jest inaczej? Czy jeśli nie ma się konta w fizycznym oddziale, to
    można mimo wszystko coś tam załatwić czy nie wchodzi to w grę?

    Jak wyglądają wyciągi w Nordei i czy można w jakiś sposób uniknąć płacenia
    za token (240 zł rocznie, to lekka przesada imo).

    Sporo opinii, które znalazłem w archiwum pochodzą z początków działania
    konta firmowego w inteligo, mbanku i multi przez co mam obawę, że są mocno
    zdezaktualizowane, dlatego proszę o jak najwięcej rad, porad i informacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 2. Data: 2003-02-22 19:29:27
    Temat: Re: Konto dla firm
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    [...]

    > Jak wyglądają wyciągi w Nordei i czy można w jakiś sposób uniknąć płacenia
    > za token (240 zł rocznie, to lekka przesada imo).
    A to w Nordei dla firmowych nie ma opcji "karta kodów" ?
    KJ

  • 3. Data: 2003-02-22 21:01:32
    Od: "silvestre" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zdezaktualizowane, dlatego proszę o jak najwięcej rad, porad i informacji.

    osobiscie mamy konto w BPH PBK
    jest mozliwosc obslugi przez internet, wap, bankowosc telefoniczna...
    dostaje sie karte maestro, oplata miesieczna cos okolo 40 zeta
    jest obsluga ZUS, US
    jakby cos, pytaj :)

    pozdrawiam
    silvestre

  • 4. Data: 2003-02-22 21:22:44
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > przelewów (płatności za towar), w różnych wielkościach i terminach, do
    > różnych banków. ZUS i podatki standardowo.

    mBank (mbiznes Konto, mBiznez Max-lokacyjne), Inteligo (trochę kosztuja przelewy do
    ZUS i inne ale lesze potwierdzenia niz w
    mBanku), Nordea, (tanie przelewy i dobre potwierdzenia __wykonania__ przelewu ze
    strony www)

    > Czasami może być konieczność wyciągnięcia gotówki w celu dokonania płatności
    > za towar.

    No to raczej Mulibank lub Nordea (jeżeli masz oddział w pobliżu)

> [...]
    > firmami jest inaczej? Czy jeśli nie ma się konta w fizycznym oddziale, to
    > można mimo wszystko coś tam załatwić czy nie wchodzi to w grę?

    Chyba z tym wyciąganiem kasy (gotówka) z tego konta to nie najlepiej

    > Jak wyglądają wyciągi w Nordei

    IMO, najlepsze jakie widziałem potwierdzenia uzyskiwane z www, nie tak jak w mBanku
    "potwierdzenie złożenia _dyspozycji_ przelewu,
    duplikat" ale od po prostu "potwierdzenie _wykonania_ przelewu". Zresztą wejdź na
    DEMO w jednym i drugim i sam sprawdź. Jak obiecuja
    wkrótce i w mbanku ma sie to zmienić (info z chata).

    > i czy można w jakiś sposób uniknąć płacenia
    > za token (240 zł rocznie, to lekka przesada imo).

    No a nie zauważyleś że jest opcja z TAN'ami (zdrapkami) tak jak w mBanku ? ... wtedy
    bez tokena i za 9 zl miesięcznie.

    Sark

    p.s. małe oddziały ma też Kredyt Bank jak i dostęp z www ale podobno nie za szybko to
    chodzi, jak i Milenium.
    Jak cie stać to moze BRESOK w BRE ... cos koło 100 zl na miesiąc

  • 5. Data: 2003-02-22 22:49:15
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b38ofu$dir$1@news.onet.pl, silvestre <s...@p...onet.pl>:

    > osobiscie mamy konto w BPH PBK

    Czytalem bardzo pochlebne opinie o tym koncie firmowym.

    --
    Robert