  • 31. Data: 2007-09-29 09:30:01
    Temat: Re: Ubezpiecznie od niedokonanej platnosci online
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > http://www.kartyonline.pl/niusy.php?id=3401

    Ale tam pisza o kradziezy _numeru_ - do tego sprzedawcy wystarcza
    oczy. I w ogole trudno uwazac numer karty za cos, co mozna ukrasc.

    Nie wiem, czy podsluchujac transmisje wifi z terminala mozna dostac
    wszystkie informacje niezbedne do sklonowania paska, artykul jest niejasny.

    MJ

  • 32. Data: 2007-09-29 11:16:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > Nie "dzieckuj" mi. Dotychczas trzymales poziom, postaraj sie tak
    > kontynuowac.

    To zachowuj sie jak 18+.

    > Niedawno sam wrzucilem info na grupe, ze mozna i bez czytnika,
    > sczytujac dane zdalnie.

    Taaak, ze sciezki magnetycznej pewnie.

    > Natomiast sama idea kasjerki w markecie dalej zdecydowanie do tego mi
    > nie pasuje, zwlaszcza, ze ich stanowiska sa monitorowane przez kamery.
    > To juz musialaby byc kilkuosobowa grupa, co zbytnio zwiekszyloby
    > ryzyko wpadki.

    To sa kilkuosobowe grupy, oczywiscie. Ryzyko, podejrzewam, jest
    znaczne.

    > Jesli karta nie jast karta do platnosci internetowych (ma wylaczona te
    > funkcje) to jak mozliwe jest obciazenie ja platnoscia internetowa?

    Uczepiles sie tych transakcji internetowych, a one sa najmniej istotne,
    bo za nie placi sklep (lub jego ubezpieczenie, co na jedno wychodzi).

    > Systemy banku powinny wtedy traktowac ja jako zwykla plaska KK bez
    > takiej funkcjonalnosci i odrzucac wszelkie transakcje.

    Plaskosc ma sie nijak do transakcji zdalnych.

    > Z tym, ze takie sklonowane karty bywaja przewaznie wykorzystywane do
    > platnosci w internecie (tu to juz chodzi o dane karty a nie o sam
    > pasek magnetyczny) a glownie do wyplat z bankomatow.

    Nie. Jesli zlodzieje znaja PIN, wtedy bankomaty. Jesli nie, nagrywaja
    pasek na nowa karte i zakupy w sklepie.
    Klonowanie kart mialoby dokladnie zerowy sens, jesliby mialyby one byc
    wykorzystywane zdalnie - do tego pasek jest zbedny.

    > Raczej nie
    > czytalem, zeby sklonowanymi kartami nagminnie placono w realnych
    > sklepach - masz moze jakies linki do opisw takich sytuacji?

    "Nagminnie" to nie wiem, to nie jest scisle pojecie.
    Linki - musialbys poszukac, bylo takze w Polsce kilka takich glosnych
    spraw.

    > Z tym, ze dyskusja dotyczy tego, ze o ile transakcje w realu sa w
    > miare zabezpieczone mechanizmami prawnymi na mozliwosc ich reklamacji
    > (w miare - zona, slusznie czy nieslusznie zlozyla reklamacje 2-ch
    > transakcji w Eurobanku i nie otrzymala jakiejkolwiek odpowiedzi) to
    > reklamacje transakcji internetowych sa praktycznie zalezne jedynie od
    > dobrej woli banku.

    Tyle ze to sie Tobie tylko tak widzi, ale ja na to juz nic nie poradze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2007-09-29 11:17:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Nie wiem, czy podsluchujac transmisje wifi z terminala mozna dostac
    > wszystkie informacje niezbedne do sklonowania paska, artykul jest niejasny.

    A to pewnie byloby mozliwe, tyle ze takie polaczenia powinny byc
    szyfrowane (niekoniecznie w sensie WPA etc).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2007-09-29 13:45:48
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Wrz, 13:16, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > To zachowuj sie jak 18+.

    Bardziej odpowiednie byloby cos w rodzaju "przepraszam".
    Nie mam ochoty na schodzenie do poziomu uszczypliwosci i zlosliwosci.
    Poniewaz i tak odchodzisz na dywagacje typu "karty i tak niebezpieczne
    sa" w miejsce uzasadnienia, dlaczego blokowanie i odblokowywanie
    funkcji internetowych wg ciebie nie zwiekszy bezpieczenstwa
    karty....EOT.

  • 35. Data: 2007-09-30 08:50:11
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 29 Sep 2007 01:15:28 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Moze jednorazowo (bez podpinania do komputera) zapamietac tysiace
    >sciezek. Przy czym nie wiem czy nie ma mniejszych.
    >
    >Koszt, jakbys chcial sam zmontowac, rzedu 100 zl. Moze mniej.

    przesadziłeś. Jeśli zrobisz mi taki pamiętający tysiące ścieżek za 100
    zł - biorę :-)

    >To nie te czasy gdy czytnik (ok, takze zapisujacy) wygladal jak
    >"stacja dyskow do Atari" i wymagal peceta do pracy.

    bo to mechanika... Sama głowica nie musi być szersza niż szerokość
    paska karty (w jednościeżkowych może to być głowica wielkości
    magnetofonowej). A "ok także zapisujący" to jest właśnie ta różnica
    wielkości, bo musi mieć mechanikę podającą kartę i przesuwającą ja ze
    stałą prędkością.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 36. Data: 2007-09-30 11:14:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > przesadziłeś. Jeśli zrobisz mi taki pamiętający tysiące ścieżek za 100
    > zł - biorę :-)

    Nie przesadzilem, to pewnie bylby zawyzony koszt. Oczywiscie cena
    gotowego urzadzenia to inna sprawa, koszty to tylko niewielka czesc
    ceny. Dlatego napisalem ze to w przypadku samodzielnego montazu.

    Ilosc sciezek (w sensie pamieci, nie glowic) w tej chwili nie ma
    specjalnego wplywu na koszty, to sa roznice rzedu 5 zl jak kupisz
    w drogim sklepie.

    > bo to mechanika...

    Nie tylko, PCB byla na calej dolnej powierzchni urzadzenia. Ale coz,
    scalaki klasy 74xx to troche inna bajka niz jednoukladowce
    z wewnetrznym RAMem, flashem i bateryjnie podtrzymywanym SRAMem.

    Ale oczywiscie takze mechanika, czytniki same nie przesuwaja
    karty, zapisywacze - owszem.

    Z tym ze obecne te z zapisem sa raczej wielkosci "stacji dyskow"
    do peceta - nieco mniejsze, nie? :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2007-09-30 19:34:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Piotr napisał(a):
    > Czyli wynika z tego nie tyle ze klient ma racje - bo bank nigdy nie
    > prosil o jakies dodatkowe opisy, dokumenty, itp. Po prostu uznawal
    > reklamacje.

    Jaki bank ? Jaka karta ?

    --
    Mithos