  • 1. Data: 2004-05-20 12:05:07
    Temat: Konto dla dziecka < 13
    Od: "Jaszek" <m...@...pl>

    Witam,

    Jak w temacie, czy któryś z polskich banków oferuje konto dla osób poniżej
    13 roku zycia?

    Jacek
    /w adresie kropek jest za dużo/

  • 2. Data: 2004-05-20 12:08:23
    Temat: Re: Konto dla dziecka < 13
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jak w temacie, czy któryś z polskich banków oferuje konto dla osób poniżej
    > 13 roku zycia?

    Wątpię - ze względu na brak zdolności do czynności prawnych dziecka poniżej
    13 lat.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-05-20 13:47:58
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 5/20/2004 2:08 PM, Glenn wrote:

    > Wątpię - ze względu na brak zdolności do czynności prawnych dziecka poniżej
    > 13 lat.

    Można takie konto otworzyć np. w DB PBC (w innych pewnie też), ale
    małoletni do 13 -go roku życia nie może sam zawrzec umowy i dysponować
    środkami - a przedstawiciel ustawowy tylko w ramach zwykłego zarządu.
    Reasumując, jeżeli na koncie pojawi sie dużo środków, to nie ma sie jak
    do nich dobrać - kono takie może służyć np. do przekazania spadku, lecz
    jest obarczone dysfunkcją z punktu widzenia uzytkowania jako ror.

    RTFM (i/lub regulamin) :-)

    Pzr: Catbert

  • 4. Data: 2004-05-20 18:00:39
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Można takie konto otworzyć np. w DB PBC (w innych pewnie też),

    Wlasnie przegladnolem regulamin kont z Lwem INGu - mozna otworzyc tam konto
    dla maloletniej osoby.

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2004-05-20 18:15:24
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Catbert <v...@w...pl> wrote:

> [...]
    > środków, to nie ma sie jak do nich dobrać - kono takie może służyć
    > np. do przekazania spadku, lecz jest obarczone dysfunkcją z punktu

    Zgadza się. Dlatego lepiej w coś zainwestować (jeśli chodzi o zabezpieczenie
    przyszłości dziecka). Nie znam się, więc tu nic nie podpowiem.

    Jeśli chodzi o naukę obsługi konta - można wydzielić mu jakieś subkonto w
    ramach swojego "dorosłego" rachunku i pozwolić nim zarządzać.
    To ostatnie nie jest do końca wygodne, bo nie można zgodnie z regulaminem
    dać dziecku karty (nie może się nią posługiwać inna osoba niż posiadacz, a
    tym jest opiekun). Inna sprawa, że w praktyce nikt tego nie sprawdzi, dopóki
    nie wystąpiły żadne sprawy sporne z bankiem, a dziecko posługuje się nią
    wyłącznie w bankomatach.

    Niestety obsługi przez net dla wydzielonych subkont chyba nikt w Polsce nie
    oferuje (dla osób fizycznych), więc jeśli to jest konieczne, można
    udostępnić dziecku cały rachunek założony w innym banku.

    Trzeba się też liczyć z kłopotami (np. konieczność zastrzeżenia karty -
    dziecko będzie miało z tym problem, bo jak tu się podszyć pod ojca z takim
    głosikiem? ;)).

    IMHO - warto zaczekać, aż dziecko skończy 13 lat i założyć mu wtedy konto
    młodzieżowe.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!

  • 6. Data: 2004-05-20 18:18:12
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Piotr Grzegorz Skowroński" <s...@S...PRECZpoczta.fm> wrote in message
    > Trzeba się też liczyć z kłopotami (np. konieczność zastrzeżenia karty -
    > dziecko będzie miało z tym problem, bo jak tu się podszyć pod ojca z takim
    > głosikiem? ;)).

    A to akurat zaden problem - niedawno wmowilem pani na blekitnej linii TPSA
    ze jestem wlasna matka. A mutacje glosu mam juz dawno za soba :)
    Powiedzialem jej zeby mi udowodnila, ze to nie ja :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 7. Data: 2004-05-20 18:52:57
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net> wrote:
> [...]
    > TPSA ze jestem wlasna matka. A mutacje glosu mam juz dawno za soba :)
    > Powiedzialem jej zeby mi udowodnila, ze to nie ja :)

    Hehe, można się pomylić - czasem kobiety faktycznie mają męskie głosy. Ale
    dziecko będzie dużo łatwiej odróżnić, naprawdę :)

  • 8. Data: 2004-05-20 20:14:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm> writes:

    > Hehe, można się pomylić - czasem kobiety faktycznie mają męskie
    > głosy. Ale dziecko będzie dużo łatwiej odróżnić, naprawdę :)

    Etam. Jak mialem te 12 czy 13 lat, jesli padlo na mnie odebrac telefon
    w domu, to 90% osob dzwoniacych mowilo do mnie twardo "prosze pani".

    MJ

  • 9. Data: 2004-05-21 01:53:48
    Od: mawir <m...@g...pl>

    Dnia 5/20/04 2:05 PM, niejaki Jaszek napisał:
    > Witam,
    >
    > Jak w temacie, czy któryś z polskich banków oferuje konto dla osób poniżej
    > 13 roku zycia?

    To zależy do czego konto ma służyć.
    Jak do oszczedzania, to prawie w każdym banku - tyle tylko że dziecko
    nie będzie dysponowało wkładem.
    Jeżeli chodzi o konto na drobne wydatki to polecam karte przedpłacona w
    ING Bank Śląski.
    Ja osobiście założyłem swojemu 9 letniemu synowi konto i karte
    przedpłaconą. Ja podpisałem papiery i dostałem piękną MasterCard, którą
    syn podpisał swoimi "kulfonami" samym nazwiskiem - a nazwisko mamy to
    samo :)
    Teraz mój syn (9 lat) wypłaca w bankomacie i płaci za napoje i czekoladę
    w sklepach ... i niech mi ktoś podskoczy. W końcu są to moje pieniądze,
    które sam wpłacam. O dziwo Panie kasjerki (mimo moich początkowych obaw)
    respektują 9-cio latka, który płaci karta i z poważną miną wpisuje kod
    PIN (na początku dla bezpieczeństwa obserwowałem z boku).
    Z skąd ta durna bariera 13 lat skoro rodzice czy opiekunowie wyrażają
    zgodę i biorą na siebie ryzyko utraty tych 50, 100 czy 150 zł własnych
    pieniędzy?

    Pozdrowienia
    mawir

    --
    [ Jeżeli jeszcze nie zwariowałeś, ]
    [ to znaczy że jesteś niedoinformowany. ]

  • 10. Data: 2004-05-21 06:01:31
    Temat: Re: Konto dla dziecka < 13 [OT]
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Etam. Jak mialem te 12 czy 13 lat, jesli padlo na mnie odebrac telefon
    > w domu, to 90% osob dzwoniacych mowilo do mnie twardo "prosze pani".

    Ale autor postu jest mężczyzną a tu już gorzej :))