  • 1. Data: 2005-05-27 20:39:35
    Temat: Karta VISA
    Od: "Irena" <moj_adres@moj_serwer.pl>

    Witam!

    Wysłałam do kogoś e-mailem zeskanowany dowód zapłacenia za coś kartą VISA.
    Jest tam numer mojej karty i moje imię i nazwisko, ale oczywiscie nie ma numeru PIN.
    Teraz zastanawiam się czy to może być niebezpieczne. Oczywiście nie ze strony osoby,
    której to wysłałam, ale innych, które mogłyby mieć do tego e-maila dostęp.
    Czy ktoś może wyciągnąć pieniądze z konta mając tylko imię, nawisko i numer karty?
    Czy powinnam powiadomić bank?

    Pozdrawiam
    Irena

  • 2. Data: 2005-05-27 21:22:04
    Temat: Re: Karta VISA
    Od: zbihniew <z...@p...net>

    > Czy ktoś może wyciągnąć pieniądze z konta mając tylko imię, nawisko i
    > numer karty?

    Może.

    --
    "Voksen - det er noe som bare eksisterer i barns fantasi." (P. Hein)

  • 3. Data: 2005-05-27 21:23:29
    Od: "Łukasz Walicki" <l...@n...pl>

    > Czy ktoś może wyciągnąć pieniądze z konta mając tylko imię, nawisko i
    numer karty?
    Nie.
    > Czy powinnam powiadomić bank?
    Nie.

    pozdrawiam,
    Łukasz Walicki

  • 4. Data: 2005-05-27 21:24:17
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

> [...]
    > której to wysłałam, ale innych, które mogłyby mieć do tego e-maila dostęp.
    > Czy ktoś może wyciągnąć pieniądze z konta mając tylko imię, nawisko i

    Na przyszłość nie polecałbym tak robić bo nr karty + data ważności + imię i
    nazwisko może wystarczyć do zakupów w necie. Jeśli to Visa Electron to
    zakupy w necie nie są możliwe (z pewnymi wyjątkami tzn. m.in. VE Inteligo).
    Pozostaje ci liczyć na to, że sklep internetowy bojąc się płacenia za fraudy
    sprawdzi adres właściciela karty z adresem podanym przez osobę posługującą
    się danymi karty. Jeśli twoja karta pozwala robić zakupy online to lepiej
    zgłoś to bankowi. Po co ryzykować.
    Generalnie na przyszłość polecam:
    1. Nie podawać danych karty via email ani via fax (ja kupuję tylko w
    sklepach odsyłających do centrów rozliczeniowych, tzn. sam sklep nie dowie
    się o danych karty a jedynie o wyniku autoryzacji).
    2. Zawsze zabierać potwierdzenia z bankomatu i ze sklepu.
    3. Zasłaniać ręką klawiaturę podczas wstukiwania PINu.
    4. Poczytać o sprawach bezpieczeństwa np. na www.kartyonline.pl.
    5. No i nie przesyłać zeskanowanych potwierdzeń komuśtam.

  • 5. Data: 2005-05-27 21:28:47
    Od: "Łukasz Walicki" <l...@n...pl>

    > Na przyszłość nie polecałbym tak robić bo nr karty + data ważności + imię
    > nazwisko może wystarczyć do zakupów w necie.

    No i chyba CVV ?!

    ŁW

  • 6. Data: 2005-05-27 21:29:23
    Od: zbihniew <z...@p...net>

    > No i chyba CVV ?!

    nie zawsze

    --
    "Voksen - det er noe som bare eksisterer i barns fantasi." (P. Hein)

  • 7. Data: 2005-05-27 21:30:18
    Od: "Irena" <moj_adres@moj_serwer.pl>

    > No i chyba CVV ?!

    A co to jest CVV?

    Irena

  • 8. Data: 2005-05-27 21:35:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Irena wrote:
    > Witam!
    >
    > Wysłałam do kogoś e-mailem zeskanowany dowód zapłacenia za coś kartą VISA.

    Jaka karta, jakiego banku?

  • 9. Data: 2005-05-27 21:40:03
    Od: "Irena" <moj_adres@moj_serwer.pl>

    > A co to jest CVV?

    Już znalazłam w Internecie. Mam taki numer na odwrocie mojej karty VISA (Banku PKO
    BP)
    ale na zeskanowanym kwicie go nie było.
    Płatność była wykonana zagranicą, a e-mail też wysłałam zagranicę, ale do innego
    kraju.
    Oba należą do UE (nie wiem czy to ma znaczenie).

    Pozdrawiam
    Irena

  • 10. Data: 2005-05-27 21:58:15
    Od: "Irena" <moj_adres@moj_serwer.pl>

    Witam jeszcze raz i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Rozumiem, że sedno sprawy leży w tym czy przy transakcjach internetowych
    bank sprawdza owy trzycyfrowy numer CVV/CVC.
    Mam zatem pytanie - czy PKO BP sprawdza ten numer czy nie?
    Czy informacja taka jest gdzieś w regulaminie banku?

    Pozdrawiam
    Irena