  • 1. Data: 2007-09-27 18:32:18
    Temat: Kredyt mieszkaniowy a komornik
    Od: "lestat" <x...@w...pl>

    Witam,

    Chciałbym zapytać z ciekawości. Jesli kupuje sie mieszkanie za pomocą
    kredytu i w pewnym momencie z jakis przyczyn życiowych nie można go dalej
    spłacać, to wkracza komornik. Proszę mi odpowiedziec, co sie dzieje z tymi
    ratami, które juz sie spłaciło. Przykladowo, ma sie kredyt na 30 lat,
    spłacało sie 15 lat. To te raty z tych 15-tu przepadają? Prosiłbym o
    wyjasnienie.

    Dziękuję.

  • 2. Data: 2007-09-27 19:05:23
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy a komornik
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    lestat pisze:
> [...]
    > ratami, które juz sie spłaciło. Przykladowo, ma sie kredyt na 30 lat,
    > spłacało sie 15 lat. To te raty z tych 15-tu przepadają? Prosiłbym o

    nie przepadają roszczenie wierzyciela jest pomniejszone o te zaplacone raty

  • 3. Data: 2007-09-27 19:06:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lestat wrote:
> [...]
    > ratami, które juz sie spłaciło. Przykladowo, ma sie kredyt na 30 lat,
    > spłacało sie 15 lat. To te raty z tych 15-tu przepadają? Prosiłbym o

    Komornik ma konkretną kwotę na papierku do wyegzekwowania i tylko tyle
    go interesuje. Ta kwota to bedzie zwykle to czego nie spłaciłeś plus
    odsetki plus koszta sprawy plus koszta prawnika plus koszta komornika.

    Wieć to co wpłaciłeś oczywiście jest już odjęte i bank będzie się
    upominał tylko o resztę.
    generalnie nic nie przepadnie z tym, że jak już wchodzi komornik to
    znaczy że długo bank olewałeś, bo bank najpierw będzie prosił, potem
    będzie groził, potem pójdzie do sądu a dopiero potem do komornika, co
    zwykle ze dwa lata zajmie.
    Zdecydowanie łatwiej dogadać się w tym czasie z bankim niz nie robić nic
    lub też po prostu takie mieszkanie z kredytem sprzedać i oddać bankowi.
    Zawsze wtedy ci te 15 lat spłacania zostanie w kieszeni
    Bo komornik go sprzeda tylko za tyle ile musi wyegzekwować. jego
    uzyskanie lepszej ceny nie interesuje.

  • 4. Data: 2007-09-27 19:11:01
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2007 20:32:18 +0200, "lestat" <x...@w...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >ratami, które juz sie spłaciło. Przykladowo, ma sie kredyt na 30 lat,
    >spłacało sie 15 lat. To te raty z tych 15-tu przepadają? Prosiłbym o

    Z kwoty, która zostanie uzyskana ze sprzedaży spłaca się wierzyciela czyli bank,
    a reszta jest twoja. No chyba, że kwota nie wystarczy na spłacenie całego
    kredytu, wtedy jest większy problem.

  • 5. Data: 2007-09-27 19:45:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

> [...]
    > znaczy że długo bank olewałeś, bo bank najpierw będzie prosił, potem
    > będzie groził, potem pójdzie do sądu a dopiero potem do komornika, co

    Bank nie musi do sądu. Patrz: bankowy tytuł egzekucyjny. Zwykle w umowie
    się na coś takiego kredytobiorca musi zgodzić. Nie wspominając już o
    wekslach.

  • 6. Data: 2007-09-27 21:11:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Bank nie musi do sądu. Patrz: bankowy tytuł egzekucyjny. Zwykle w umowie
    > się na coś takiego kredytobiorca musi zgodzić. Nie wspominając już o
    > wekslach.

    w takim razie poprawka:
    bank najpierw bedzie prosił, potem będzie groził, a potem pójdzie do
    komornika.

  • 7. Data: 2007-09-28 07:36:53
    Od: "Bard" <b...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > ratami, które juz sie spłaciło. Przykladowo, ma sie kredyt na 30 lat,
    > spłacało sie 15 lat. To te raty z tych 15-tu przepadają? Prosiłbym o

    Gdzies czytalem, ze banki w takiej sytuacji probuja isc klientom na reke
    tzn. proponuja rozlozenie kredytu na wieksza liczbe lat lub jezeli to nic
    nie daje to proponuja, zeby klient sam sprzedal mieszkanie i bank zabiera to
    co jego, a reszta Twoja. Nigdy nie sprawdzalem ile w tym prawdy i mam
    nadzieje, ze nie bede musial sprawdzac, bo jeszcze prawie 21 lat przede mna
    splaty ;)

  • 8. Data: 2007-09-28 08:38:05
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Bank nie musi do sądu. Patrz: bankowy tytuł egzekucyjny. Zwykle w umowie
    > się na coś takiego kredytobiorca musi zgodzić. Nie wspominając już o
    > wekslach.

    Jeśli się uprzeć, to można uznać, że bank musi pójść do sądu - choćby
    po klauzulę wykonalności.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2007-09-28 10:10:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz wrote:

    > Jeśli się uprzeć, to można uznać, że bank musi pójść do sądu - choćby
    > po klauzulę wykonalności.

    Chyba że tak. Ludziom zwyczajowo "pójście do sądu" kojarzy się ze sprawą
    sądową ("ze dwa lata zajmie"), więc warto zdementować ;)

  • 10. Data: 2007-09-28 10:20:45
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Chyba że tak. Ludziom zwyczajowo "pójście do sądu" kojarzy się ze sprawą
    > sądową ("ze dwa lata zajmie"), więc warto zdementować ;)

    Nawet jak trzeba iść do sądu, to lata czekania to już mit. Nakaz
    zapłaty to miesiąc-trzy i to w Warszawie.