  • 1. Data: 2006-03-21 18:16:05
    Temat: Karta Visa Classic różnica pomiędzy debetową a kredytową ?
    Od: "Paul" <d...@g...pl>

    Witam,

    Jadę w tym roku na W&T do USA. Mam w tej chwili VC debetową w
    Multibanku. Czy posiadając trochę kasy na koncie w multi karta ta różni się
    "akceptowalnością" od zwykłej karty kredytowej ? Czy można np na ją
    wypożyczyć samochód itp....

    --
    pozdrowienia,
    paul

  • 2. Data: 2006-03-21 18:18:27
    Temat: Re: Karta Visa Classic różnica pomiędzy debetow? a kredytow? ?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Paul" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Jadę w tym roku na W&T do USA. Mam w tej chwili VC debetow? w
    > Multibanku. Czy posiadaj?c trochę kasy na koncie w multi karta ta różni
    się
    > "akceptowalno?ci?" od zwykłej karty kredytowej ? Czy można np na j?
    > wypożyczyć samochód itp....

    A podaj jakis powod, dla ktorego mailabysie roznic?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2006-03-21 18:37:09
    Od: "Paul" <d...@g...pl>

    Nie wiem więc się pytam.... Jakbym wiedział to bym nie pisał :) To może
    rozwinę wątek - troche OT - ale czy dla osób <25 lat wypożyczenie samochodu
    może być tam problemem ? Mam 23 czyli jestem powyżej magicznych twenty one
    ;)

    --
    pozdrowienia,
    paul

  • 4. Data: 2006-03-22 08:31:39
    Od: "l.b" <p...@p...com>

> [...]
    > Multibanku. Czy posiadając trochę kasy na koncie w multi karta ta różni
    > się "akceptowalnością" od zwykłej karty kredytowej ? Czy można np na ją

    Niwe wiem jak w USA ale w UK na debetowke polska nic nie wezmiesz. Jedynie
    mozesz gotrowke wyciagnac z bankomatu bo nawet zakupow nie zrobisz w
    sklepie. Jak bedziesz miec kredytowke to wydaje mi sie, ze zalatwisz
    wszystko...
    a kredytowka znaczaco rozni sie od debetowki, bo to jest kredyt ktory i tak
    dana firma otrzyma (najwyzej ty zjedziesz ponizej limitu co jest karane
    duzywmi odsetkami) a debetowka jak jest pusto na koncie i nie masz debetu
    lub juz wykorzystany, to firma nic nie dostanie bo z czego...
    Dlatego kredytowka jest akceptowana praktycznie wszedzie w przeciwienstwie
    do debetowki.

  • 5. Data: 2006-03-22 08:35:08
    Od: "l.b" <p...@p...com>

    > się
    >
    > A podaj jakis powod, dla ktorego mailabysie roznic?

    Powod podstawowy : debetowka to ilosc twoich pieniedzy na koncie -
    kredytowka to kredyt, wiec nawet mozna to przekroczyc w ekstremalnych
    warunkach a odbiorca i tak kase dostanie bo jest gwarantowana, najwyzej ty
    dostaniesz kare za przekroczenie limitu kredytu. W debetowce nie masz
    mozliwosci zejscia ponizej (debet na koncie traktuje jak ilosc twojej kasy)

  • 6. Data: 2006-03-22 08:46:20
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    l.b wrote:

> [...]
    > Jedynie mozesz gotrowke wyciagnac z bankomatu bo nawet zakupow nie
    > zrobisz w sklepie. Jak bedziesz miec kredytowke to wydaje mi sie, ze

    Jeżeli masz debetową VC (a nie plaskacza) to w USA mówisz że to kredytowa
    i używasz. Nie spotkałem sklepu w którym to nie przeszło.
    Natomiast polskie 'plaskacze' wymagające PINu przeważnie nie działają.

> [...]
    > nie masz debetu lub juz wykorzystany, to firma nic nie dostanie bo z
    > czego... Dlatego kredytowka jest akceptowana praktycznie wszedzie w

    A jak Twoim zdaniem sklep odróżni debetówkę od kredytówki (mówimy
    jak rozumiem o VC)?

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away

  • 7. Data: 2006-03-22 08:59:55
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

> [...]
    > Multibanku. Czy posiadając trochę kasy na koncie w multi karta ta różni
    > się "akceptowalnością" od zwykłej karty kredytowej ? Czy można np na ją

    rozni sie dostepnymi srodkami: na debetowce dostepne sa te ktore masz na
    koncie, na kredytowce dostepny jest limit kredytowy.

  • 8. Data: 2006-03-22 09:04:31
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > A jak Twoim zdaniem sklep odróżni debetówkę od kredytówki (mówimy
    > jak rozumiem o VC)?

    W USA odrozni terminal czy kredytowa czy debetowa. Jak wcisniesz klawisz CREDIT
    na debetowej, to przejdzie, ale jak na kredytowce nacisniejsz DEBIT, to nie
    przejdzie. Wiele sklepow (np. costco) przyjmuja tylko debetowki, bo wtedy nie
    placa prowizji dla MC czy Visa. Probowalem plaicc polska kredytowka wybierajac
    debit i niestety termina wskazal, ze to kredyt :D Karta byla mBanku. Debetowy
    delfin przeszedl :)

  • 9. Data: 2006-03-22 10:47:54
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    kjvirtual wrote:

> [...]
    > Visa. Probowalem plaicc polska kredytowka wybierajac debit i niestety
    > termina wskazal, ze to kredyt :D Karta byla mBanku. Debetowy delfin

    W tę stronę nie próbowałem :-) Zawsze wybierałem na terminalu, że
    karta jest kredytowa, niezależnie od tego jaka faktycznie była.
    Wygląda na to, że kasy w USA zaakceptują kartę jako debetową
    tylko jeżeli jest to debetówka wydana w USA.

  • 10. Data: 2006-03-22 14:10:27
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "l.b" <p...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > warunkach a odbiorca i tak kase dostanie bo jest gwarantowana, najwyzej ty
    > dostaniesz kare za przekroczenie limitu kredytu.

    Nie rozumiem wiec na czym - wg Ciebiepolega roznica.
    I tu jest limit i tu. Sprzedawcy nie obchodzi, czy kasa do niego zostanei
    wzieta z Twojego konta czy z limitu. Ponadto przy transakcjach zelazkiem
    nawet przy debetowce mozna zejsc ponizej dostepnych srodkow na koncie.

    Pozdrawiam
    SDD