  • 1. Data: 2005-05-27 13:31:48
    Temat: Bornholm
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    wybieram się na wakacje na Bornholm i zastanawiam się, jak tam jest z
    bankomatami/płatnościami kartą z mbanku? Jak mnie wyjdą prowizje, jak
    przeliczane są waluty? Słyszałem, że visa przeliczana jest podwójnie przez
    dolara... Może warto sobie gdzieś na szybko konto z mastercardem założyć?
    Poradźcie coś....
    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2005-05-27 13:53:54
    Temat: Re: Bornholm
    Od: "Marek Panek" <mpanekNOSPAM!@lh.pl>

    > Słyszałem, że visa przeliczana jest podwójnie przez
    > dolara...

    Od 1 Maja 2004 bezposrednio PLN <=> EUR

  • 3. Data: 2005-05-27 14:02:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 27 maja 2005 15:53, gdy Marek Panek napisał(a) coś na
    pl.biznes.banki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Od 1 Maja 2004 bezposrednio PLN <=> EUR

    Ale ZTCW tam nie obowiązuje Euro. Mylę się?

  • 4. Data: 2005-05-27 14:18:21
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 May 2005 16:02:22 +0200, Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Ale ZTCW tam nie obowiązuje Euro. Mylę się?

    W Danii nadal są korony (duńskie oczywiście). Walutą rozliczeniową dla kart
    mBanku jest euro czyli transakcja będzie przeliczona z DKK na EUR i z EUR na
    PLN. A za to jest pobierana dodatkowa opłata do 2% wartości transakcji.

    A o tym można przeczytać w TOiP, która jest na stronie mBanku. :-P

  • 5. Data: 2005-05-27 20:50:02
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    >A był to piątek, 27 maja 2005 15:53, gdy Marek Panek napisał(a) coś na
    > pl.biznes.banki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    Moim zdaniem jest tak: DKK > EUR a potem EUR > PLN + prowizja banku za
    przeliczenie (nie wiem ile). Poczytaj dokładnie w TOiP.

    Dla wyjaśnienia DKK to Korona Duńska.

  • 6. Data: 2005-05-27 22:49:10
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

> [...]
    > dolara... Może warto sobie gdzieś na szybko konto z mastercardem założyć?

    Jakos nie pamietam by mozna bylo w zbyt wielu miejscach placic karta.
    Bankomatow tez malo (zapomnialem PINu i wyplacalem w oddziale jakiegos
    banku z telefoniczna autoryzacja). Pozatym wyspa jest po prostu suuuuuper.

    Bartol

  • 7. Data: 2005-05-28 07:39:14
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> wrote:

    > Jakos nie pamietam by mozna bylo w zbyt wielu miejscach placic karta.

    Raczej tylko w dużych sklepach i restauracjach oraz niektórych smażalniach.
    A przynajmniej tak było kilka lat temu.

    > banku z telefoniczna autoryzacja). Pozatym wyspa jest po prostu suuuuuper.

    Potwierdzam :)

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 8. Data: 2005-05-28 17:51:30
    Od: "Marek Panek" <mpanekNOSPAM!@lh.pl>

    > Moim zdaniem jest tak: DKK > EUR a potem EUR > PLN + prowizja banku za
    > przeliczenie (nie wiem ile). Poczytaj dokładnie w TOiP.

    Chyba nie masz racji. Od 1 Maja 2004 przy zakupach w Chinach i USA płacąc
    online VISĄ CLASSIC przelicza mi PLN->EUR->USD. Dostałem swego czasu od WBK
    stosowny komunikat. W innych bankach chyba tak samo jest.